021-88507190

دانستنی های جالب، عجیب و باورنکردنی درباره اردن

گردشگری م.مقیمی 23 آذر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باورنکردنی ترین دانستنی های اردن را برایتان بیان می کنیم تا اطلاعات عمومیتان درباره کشور اردن زیاد شود. با خواندن هر سطر از این مطلب بیشتر شگفت زده خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دانستنی های جالب، عجیب و باورنکردنی درباره اردن

    اردن یکی از شاخص ترین کشورهای باستانی خاورمیانه است. کشوری که انواع و اقسام حقایق عجیب و غریب درباره آن صدق می کنند. ما امروز می خواهیم عجیب ترین، جالب ترین و باورنکردنی ترین دانستنی های اردن را برایتان بیان کنیم تا اطلاعات عمومیتان درباره کشور اردن زیاد شود. با خواندن هر سطر از این مطلب بیشتر شگفت زده خواهید شد و بیشتر به این نتیجه خواهید رسید که سفر به اردن یکی از آن کارهایی است که حتما باید در طول زندگیتان انجام دهید! می گویید نه؟ پس در ادامه مطلب همراهمان باشید. 

    دانستنی های جالب، عجیب و باورنکردنی درباره اردن

    بیش از 100،000 مکان توریستی و باستان شناسی در اردن وجود دارد

    شمار اماکن توریستی و اماکن باستان شناسی در اردن از 100،000 عدد هم بیشتر است. در واقع در این کشور بیش از 100 هزار جاذبه تورییستی، مکان مذهبی و مکان باستان شناسی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به شهر باستانی پترا، دریای مرده و وادی روم اشاره کرد. قسمت جالب ماجرا اینجاست که هر کدام از این جاذبه های توریستی در اردن از دیگری خاص تر هستند و در نتیجه اگر شما به اردن سفر کنید، با بی شمار شگفتی رو به رو می شوید.

    قدیمی ترین سد دنیا در کشور اردن قرار گرفته است

    یکی از جالب ترین حقایقی که درباره اردن وجود دارد، این است که قدیمی ترین سد دنیا متعلق به کشور اردن است. این سد که با نام جاوا شناخته می شود، در حوالی 3،000 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و دقیقا در خشک ترین نقطه اردن یعنی در صحرای سیاه در شرق اردن قرار گرفته است.

    قدیمی ترین مجسمه های جهان در اردن پیدا شده اند

    امان نام پایتخت اردن است که اتفاقا کیی از قدیمی ترین شهرهایی است که تا کنون وجود داشته است. حالا جالب است بدانید که قدیمی ترین مجسمه های دنیا در همین شهر تاریخی پیدا شده اند. این مجسمه ها که به آن ها عین غزال گفته می شود، در حوالی 7،500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند و شما می توانید با سفر به عمان از آن ها در موزه اردن دیدن کنید.

    کم ارتفاع ترین نقطه زمین در اردن واقع شده است

    یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری عمان یک دریاچه است که با نام دریای مرده شناخته می شود. این دریا حدود 420 متر از سطح آب های آزاد پایین تر است و در نتیجه می توان از آن به عنوان کم ارتفاع ترین نقطه زمین یاد کرد. از این مساله که بگذریم، باید بگوییم که گل دریای مرده خاصیت شفابخشی دارد و از این جهت نیز محبوبیت بسیار زیادی نزد توریستان پیدا کرده است.

    شهر باستانی پترا در اردن یک شهر فراموش شده بوده است

    احتمالش زیاد است که شما هم مثل خیلی دیگر از توریستان به خاطر وجود شهر باستانی پترا در اردن، مجذوب این کشور شده است و احتمالا شما هم این را می دانید که شهر باستانی پترا یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری اردن، خاورمیانه و حتی کل جهان است. این شهری که درموردش صحبت می کنیم و اتفاقا یکی از عایب هفتگانه جهان است، در اوایل قرن 19 کشف شده است و به کل یک شهر فراموش شده بوده است. یک حقیقت جذاب درباره این شهر باستانی در اردن این است که لوکیشن فیلم برداری فیلم های هالیوودی متعددی بوده است که از جمله آن ها می توان به فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی اشاره کرد.

    شهر باستانی پترا در اردن یک شهر فراموش شده بوده است

    شما می توانید در طی 40 روز نقاط مختلف اردن را زیر پا بگذارید

    یک مسیر پیاده روی و طبیعت گردی به نام مسیر اردن در این کشور وجود دارد که شما می توانید 40 روزه آن را طی کنید. اگر شما هم طبیعت گرد و رهنورد هستید، ایده خوبی است که به اردن سفر کنید و در این مسیر قدم بردارید تا بتوانید در طول این مسیر از معروف ترین جاذبه های گردشگری اردن همچون شهر باستانی پترا و وادی روم دیدن کنید. مطمئن باشید که رهنوردی در اردن تجربه ای است که تا عمر دارید، فراموشش نمی کنید.

    اگر شما هم دوست دارید که از اردن به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای خاورمیانه دیدن کنید، بهتر است که برای رزرو تورهای خارجی اردن با همکاران ما در آژانس مسافرتی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره اردن و کشور نزدیک آن لبنان بیشتر بخوانید:

    شهر پترا از عجایب باستانی اردن

    بهترین فصل برای سفر به لبنان

    جاذبه های گردشگری لبنان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW