021-88507190

شرایط کار در تفلیس گرجستان برای ایرانیان

گردشگری م.مقیمی 11 مهر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرایط کار در تفلیس گرجستان برای ایرانیان ممکن است کار آسانی نباشد. اما تا چه حد حقیقت دارد؟ در این مطلب نحوه پیدا کردن کار در تفلیس گرجستان را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای پیدا کردن کار در تفلیس گرجستان

    خیلی از کسانی که به گرجستان مهاجرت کرده اند، بر این باورند که پیدا کردن کار در گرجستان برای مهاجرین از جمله ایرانیان کار آسانی نیست. حالا سوال اینجاست که آیا این گفته حقیقت دارد؟ واقعا شرایط کار در تفلیس گرجستان به چه صورت است و اگر یک نفر قصد مهاجرت به تفلیس گرجستان را داشته باشد، باید چگونه در تفلیس کار پیدا کند و آیا در تفلیس برای ایرانیان کار پیدا می شود؟ از طرفی سوال دیگر این است که حقوق و درآمد افراد در تفلیس گرجستان چقدر است و آیا می توان از پس هزینه های زندگی در گرجستان برآمد یا خیر. ما در ادامه همه این موارد را برایتان توضیح می دهیم.

    راهنمای پیدا کردن کار در تفلیس گرجستان

    شغل مهاجرین در تفلیس گرجستان

    بر خلاف باور عموم، بیشتر مهاجرانی که از کشورهای مختلف در گرجستان زندگی می کنند، منبع درآمد اصلیشان از خود گرجستان نیست. برای مثال خیلی از مهاجرین کارهای فرینسلری، اینترنتی و دورکاری انجام می دهند و برای شرکت هایی خارج از مرز گرجستان کار می کنند. در این میان بعضی از مهاجران دیگر در تفلیس گرجستان به عنوان معلم زبان یا کارمند شرکت های گرجستانی یا بین المللی مشغول به کار هستند.

    این نشان می دهد که با اینکه پیدا کردن کار در گرجستان واقعا خیلی آسان نیست، اما راه هایی هم دارد و بعضی از افراد می توانند یک شغل در گرجستان برای خودشان پیدا کنند. 

    پیدا کردن کار در تفلیس گرجستان

    اگر شما کارتان تدریس و مخصوصا تدریس زبان انگلیسی نیست، برای شما کمی پیدا کردن کار در گرجستان دشوار خواهد بود. البته این را هم بگوییم که معمولا افرادی به عنوان مدرس زبان انگلیسی در گرجستان کار می کنند که زبان مادریشان انگلیسی است. در نتیجه شما برای پیدا کردن شغل در تفلیس به عنوان یک مدرس زبان نیز باید با چنین افرادی در رقابت باشید. اما اگر می خواهید شانستان را امتحان کنید، می توانید با آموزشگاه ها و مدارس گرجستان مذاکره کنید و مدارک خود را برایشان ارسال کنید.

    اگر هم زمینه کاری شما متفاوت است و کار تدریس انجام نمی دهید، می توانید با شرکت های بین الملی که در گرجستان فعالیت دارند، ارتباط بگیرید و رزومه کاری خود را برایشان ارسال کنید تا ببینید که نیاز به نیروی کار دیگری دارند یا خیر. حتی می توانید با شرکت های گرجستانی نیز صحبت کنید و تلاش خود را برای استخدام شدن در هر کدام از این شرکت ها به کار بگیرید.

    پیدا کردن کار در تفلیس گرجستان

    میانگین درآمدها در تفلیس گرجستان

    میانگین درآمد در تفلیس گرجستان 1،068 لاری است. البته این مبلغ یک عدد میانگین است و مسلما اگر شما یک نیروی کار بی تجربه باشید، درآمدتان در تفلیس به احتمال زیاد کمتر از این خواهد بود. اگر هم یک متخصص با تجربه باشید، قطعا درآمدهای بالاتری را در تفلیس گرجستان تجربه خواهید کرد و حقوقتان از میانگین بیشتر خواهد بود.

    خرج و مخارج در تفلیس گرجستان

    شما با حدود 600 لاری می توانید یک خانه 40 تا 50 متری را در گرجستان برای خودتان اجاره کنید. شما حدود 50 تا 150 لاری را باید برای قبض ها و مخارج متفرقه خانه تان کنار بگذارید و با باقی مانده حقوقتان هم باید سعی کنید که از خرج و مخارجی مثل خریدهای سوپرمارکتی و تهیه غذا و خرج های زندگی بربیایید. در نتیجه امکان اینکه شما با میانگین درآمد در گرجستان بتوانید از پس هزینه های زندگی در تفلیس بربیایید، وجود دارد. اما باید به این مساله دقت کنید که اگر حقوقتان در رنج متوسط باشد، اولا خانه ای که در آن اقامت می کنید در مرکز شهر نخواهد بود.

    دوما اینکه خانه کوچکی باید در تفلیس برای خودتان اجاره کنید. سوما اینکه باید خیلی در خرج و مخارجتان در تفلیس گرجستان صرفه جویی کنید و چهارما اینکه نمی توانید هزینه زیادی را به تفریح یا سفر در گرجستان اختصاص دهید. پس اگر فکر می کنید که چنین زندگی را در تفلیس نمی پسندید و می خواهید که زندگی مرفه تری در گرجستان داشته باشید، به فکر پیدا کردن یک کار بهتر با درآمدی بالاتر از حد متوسط در تفلیس گرجستان باشید و اگر چنین شغلی پیدا کردید، به گرجستان مهاجرت کنید.

    راستی اگر شما هم اطلاعات خاصی درباره وضعیت شغلی در تفلیس گرجستان دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو و بررسی قیمت تور تفلیس و تور گرجستان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره گرجستان بیشتر بخوانید:

    هزینه سفر به گرجستان

    چگونه با 300 دلار و یا کمتر 10 روز در گرجستان اقامت کنیم؟

    بهترین مناطق گرجستان برای تجربه یک سفر تابستانی جذاب

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW