021-88507190

چگونه از بانکوک به پاتایا برویم؟

گردشگری م.مقیمی 21 آذر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چگونه از بانکوک به پاتایا برویم؟ پاتایا در فاصله 150 کیلومتری بانکوک تایلند قرار گرفته است و بسیاری از گردشگران می خواهند که از هر دوی این شهرها دیدن کنند که آن را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راه های رفتن از بانکوک به پاتایا

    تایلند کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیاست که طبیعت زیبا، غذاهای خوشمزه، فستیوال های جالب و محیط سرزنده و مفرحی دارد. این کشور زیبا چندین و چند شهر توریستی دارد که دو تا از محبوب ترین هایشان بانکوک و پاتایا هستند. پاتایا یک شهر ساحلی است که در فاصله 150 کیلومتری پایتخت تایلند یعنی بانکوک قرار گرفته است و معمولا خیلی از توریستان مشتاقند که از هر دو این شهرهای توریستی در سفر به تایلند دیدن کنند. اینجاست که این سوال برای خیلی از توریستان پیش می آید که چه راه هایی برای رفتن از بانکوک به پاتایا وجود دارد و چگونه می توانیم از بانکوک به پاتایا برویم؟

    سفر از بانکوک به پاتایا با اتوبوس های شاتل فرودگاهی

    یک سری اتوبوس تحت عنوان اتوبوس شاتل در بانکوک وجود دارد که شما به راحتی می توانید با استفاده از آن ها از بانکوک به پاتایا بروید. از آنجایی که دو شهر بانکوک و پاتایا خیلی به هم نزدیک هستند، سفر بین آن ها با اتوبوس بین توریستان بسیار محبوب شده است. این اتوبوس های شاتل که در مورش صحبت می کنیم، حدودا 2 ساعته شما را از بانکوک به پاتایا می رسانند و شما می توانید از فرودگاه سووارنابومی سوار آن ها شوید. قیمت بلیط اتوبوس های شاتل بانکوک به پاتایا حدود 1400 بات است که 60 بات آن به عنوان عوارض و بقیه آن به عنوان هزینه سفر از شما گرفته می شود. 

    سفر از بانکوک به پاتایا با اتوبوس های شاتل فرودگاهی

    سفر از بانکوک به پاتایا با اتوبوس های معمولی

    اتوبوس ها جزء راحت ترین و ارزانترین وسایل نقلیه برای سفر از بانکوک به پاتایا شناخته می شوند. شما با اتوبوس می توانید هم از محل فرودگاه بین المللی سووارنابومی و هم از مرکز شهر بانکوک راهی پاتایا شوید. بلیط اتوبوس های ابنکوک به پاتایا بین 250 تا 290 بات است و قیمت دقیق آن بستگی به کمپانی دارد که شما آن را برای سفر از بانکوک به پاتایا انتخاب می کنید. لازم به ذکر است که هر 40 دقیقه یک اتوبوس از بانکوک به سمت پاتایا حرت میکند و شما می توانید از ساعت 4:30 صبح تا 10 شب سوار هر کدام از این اتوبوس ها شوید و در نهایت در ایستگاه اتوبوسرانی پاتایا در شما پاتایا از اتوبوس پیاده شوید. 

    سفر از بانکوک به پاتایا با اتوبوس های معمولی

    سفر از بانکوک به پاتایا با ماشین یا تاکسی

    اگر اهل سفر با اتوبوس نیستید و ترجیح می دهید که با آزادی بیشتری در تور بانکوک از بانکوک به پاتایا سفر کنید، می توانید یک ماشین برای این سفر کوتاه برای خودتان اجاره کنید. البته حتما این را می دانید که این روش برای سفر از بانکوک به پاتایا روش هزینه برداری است و شاید هر کسی نتواند از پس هزینه های آن بربیاید. اگر هزینه اجاره ماشین برای شما هم سنگین است، می توانید به فکر استفاده از تاکسی های بانکوک به پاتایا باشید. خوبی سفر به ماشین اجاره ای یا تاکسی این است که شما با این روش می توانید فاصله بانکوک تا پاتایا را به شکل سریع تری طی کنید.

    پس اگر زمان برایتان اهمیت دارد، بهتر است که به جای اتوبوس با ماشین از بانکوک به پاتایا سفر کنید. تنها نکته ای که می ماند، اینکه اگر می خواهید با ماشین اجاره ای و با رانندگی خودتان از بانکوک به پاتایا سفر کنید، بهتر است که به قوانین راهنمایی رانندگی تایلند دقت کنید و مواظب باشید که گرفتار جریمه و مشکلات ناشی از آن نشوید. همچنین شما می توانید برای سفر به پاتایا، تور پاتایا در آژانس هواپیمایی مهرپرواز را نیز رزرو کنید.

    سفر از بانکوک به پاتایا با ماشین یا تاکسی

    سفر از بانکوک به پاتایا با قطار

    آخرین گزینه ای که شما برای سفر از بانکوک به پاتایا پیش رو دارید، سفر با قطارهای این مسیر است. اگر می خواهید با قطار از بانکوک به پاتایا بروید، باید خودتان را به ایستگاه قطار هوا لامفونگ بانکوک برسانید. قیمت بلیط قطار بانکوک به پاتایا برای صندلی های کلاس سوم 31 بات و برای صندلی های کلاس دوم 71 بات است و شما می توانید قطار خودتان را برای ساعت 6:45 برای مسیر بانکوک به پاتایا و یا برای ساعت 2:21 بعد از ظهر برای مسیر پاتایا به بانکوک رزرو کنید. مهم است که بدانید طی کردن مسیر بانکوک به پاتایا با قطار حدود 3 ساعت از شما زمان می گیرد و در نهایت قطار بانکوک به پاتایا شما را در فاصله 6.5 کیلومتری واکینگ استریت به عنوان معروف ترین خیابان پاتایا پیاده می کند.

    سفر از بانکوک به پاتایا با قطار

    حالا با همه این صحبت ها، انتخاب شما چیست؟ شما ترجیح می دهید که با اتوبوس های شاتل، اتوبوس های معمولی، ماشین اجاره ای، تاکسی یا قطار از بانکوک به پاتایا سفر کنید؟ راستی اگر تجربه ای در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو و بررسی قیمت تور تایلند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره بانکوک و پاتایا بیشتر بخوانید:

    معرفی زیباترین معابد بانکوک

    چگونه از بانکوک و پاتایا به سامویی برویم؟

    پاتایا یا پوکت کدام مقصد بهتر است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW