021-88507190

خیابان های معروف تهران که دیدنی هستند

گردشگری م.مقیمی 15 شهریور ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خیابان های معروف تهران برای پیاده روی و کشف شهر، گزینه مناسبی است. در ادامه دیدنی ترین، زیباترین و بهترین خیابان های تهران را معرفی می کنیم که فضای بی نظیری دارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین خیابان های تهران برای پیاده روی

    هیچ راهی بهتر از قدم زدن برای کشف یک شهر و آشنایی کامل با آن وجود ندارد. اگر شما هم دوست دارید که تهران را بهتر بشناسید و تجربه های خاص تری از تفریح در تهران و تهران گردی کسب کنید، بهتر است که یک جفت کفش راحت پایتان کنید، یک کوله پشتی با محتویاتی مثل خوراکی و آب برای آشامیدن روی دوشتان قرار دهید و به دل بهترین خیابان های تهران بروید. ما در ادامه چند تا از دیدنی ترین و زیباترین خیابان های تهران را به شما معرفی می کنیم که برای قدم زدن و کسب تجربیات جذاب فضای بی نظیری دارند.

    خیابان های معروف تهران

    در ادامه لیستی از خیایان های معروف تهران را بررسی می کنیم.

    خیابان ولیعصر

    خیابان ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه و خیابانی که جنوب این شهر را به شما آن پیوند داده است، به عنوان یکی از دیدنی ترین خیابان های تهران شناخته می شود. این خیابان قطعا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تهران است. این خیابان با طولی حدود 19.3 کیلومتر، سرشار از زیبایی است. این خیابان زیبا در تهران که از ایستگاه قطار تهران شروع می شود و تا کوهستان های شمال تهران ادامه پیدا می کند، با وجود درختان بلندی که در حاشیه اش دارد، یکی از بهترین نقاط تهران برای پیاده روی به حساب می آید. این خیابان در هر قسمتش حال و هوای مخصوص به خودش را دارد و اگر شما در هر کدام از بخش های این خیابان قدم بزنید، تجربه متفاوتی را کسب می کنید.

    مهم نیست که شما چه فصلی را برای قدم زدن در خیابان ولیعصر انتخاب کنید، در هر صورت می توانید مطمئن باشید که از تک تک لحظات قدم زدن در این خیابان زیبا در تهران لذت خواهید برد. مخصوصا اگر در حین قدم زدن در خیابان ولیعصر به پارک های زیبای خیابان ولیعصر مثل پارک ملت و پارک ساعی نیز سر بزنید و در فضای سبز آن ها نیز گشتی بزنید.

    خیابان ولیعصر

    خیابان 30 تیر در تهران

    خیابان سی تیر یک خیابان قدیمی است که این روزها به پاتوقی برای جوانان تهرانی تبدیل شده است. خیابانی که در آن یک سری غرفه غذا و اغذیه فروشی سیار وجود دارند و انواع و اقسام غذاهای خوشمزه را می توان در آن نوش جان کرد. این خیابان زیبا در تهران که در حوالی تقاطع خیابان جمهوری و خیابان میرزا کوچک خان جنگلی قرار گرفته است، یکی از آن خیابان هایی است که حتما باید از آن در تهران دیدن کنید. توصیه ما به شما این است که شب هنگام را برای قدم زدن در این خیابان زیبا در تهران انتخاب کنید. چراکه حال و هوای خیابان سی تیر در زمانی که هوا تاریک می شود، از همیشه جالب تر می شود. البته اگر در طول روز نیز به خیابان سی تیر بروید، تجربه های جالبی در این خیابان در انتظارتان خواهد بود و در این صورت، این فرصت را پیدا می کنید که از ساختمان های قدیمی این بخش از تهران و همین طور بعضی از جالب ترین و مهمترین موزه های تهران مثل موزه ملی ایران و موزه آبگینه دیدن کنید. در ضمن می توانید از یک سری کلیسای قدیمی و زیبا و همین طور یک کنیسه باستانی نیز در حوالی خیابان سی تیر دیدن کنید. 

    خیابان 30 تیر در تهران

    خیابان شریعتی در تهران

    خیابان شریعتی یکی دیگر از زیباترین خیابان های تهران است. این خیابان نیز مثل خیابان های دیگر این لیست گزینه بسیار خوبی برای پیاده روی است. این خیابان عریض پر از درختان قدیمی است و وقتی که شب فرا می رسد، فروشگاه هایش که در خیلی از آن ها لوسترهای زیبا فروخته می شود، درخشش خاصی پیدا می کنند.

    اگر می خواهید برای تفریح و پیاده روی به این خیابان بروید، به شما توصیه می کنیم که خودتان را به پل سید خندان برسانید و از آنجا به سمت میرداماد و همین طور دولت و خیابان زرگنده بروید. حتی می توانید تا انتهای خیابان شریعتی و تا نزدیکی میدان تجریش قدم بزنید. اما باید این را بدانید که خیابان شریعتی در این حوالی شیب زیادی دارد و شاید قدم زدن در آن برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد.

    خیابان شریعتی در تهران

    خیابان انقلاب در تهران

    خیابان انقلاب به عنوان یکی از شلوغ ترین و معروف ترین خیابان های تهران شناخته می شود. این خیابان که پر از فروشگاه های بزرگ و کوچک است و دانشگاه تهران نیز در آن قرار گرفته است، یکی از بهترین خیابان های تهران برای پیاده روی است. اگر شما هم عاشق کتاب و نوشت افزار هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما یک روز به خیابان انقلاب تهران بروید و در آن قدم بزنید. توصیه دیگرمان به شما این است که اگر گذرتان به خیابان انقلاب افتاد، یک سر به شیرینی فروشی  فرانسه که یکی از قدیمی ترین قنادی های تهران است، بزنید و خودتان را به خوردن یک شیرینی خامه ای خوشمزه دعوت کنید.

    خیابان انقلاب در تهران

    خیابان ویلا در تهران

    خیابان ویلا یا خیابان نجات اللهی یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است. این خیابان را به عنوان یکی از بهترین خیابان های تهران برای کافه گردی می شناسند. در این خیابان کافی شاپ ها و چایخانه های متعددی وجود دارد که خیلی هایشان در محل خانه های قدیمی ساخته شده اند. از بهترین کافه های خیابان ویلا می توان به کافه تایپ، کافه تهران و کافه گودو گل یاس اشاره کرد. مطمئن باشید که قدم زدن در یک خیابان قدیمی و نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای دبش در کافه ای که در یک خانه صد ساله قرار گرفته است، تجربه بسیار جالبی برایتان خواهد بود. این را هم بگوییم که در خیابان ویلا تعدادی فروشگاه صنایع دستی هم وجود دارد که احتمالا دیدن ویترین های جذاب آن ها نیز برایتان جالب باشد.

    خیابان ویلا در تهران

    راستی اگر شما هم اطلاعات جالبی درباره هر کدام از این خیابان ها در تهران دارید و یا اینکه خیابان زیبای دیگری را برای پیاده روی در تهران می شناسند، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان، با ما در تماس باشید.


    درباره تهران بیشتر بخوانید:

    بهترین رستوران های تهران را بشناسید

    مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان

    سد لتیان با دریاچه ای زیبا در تهران

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW