021-88507190

بهترین فصل برای سفر به لبنان

گردشگری م.مقیمی 07 مهر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان برای سفر به لبنان و شرایط آب و هوایی لبنان در فصل های مختلف سال را بررسی کنیم و ببینیم که شما در هر فصل چه هوایی را می توانید در لبنان تجربه کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به لبنان 

    آیا شما هم برنامه این را دارید که تا چند وقت دیگر به لبنان سفر کنید؟ آیا می خواهید که بدانید بهترین زمان سفر به لبنان از نظر آب و هوا چه فصلی است؟ می خواهید بدانید که لبنان در کل چه شرایط آب و هوایی دارد؟ پس با ما همراه باشید تا با هم شرایط آب و هوایی لبنان در فصل های مختلف سال را بررسی کنیم و ببینیم که شما در هر فصل چه هوایی را می توانید در لبنان تجربه کنید.

    بهترین فصل برای سفر به لبنان

    لبنان چه آب و هوایی دارد؟

    بر عکس خیلی از کشورهای عرب نشین اطراف لبنان که آب و هوای به شدت خشکی دارند، آب و هوای لبنان به این صورت نیست و هر منطقه از این کشور شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه می کند. در کشور لبنان دما و میزان بارش هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و این مساله به خاطر جغرافیای متنوع این کشور است. در کل می توان گفت که لبنان حدودا 300 روز آفتابی را در طول سال تجربه می کند و همین باعث شده که لبنان در کل سال توریستی باشد و شما در هر فصلی بتوانید به لبنان سفر کنید.

    بهترین زمان سفر به لبنان چه زمانی است؟

    جذابیت لبنان به این است که تنها کشوری در حوزه عرب است که هر چهار فصل سال را تجربه می کند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که هر 4 فصل سال برای سفر به لبنان شرایط مطلوبی دارد و این شما هستید که بسته به علایقتان و اولویت هایتان می توانید بهترین فصل سفر به لبنان را برای خودتان مشخص کنید. برای اینکه موضوع برایتان روشن تر شود و تصمیم گیری برای زمان سفر به لبنان برایتان راحت تر شود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

    آیا تابستان فصل خوبی برای سفر به لبنان است؟

    فصل تابستان بین توریستان یک فصل محبوب برای سفر به لبنان است. اما واقعیت این است که در این فصل لبنان گرما و رطوبت زیادی را در شهرهای ساحلی تجربه می کند. تا جایی که در این زمان دمای هوای بیروت از 30 درجه سانتیگراد فراتر می رود. این دما و این شرایط آب و هوایی برای کسی که دوست دارد در استخرها و دریای زیبای لبنان شیرجه بزند، آفتاب بگیرد و یا در پارک آبی تفریح کند، شرایط بسیار مناسبی است. ضمن اینکه در همین فصل تابستان که هوای شهری مثل بیروت گرم است، هوای یک سری از مناطق کوهستانی لبنان خنک و مطبوع است و گردشگرانی که تمایل داشته باشند، می توانند با رفتن به این مناطق کوهستانی مشغول تفریحاتی مثل کوهنوردی، طبیعت گردی، دوچرخه سواری در کوهستان و رفتینگ بشوند.

    آیا زمستان فصل خوبی برای سفر به لبنان است؟

    در فصل زمستان شهرهای ساحلی لبنان شرایط آب و هوایی متعادلی دارند و معمولا دمای بین 11 تا 18 درجه سانتگیراد را تجربه می کنند. اما مساله اینجاست که در این فصل بارش های باران نیز در لبنان زیاد می شود و در نتیجه گردشگرانی که این فصل از سال را به خاطر هوای متعادلش برای سفر به لبنان انتخاب می کنند، باید با احتمال بارش باران در لبنان در طول این فصل کنار بیایند. البته  بارش های باران لبنان معمولا خیلی طولانی نیستند و معمولا گردشگران را آزار نمی دهند.این را هم بگوییم که مناطق کوهستانی لبنان در فصل زمستان شرایط ایده آلی برای اسکی و دیگر تفریحات زمستانی پیدا می کنند و این مورد هم باعث شده که گردشگران زیادی در  فصل زمستان راهی لبنان شوند.

    آیا زمستان فصل خوبی برای سفر به لبنان است

    آیا پاییز فصل خوبی برای سفر به لبنان است؟

    در فصل پاییز مناطق کوهستانی لبنان دمای 5 تا 20 درجه سانتیگراد و مناطق ساحلی لبنان دمای 13 تا 28 درجه سانتیگراد را تجربه می کنند. در ضمن احتمال بارش باران در فصل پاییز در لبنان وجود دارد. جذابیت سفر پاییزی به لبنان در این است که شما می توانید در مناطق مختلف شهرهای لبنان با پای پیاده گشت و گذار کنید و از هوای مطبوع این شهر برای گشت و گذار در شهر، بازدید از اماکن تاریخی و طبیعت گردی در لبنان استفاده کنید.

    آیا بهار فصل خوبی برای سفر به لبنان است؟

    از آنجایی که لبنان در فصل بهار طبیعت زیباتری دارد و از آنجایی که در فصل بهار هنوز تابستان با گرمایش فرا نرسیده و از طرفی زمستان با باران هایش تمام شده، می توان گفت که فصل بهار بهترین فصل برای سفر به لبنان است. در این زمان از سال دمای هوای شهرهای ساحلی لبنان از 12 تا 25 درجه و دمای مناطق کوهستانی لبنان از 0 تا 15 درجه سانتیگراد متغیر است.

    در فصل بهار می توانید انواع و اقسام تفریحات از دوچرخه سواری در کوهستان و غارنوردی گرفته تا پاراگلادینگ و رفتینگ را تجربه کنید و همچنین می توانید با خیال راحت و به دور از گرما و سرما در خیابان های شهرهای مختلف لبنان قدم بزنید و از جاذبه های گردشگری مختلف لبنان دیدن کنید.

    برای رزرو تور خارجی ارزان و تور لبنان در فصل های مختلف سال می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره لبنان بیشتر بخوانید:

    دیدنی ترین جاذبه های گردشگری لبنان

    قدیمی ترین شهرهای جهان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW