021-88507190

بزرگترین چرخ و فلک جهان در دبی

گردشگری م.مقیمی 13 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بزرگترین چرخ و فلک جهان یعنی چرخ و فلک عین دبی به تازگی در دبی افتتاح شده است و بزرگترین چرخ و فلک دنیا است. در این مطلب به بررسی این جاذبه از دبی می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

    دبی شهری است که هر سال با ساخت سازه های مختف مرزهای تکنولوژی، معماری، خیال و تصور و خلاقیت را کنار می زند. این ویژگی دبی را می توان در "عین دبی" که به عنوان بزرگترین چرخ و فلک دنیا شناخته می شود، به راحتی به چشم دید. با ما همراه باشید تا با هم بیشتر با عین دبی آشنا شویم. چرخ و فلکی که به تازگی در دبی افتتاح شده است و عنوان بزرگترین چرخ و فلک جهان را به خودش اختصاص داده و باعث شگفتی همگان شده است. 

    بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

    لوکیشن چرخ و فلک عین دبی

    عین دبی در جزیره بلو واترز دبی ساخته شده است. از زمانی که برنامه ساخت آن اعلام شد، همه توجه ها به آن جلب شد و همه مبهوت تصاویر شبیه سازی شده آن شدند و خیلی ها در دنیا منتظر تکمیل ساخت عین دبی بودند. حالا هم که عین دبی افتتاح شده است، بیش از پیش در دنیا غوغا به پا کرده است و خیلی از توریستان برای دیدن این چرخ و فلک و سوار شدن در آن بیش از پیش برای سفر به دبی مشتاق شده اند.

    زمان افتتاح چرخ و فلک دبی

    بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی بعد از حدود 6 سال در تاریخ 29 مهر 1400 به بهره برداری رسید. این یعنی شما از این به بعد می توانید با سفر به دبی و خرید بلیط عین دبی تجربه دیدن نمای دبی از داخل کابین های بزرگترین چرخ و فلک دنیا را کسب کنید.

    معنی نام چرخ و فلک عین دبی چیست؟

    شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که که چرا نام این چرخ و فلک در دبی را عین دبی گذاشته اند. ماجرا از این قرار است که "عین" در زبان عربی به معنای "چشم" در زبان فارسی و "eye" در زبان انگلیسی است. در واقع نام بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی، "چشم دبی" است. لازم به ذکر است که چنین نامی برای چرخ و فلک های دیگر دنیا نیز به کار گرفت می شود و برای مثال به چرخ و فلک لندن عنوان چشم لندن را داده اند. به این دلیل که از داخل کابین ها و محفظه های این چرخ و فلک ها می توان نمای تازه ای از شهر را دید.

    قیمت بلیط چرخ و فلک دبی چقدر است؟

    قیمت بلیط بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی از 130 درهم تا 4700 درهم است. نکته اینجاست که بلیط 130 درهمی یک بلیط تک نفره در یک کابین مشترک با افراد دیگر است و شامل خدمات خاصی نمی شود. اما بلیط 4700 درهمی متعلق به یک کابین اختصاصی است که در آن برای مهمان نوشیدنی سرو می شود. در این میان بلیط های دیگری هم با ارزش های مختلف وجود دارند که هر کدامشان شرایط، ویژگی ها و خدمات خاص خودشان را دارند.

    ابعاد بزرگترین چرخ و فلک جهان

    عین دبی 250 متر ارتفاع دارد و این یعنی چرخ و فلک دبی از هر چرخ و فلک دیگری در جهان ارتفاع دارد. مثلا چرخ و فلک لاس وگاس 168 متر، چرخ و فلک سنگاپور 16 متر، چرخ و فلک ستاره نانچانگ چین 160 متر و چرخ و فلک لندن 135 متر ارتفاع دارد. 

    ابعاد عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا

    تجربه سوار شدن در بزرگترین چرخ و فلک جهان

    چرخ و فلک دبی یک تفاوت بزرگ با خیلی دیگر از چرخ و فلک های معمولی دنیا دارد. اینکه کابین های چرخ و فلک دبی بسیار بزرگ هستند و افراد متعددی در آن ها جای می گیرند. در واقع عین دبی 48 محفظه دارد که شما می توانید سوار آن ها شوید. نکته اینجاست که این 48 محفظه در کنار هم ظرفیت حدود 1400 نفر را دارند. در نتیجه مشخص است که سوار شدن در چنین چرخ و فلکی و بودن در کنار این همه افراد مختلف، تجربه بسیار خاصی است.

    قسمت جالب ماجرا اینجاست که اگر شما سوار این چرخ و فلک شوید، حدودا 48 دقیقه در این چرخ و فلک خواهید بود و می توانید در این 48 دقیقه نماهای مختلفی از شهر را تماشا کنید. ضمن اینکه می توانید به صفحات دیجیتالی موجود در کابینتان نگاه کنید و اطلاعات مربوط به جاهای دیدنی که از آن بالا تماشا می کنید را مشاهده کنید. 
    برای رزرو تور ارزان دبی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    راهنمای سفر به دبی

    حقایق جالب درباره دبی که تاکنون نمی دانستید

    برج جمیرا دبی با طرح اثر انگشت حاکم دبی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW