021-88507190

حقایق و دانستنی های جالب درباره کریسمس

گردشگری م.مقیمی 01 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اطلاعات جالب درباره کریسمس که احتمالا نمی دانید را در این مطلب بررسی کرده ایم .با ما همراه باشید تا با حقایق و دانستنی های جالب جشن های کریسمس آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایقی که احتمالا درباره کریسمس نمی دانید

    اگر شما هم همیشه عاشق درخت های پر از تزئین کریسمس و آشنایی با سنت های مربوط به کریسمس بوده اید، این مطلب برای شماست. ما امروز می خواهیم اطلاعات بسیار جالبی را درباره کریسمس به شما ارائه کنیم که می توانند دیدتان را به کریسمس و جشن های مربوط به آن تکمیل کنند. با ما همراه باشید تا با هم با حقایق و دانستنی های جالب کریسمس آشنا شویم. در ادامه هم نکاتی درباره تاریخچه کریسمس را یاد می گیرید و هم با یک سری نکات جالب درباره برگزاری جشن کریسمس در کشورهای مختلف آشنا می شوید.

     حقایقی که احتمالا درباره کریسمس نمی دانید

    جشن گرفتن کریسمس زمانی غیر قانونی بوده است

    یکی از عجیب ترین حقایقی که درباره کریسمس وجود دارد، این است که این جشن تا سال 1836 میلادی در آمریکا غیر قانونی بوده است و در آن زمان ها کریسمس را به عنوان یک جشن بت پرستی می شناخته اند و آن را از نظر مذهبی قبول نداشته اند. در حقیقت در سال 1836 بوده که ایالت آلاباما به عنوان اولین ایالت تعطیلات کریسمس را قانونی کرد و جشن گرفتن آن را مجاز اعلام کرد. اما همان طور که می دانید در حال حاضر کریسمس با شکوه ویژه ای در ایالت های مختلف آمریکا جشن گرفته می شود.

    قبل از کریسمس روابط زیادی به هم می خورند

    شاید باورش برایتان سخت باشد، اما بر طبق تجزیه و تحلیل داده های فیسبوک مشخص شده است که هفته های قبل از کریسمس بالاترین آمار جدایی زوج ها را دارند. دلیل این مساله مشخص نیست، اما به نظر می رسد که با نزدیک شدن کریسمس و همین طور سال نو میلادی، زوج های متعددی تصمیم می گیرند که سال جدیدشان را به تنهایی شروع کنند. به هر حال این مورد یکی از عجیب ترین حقایقی است که درباره کریسمس وجود دارد.

    دولت نروژ به پولدار شدن مردم برای کریسمس کمک می کند

    جالب است بدانید که دولت نروژ نصف مالیات همیشگی را برای مردم در ماه نوامبر یعنی ماه قبل از کریسمس در نظر گرفته است تا مردم بتوانند برای کریسمس دست و بال بازتری داشته باشند و راحت تر برای کریسمس خرید کنند. مسلما مردم نروژ باید خیلی خوشحال باشند که در ماه نوامبر پول بیشتری را می توانند برای خودشان پس انداز کنند و می توانند جشن کریسمس را با دغدغه مالی کمتری سپری کنند.

    در روز کریسمس در نیوزیلند هیچ تبلیغی از تلویزیون پخش نمی شود

    یک دانستنی جالب دیگر درباره کریسمس این است که در این روز در نیوزیلند همه تبلیغات تلویزیونی ممنوع می شوند تا ففط برنامه های شاد و مفرح از تلویزیون پخش شود و مردم حال و هوای بهتری را در روز کریسمس تجربه کنند. مسلم است که هرچه تبلیغات تلویزیونی کمتر باشد، وقت برای نمایش برنامه های تفریحی بیشتر می شود و مردم می توانند لذت بیشتری از تماشای تلویزیون در روز کریسمس ببرند.

    بابا نوئل همیشه لباس قرمز نمی پوشیده است

    حتما شما هم تا به حال بارها و بارها تصاویری از بابا نوئل را دیده اید و این را می دانید که بابا نوئل ها لباس قرمز به تن می کنند. اما باید این را به شما بگوییم که پوشش بابا نوئل همیشه قرمز رنگ نبوده است. بلکه در گذشته ها لباس آبی، سفید و سبز می پوشیده است و با تاثیر از یکی از تبلیغات کوکا کولا در دهه 1930 میلادی بوده که لباس بابا نوئل قرمز رنگ شده است. البته یک سری افراد هم هستند که با این موضوع مخالف هستند و می گویند که در یک سری از تصاویر که قدمتشان به قبل از تاسیس کوکا کولا بر می گردد، بابا نوئل کت قرمز رنگ به تن داشته است.

    راستی شما چه دانستنی جالب دیگری را درباره کریسمس می دانید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو انواع تور خارجی ارزان ویژه کریسمس و سال نو میلادی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره کریسمس بیشتر بخوانید:

    خوش گذرانی به وقت سال نو میلادی در استانبول

    جشن کریسمس در ارمنستان

    بهترین کشور برای سفر در کریسمس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW