021-88507190

معرفی شهرهای اصلی عمان

گردشگری م.مقیمی 27 آذر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهرهای توریستی عمان و هر کدام از شهرهای دیدنی عمان، ویژگی ها و تفریحات خاص خود را دارند. در ادامه شهرهای مطرح کشور عمان را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دیدنی ترین شهرهای مطرح عمان را می شناسید؟

    آیا شما هم فکر سفر به عمان یا شاید هم زندگی در عمان را در سر دارید؟ آیا دوست دارید با شهرهای اصلی عمان و دیدنی ترین شهرهای عمان آشنا شوید؟ دوست دارید بدانید که نام شهرهای مطرح عمان چیست و کدام هایشان دیدنی تر هستند؟ پس در ادامه مطلب همراهمان باشید تا هم شهرهای توریستی عمان را به شما معرفی کنیم و هم به شما بگوییم که هر کدام از شهرهای دیدنی عمان چه ویژگی هایی دارند، برای تجربه چه تفریحاتی مناسب تر هستند و در کل بهتر است در تور عمان از کدامیک از شهرهای عمان دیدن کنید.

    مسقط

    مسقط پایتخت عمان است. این شهر که عنوان بزرگترین شهر عمان را به خود اختصاص داده است، اصلی ترین شهر توریستی عمان محسوب می شود. این شهر با وجود ساختمان هایی که با توجه به فرهنگ عربی سخته شده اند، حال و هوای قدیمی خودش را حفظ کرده است. ویژگی جالب دیگر این شهر دیدنی در عمان این است که سواحل زیبایی دارد و درست در میان تپه ها و سواحل ذاب قرار گرفته است. اصولا برای کسانی که به مسائل فرهنگی اهمیت می دهند و همچنین برای آن دسته از توریستانی که اهل تفریحات ساحلی هستند، مسقط بهترین شهر عمان برای سفر محسوب می شود. 

    مسقط

    سیب

    شهر سیب یکی دیگر از دیدنی ترین شهرهای عمان است. شهری که در نزدیکی شهر مسقط واقع شده است و حدودا 20 دقیقه با فرودگاه بین المللی مسقط فاصله دارد. در نتیجه هر کسی که عازم شهر مسقط باشد، می تواند در قالب یک سفر یک روزه از شهر سیب عمان نیز دیدن کنید. سیب یک شهر ساحلی است که جاهای دیدنی متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به یک برج ساعت، یک بازار سرزنده جذاب و یک بازار طلا با قیمت های مناسب اشاره کرد.

    سیب

    صور

    صور شهری است که با حدود 120 هزار نفر جعیت به عنوان دومین شهر ثروتمند عمان شناخته می شود. صور که یکی از محبوبت رین شهرهای عمان است، به خاطر ساخت و تجار کشتی های چوبی از قدیم الایام معروف بوده است. این شهر زیبا و دیدنی در عمان با سواحل خاصی که دارد، برای آفتاب گرفتن و کسب آرامش گزینه ایده آلی است. ضمنا این شهر غذاهای بی نظیری دارد و در کل می تواند یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری شما در تور عمان باشد. 

    صور

    رستاق

    رستا شهر زیبایی در عمان است که دقیقا در بخش غربی کوهستان حجار قرار گرفته است. رستاق که اصالتش به خوبی حفظ شده، شهری پر از مزارع متعدد است که در آن ها میوه های مختلف و متنوع کشت می شود. این شهر دیدنی در عمان به خاطر درختان نخل، خرماهای خوشمزه و عسل های باکیفیت و درجه یکی که دارد، معروف شده است. جالب است بدانید که رستاق اولین پایتخت عمان بوده است و به همین دلیل سازه های تاریخی متعددی در آن از گذشته به یادگار باقی مانده است که ارزش بازدید را دارند و اتفاقا بعضی از آن ها در لیست میراث فرهنگی یونسکو جای دارند. 

    رستاق

    بهلاء

    بهلاء اولین شهری در عمان بود که به عنوان میراث فرهنگی یونسکو انتخاب شد. این شهر که در فاصله 180 کیلومتری مسقط واقع شده است، یک بازار قدیمی کوچک، یک مسجد زیبا و یک قلعه بسیار دیدنی دارد. این قلعه قدیمی ترین قلعه عمان است و قدمتش به قرن 13 میلادی بر می گردد. این شهر باستانی در عمان به خاطر ظروف سفالی و صنایع دستی نقره ای که در بازار قدیمیش فروخته می شود، معروف شده است و در کل شهر جذابی است. 

    بهلاء

    نیزوا

    نیزوا در میان بلندترین کوه های عمان واقع شده است. نیزوا که یکی از دیدنی ترین شهرهای عمان است، به عنوان مروارید جهان اسلام شناخته می شود و یکی از توریستی ترین شهرهای عمان است. این شهر باستانی روزی روزگاری قطب تجارت، تحصیل، مذهب و هنر عمان بوده است و حالا با جاذبه های گردشگری واماکن تاریخی متعددی که دارد، محبوبیت زیادی بین توریستان پیدا کرده است. این شهر جاذبه های توریستی مختلفی همچون قلعه نیزوا، بازار نیزوا، جبل اخضر و ... دارد که یکی از آن یکی زیباتر هستند. 

    نیزوا

    صحار

    صحار یک شهر دیدنی در عمان است که مراکز خرید بزرگ و آسمان خراش های بسیار زیبا دارد. یکی از مواردی که صحار را به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی عمان تبدیل کرده، این است که بعضی از جذاب ترین سواحل عمان و همین طور بعضی از جذاب ترین بازارها و جاذبه های توریستی عمان در همین شهر قرار گرفته اند. یک مودر جالب دیگر درباره صحار این است که اگر به حومه آن بروید، با صحراهای بسیار زیبایی رو به رو می شوید که نظر هر توریستی را به خودشان جلب می کنند. با وجود همه این ها، می توان گفت که سفر به صحار مساوی با کسب یک دنیا تجربه های گوناگون و تفریحات متنوع است. اگر به صحار بروید، می توانید به تماشای مسابقات شترسواری بنشینید، در بازارها و مراکز خرید صحار گشت بزنید و یا در سواحل زیبای صحار تفریح کنید.

    صلاله

    صلاله شهری است که پادشاه عمان در آن زندگی می کند. شهر زیبا و سرسبزی که فرهنگ و تاریخ غنی و سواحل شگفت انگیزی دارد. این شهر توریستی در عمان برای غواصی و تجربه تفریحات آبی اینچنینی بهترین شهر عمان است. یک مورد دیگر که باعث محبوبیت هرچه بیشتر صلاله در عمان شده، این است که غذاهای صلاله بسیار خوشمزه هستند و مخصوصا مثال غذاهای دریاییش در هیچ شهر دیگری در عمان پیدا نمی شود.

    شما دوست دارید به کدامیک از شهرهای توریستی عمان سفر کنید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو تورهای خارجی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره عمان بیشتر بخوانید:

    بهترین فصل سفر به عمان چه زمانی است

    بهترین رستوران های مسقط عمان

    عمان مقصد جدیدی برای گردشگران

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW