021-88507190

دانستنی های جالب درباره فرودگاه ها که احتمالا نمی دانید

گردشگری م.مقیمی 19 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه ها اماکن شگفت انگیزی هستند و حقایق جالبی درباره فرودگاه ها وجود دارد که بیشتر مسافران از آن ها بی اطلاعند. در ادامه دانستنی ها و حقایق عجیب فرودگاه ها را بیان می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دانستنی ها و اطلاعات جالب درباره فرودگاه ها

    فرودگاه ها اماکن شگفت انگیزی هستند. یک سری حقایق جالب و عجیب درباره فرودگاه ها وجود دارد که بیشتر مسافران از آن ها بی اطلاعند. حتی کسانی که به صورت مرتب از فرودگاه ها استفاده می کنند و به صورت مداوم با هواپیما از این سو به آن سو می روند، باز هم خیلی از این حقایق را نمی دانند. ما امروز می خواهیم یک سری از این حقایق و دانستنی های جالب درباره فرودگاه ها را به شما بگوییم و مطمئن هستیم که شما هم از اطلاع از آن ها شگفت زده می شوید.

    فرودگاه ها اغلب چمدان های گم شده را می فروشند!

    چه شما یک وسیله را در فرودگاه گم کنید و چه آن را خودتان در فرودگاه رها کنید، در هر صورت آن وسیله به یک انبار مشخص برده می شود و به شما 90 روز وقت داده می شود که بروید و آن وسیله را پس بگیرید.  این مورد شامل حال چمدان هایی نیز می شود که به دست ایرلاین ها به اشتباه جا به جا شده اند. البته در شرایطی که ایرلاین ها مقصر هستند، فرودگاه ها قبل از اینکه آن ایرلاین تمام تلاشش را برای پیدا کردن صاحب چمدان نکند، اجازه به حراج گذاشتن آن چمدان را پیدا نمی کنند. جالب است بدانید که در نهایت تمامی اشیائی که در فرودگاه پیدا شده اند، یا به خیریه ها اهدا می شوند و یا اینکه به فروش می رسند. 

    فرودگاه ها اغلب چمدان های گم شده را می فروشند

    افراد مشهور مانند افراد عادی سوار هواپیما نمی شوند!

    وقتی که شما سوار یک هوایپما می شوید، این امکان وجود دارد که در هوایپما یک انسان خیلی مشهور وجود داشته باشد، اما شما هیچ وقت در طول پرواز یا قبل و بعد از آن، او را نبینید. یکی از حقایق جالب درباره فرودگاه ها این است که فرودگاه های بزرگ پروتکل های متفاوتی را برای چک این مسافران مشهور در نظر گرفته اند و معمولا در این جور فرودگاه ها، سلبریتی ها از یک درب دیگر به سمت هواپیما می روند و سوار آن می شوند.  

    افراد مشهور مانند افراد عادی سوار هواپیما نمی شوند

    اغلب رستوران های مشهور فرودگاه ها توسط سرآشپز اصلی اداره نمی شوند

    در خیلی از فرودگاه های بین المللی در دنیا رستوران های معروفی وجود دارد که برندشان را همه می شناسند. اما حقیقتی که خیلی از مسافران از آن بی اطلاعند، این است که خیلی از این رستوران ها توسط سرآشپزهای اصلی که آن رستوران ها به خاطرشان مشهور شده اند، اداره نمی شوند. در واقع به خاطر موارد امنیتی پیچیده ای که در فرودگاه ها وجود دارد، خیلی از این رستوران های مشهور توسط یک سری شرکت های مشخص اداره می شود که ارتباطی با رستوران های اصلی ندارند. با این حساب با اینکه شاید در یک رستوران در فرودگاه غذای خوشمزه ای برای شما سرو شود، ما احتمالا طعم آن غذا به اندازه طعم غذاهای سرو شده در رستوران های اصلی آن برند در خارج از فرودگاه برابری نخواهد کرد و شما نباید انتظار این را داشته باشید که کیفیت غذاهای یک رستوران داخل فرودگاه با کیفیت غذاهای همان رستوران با همان برند در خارج از فرودگاه برابری کند.

    برج های کنترل در فرودگاه ها فضای بسیار آرامی برای کار دارند

    یک باور در بین عموم مردم وجود دارد که برج های کنترل محیط هایی سرشار از استرس هستند و کارمندان آن مدام در این استرس هستند که مبادا اتفاقی برای هواپیماها بیفتد. در صورتی که در برج های کنترل همه چیز منظم هست و کارمندان آن در آرامش کار می کنند. هر کسی که آرامش برج های کنترل را ببیند، متعجب می شود. 

    برج های کنترل در فرودگاه ها فضای بسیار آرامی برای کار دارند

    اپراتورهای فرودگاه ها عمدا صف ها را طولانی نگه می دارند

    فرودگاه ها بزرگ هستند و در خیلی از آن ها امکان این است که برای گیت هر پرواز چند صف ایجاد شود. اما سوال این است که پس چرا با این وجود، صف های هر پرواز در قسمت گیت تا این اندازه طولانی می شوند. جواب این است که اپراتورهای فرودگاه فقط یک صف را به هر پرواز اختصاص می دهند تا کسانی که در صف ایستاده اند، احساس آرامش بیشتری داشته باشند و این احساس را تجربه کنند که همه چیز عادلانه است و همه باید با همان صفی که خودشان در آن ایستاده اند، از سالن خارج شوند و روانه هواپیما شوند.

    نرخ تبدیل ارزها در صرافی های فرودگاه ها اصلا عادلانه نیست

    این یک حقیقت است که شما هیچ وقت نمی توانید در صرافی های فرودگاه با نرخ تبدیل خوبی، ارزها را به هم تبدیل کنید. به خاطر همین است که همیشه به مسافران تاکید می شود که تا جای ممکن از صرافی های فرودگاه استفاده نکنند. با این حساب بهتر است که شما هم همه کارهایتان را به دقیقه نود واگذار نکنید و از قبل به فکر تبدیل ارز باشید تا مجبور به رفتن به صرافی های فرودگاه ها نشوید. 

    نرخ تبدیل ارزها در صرافی های فرودگاه ها اصلا عادلانه نیست

    فرودگاه ها به گونه ای طراحی می شوند که شما در آن ها گم نشوید

    یکی از اصلی ترین مواردی که در طراحی فرودگاه ها مورد نظر قرار می گیرد، این است که مسیریابی در آن ها راحت باشد و مسافران در آن ها گم نشوند. این مساله در جانمایی قسمت های مختلف فرودگاه ها تاثیر می گذارد و در واقع اولویت برای جانمایی بخش های مختلف فرودگاه در این است که دسترسی به آن ها و پیدا کردن هر کدام از آن ها برای مسافران راحت باشد و آن ها را به اشتباه نیندازد. 

    برای رزرو انواع تورهای مسافرتی خارجی ارزان قیمت می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپراز تماس بگیرید.


    درباره فرودگاه ها بیشتر بخوانید:

    بزرگترین فرودگاه جهان را بشناسید

    کوچکترین فرودگاه های جهان کدامند

    عجیب ترین فرودگاه های جهان که تا به حال دیده اید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW