021-88507190

شیطان کوه لاهیجان طبیعتی زیبا در گیلان

گردشگری م.مقیمی 17 مرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شیطان کوه لاهیجان کوهی که در شرق لاهیجان در استان گیلان است که جلوه زیبایی به آن داده است. ارتفاع شیطان کوه لاهیجان و دلیل و علت نامگذاری آن را نیز در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شیطان کوه لاهیجان و راهنمای بازدید از آن

    تقریبا همه ما برای یک بار هم که شده، نام شیطان کوه را شنیده ایم. کوهی که در شرق شهر لاهیجان در استان گیلان قرار گرفته است و جلوه متفاوتی به شهر زیبای لاهیجان داده است. کوهی که با یک آبشار مصنوعی و طبیعت سرسبز لاهیجان به یک کوه منحصر به فرد تبدیل شده است و آرامش از سر و رویش پیداست. با ما همراه باشید تا شما را با شیطان کوه لاهیجان بیشتر آشنا کنیم و به شما اطلاعات لازم را برای سفر به لاهیجان و بازدید از شیطان کوه ارائه کنیم.

    عکس شیطان کوه لاهیجان

    عکس شیطان کوه لاهیجان

    ارتفاع شیطان کوه لاهیجان

    شیطان کوه یک کوه سرسبز در گیلان است. ارتفاع شیطان کوه لاهیجان 60 متر است که جزء معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های توریستی گیلان به حساب می آید. کوهی که همیشه مملوء از مسافرانی است که در حال عکاسی با آبشار زیبای آن هستند و هر کسی که از آن دیدن می کند، محو تماشای زیبایی هایش و شنیدن صدای دلنشین آبشار آن می شود. در قسمت پایینی شیطان کوه یک استخر بسیار جذاب به همراه یک جزیره جالب وجود دارد که زیبایی شیطان کوه را دوچندان کرده است.

    علت نامگذاری شیطان کوه لاهیجان

    بر خلاف باور عموم، دلیل و علت نامگذاری شیطان کوه بر اساس هیچ خرافات خاصی انجام نشده است و هیچ شیطان و حتی هیچ جن و روحی در این محدوده پیدا نشده است. ماجرای اینکه به این جاذبه گردشگری در گیلان عنوان شیطان کوه را داده اند و به آن چرا شیطان کوه می گویند، این است که طبیعت این کوه به صورتی است که شما وقتی از قسمت بالایی آن به سمت پایین نگاه می کنید، احساس می کنید که می توانید به راحتی با دویدن به پایین آن برسید. اما اگر این کار را کنید، از بالای کوه سقوط می کنید و خدای نکرده اتفاق بدی برایتان می افتد. قسمت جالب ماجرا اینجاست که بومی های لاهیجان فکر می کنند که این شیطان است که چشم آدم را در شیطان کوه کور می کند و این تصور را برای بیننده فراهم می کند و بعضی ها می گویند که این شیطان است که بازدیدکنندگان شیطان کوه را وسوسه می کند که از بالای کوه بدوند تا به پایین کوه برسند.

    شیطان کوه لاهیجان چند پله دارد؟

    اگر می خواهید بدانید شیطان کوه لاهیجان چند پله دارد باید بگوییم حدود 750 پله دارد. تعداد پله های شیطان کوه زیاد است و با عبور از آن ها به بالای شیطان کوه می رسید و می توانید چشم انداز زیبایی از شهر را ببینید.

    تفریحات شیطان کوه

    شما با بازدید از شیطان کوه می توانید اولا از زیبایی های طبیعی این قسمت از لاهیجان استفاده کنید. دوما اینکه می توانید مشغول عکاسی در شیطان کوه لاهیجان شوید و سوما اینکه می توانید در آن اطراف طبیعت گردی کنید و از این کوه زیبا بالا بروید. از همه این ها جالب تر اینکه می توانید با رفتن به شیطان کوه سوار تله کابین نیز بشوید و بدین ترتیب چند ساعت فراموش نشدنی را به همراه همسفرانتان در شیطان کوه گیلان سپری کنید. همچنین می توانید در بازدیدتان از این جاذبه گردشگری از امکانات تفریحی شیطان کوه مثل شهربازی هیجان انگیز آن نیز استفاده کنید و یا با قدم زدن در بام سبز لاهیجان، بازدیدتان از شیطان کوه را به یادماندنی تر کنید. 

    تفریحات شیطان کوه

    تله کابین شیطان کوه

    در شیطان کوه یک تله کابین وجود دارد که به آن تله کابین لاهیجان گفته می شود. اگر شما سوار این تله کابین شوید، این فرصت را پیدا می کنید تا شهر سرسبز و دیدنی لاهیجان را از یک چشم انداز و زاویه متفاوت تماشا کنید. با این اوصاف باید بگوییم که اگر کسی سوار تله کابین شیطان کوه نشود، عملا یک فرصت ناب برای دیدن زیبایی های گیلان را از دست داده است.

    بهترین زمان بازدید از شیطان کوه

    شما در هر فصلی از سال می توانید با سفر به لاهیجان از شیطان کوه دیدن کنید. اما اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به لاهیجان و بازدید از شیطان کوه هستید، ما به شما سفر در فصل بهار، تابستان یا نیمه اول پاییز را توصیه می کنیم.

    نحوه دسترسی به شیطان کوه

    شما برای بازدید از شیطان کوه اول از همه باید خودتان را به شهر لاهیجان برسانید. اگر شما می خواهید از تهران راهی لاهیجان شوید، می توانید با عبور از شهرهای کرج، قزوین، رودبار و رشت به لاهیجان برسید. وقتی که به لاهیجان رسیدید، می توانید به راحتی تابلوهای شیطان کوه را ببینید و با یک پرس و جوی ساده و یا به کمک اپلیکیشن های مسیریابی خودتان را به شیطان کوه برسانید. گفتنی است که شیطان کوه تقریبا از همه قسمت ها و مناطق مختلف لاهیجان پیداست.

    راستی شما تا به حال از شیطان کوه دیدن کرده اید؟ اگر احیانا تجربه بازدید از این کوه زیبا در لاهیجان گیلان را دارید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید.


    درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

    بهترین نقاط ایران برای کمپینگ و طبیعت گردی

    صومعه سرا شهری با طبیعت سرسبز در گیلان

    جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW