021-88507190

حقایق جالب درباره آسیا که احتمالا نمی دانید

گردشگری م.مقیمی 06 اردیبهشت ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم دوست دارید که با قاره آسیا آشنا شوید، مطلب پیش رو را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم شما را با یک سری از جالب ترین حقایق و دانستنی ها درباره آسیا آشنا کنیم که احتمالا آن ها را نمی دانید. پس با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب درباره آسیا

    با اینکه کشور ما ایران در قاره آسیا قرار گرفته است، اما حقایق زیادی درباره قاره آسیا وجود دارد که بیشتر ایرانیان از آن ها بی اطلاعند. اگر شما هم دوست دارید که بیشتر با قاره خودمان یعنی قاره آسیا آشنا شوید، مطلب پیش رو را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم شما را با یک سری از جالب ترین دانستنی ها و حقایق آسیا آشنا کنیم که احتمالا آن ها را نمی دانید. پس با ما همراه باشید.

    حقایق جالب درباره آسیا که احتمالا نمی دانید

    قاره آسیا 30 درصد کل زمین را در بر گرفته است

    آسیا به عنوان بزرگترین قاره مزین، حدود 30 درصد مساحت کل خشکی کره زمین را به خودش اختصاص داده است. این قاره زیبا از جنوب با اقیانوس هند، از شمال با اقیانوس قطب شمال، از شرق با اقیانوس آرام و از غرب با دریای مدیترانه، دریای سیاه، دریای خزر و رشته که اورال احاطه شده است. لازم به ذکر است که آسیا را جزئی از سوپر قاره اوراسیا می دانند که در واقع از ترکیب قاره آسیا و اروپا تشکیل شده است. نکته اینجاست که قاره های اروپا و آسیا از هم کاملا جدا نیستند و به این علت است که در بعضی مواقع، آسیا و اروپا را به صورت یکجا به نام اوراسیا می شناسند.

    قاره آسیا یک نام دخترانه دارد

    یکی از حقایق جالب درباره آسیا این است که این قاره یک نام دخترانه دارد. در واقع آسیا یک نام زنانه است که معنای آن طلوع آفتاب است. احتمالا نامگذاری این قاره به این دلیل انجام شده است که خورشید از سمت شرق یا همان خاور دور طلوع می کند که در همین قاره آسیا قرار گرفته است. اگر کمی به این نامگذاری فکر کنید، می بینید که انتخاب هوشمندانه ای شده و نام بسیار زیبا و پر محتوایی به قاره زیبا و دوست داشتنی ما داده شده است.

    پرجمعیت ترین کشورهای دنیا در آسیا هستند

    سه تا از چهار کشور پر جمعیت دنیا در قاره آسیا واقع شده اند. همان طور که می دانید کشورهای چین، هند، آمریکا و indonesia پر جمعیت ترین کشورهای دنیا هستند و همان طور که مشخص است، سه تا از این کشورها یعنی کشورهای چین، هند و indonesia در قاره ما یعنی قاره آسیا قرار گرفته اند.

    کشوری که در آسیا بالاترین امید به زندگی را دارد

    ژاپن که یکی از معروف ترین و دیدنی ترین کشورهای آسیاست، کشوی است که ساکنینش بالاترین طول عمر را دارند. در واقع مردان ژاپن به صورت میانگین 80.9 سال و زنان این کشور به صورت میانگین 86.6 سال عمر می کنند که مشخصا از طول عمر مردم هر کشوری در دنیا بیشتر است. برای اینکه بهتر بتوانید مقایسه کنید، باید این را به شما بگوییم که میانگین سن مردان در کشوری مثل آمریکا 76.4 سال است که 4.5 سال کمتر از طول عمر میانگین مردان در ژاپن است.

    90 درصد برنج جهان در آسیا مصرف می شود

    حدود 90 درصد کل برنجی که در جهان کشت می شود، در کشورهای آسیایی مصرف می شود. دلیل این مساله این است که برنج یک غذای اصلی در بیشتر کشورهای آسیایی محسوب می شود و مردم خیلی از کشورهای دیگر آسیا، درست مثل مردم کشور خودمان ایران به برنج به چشم یک غذای محبوب نگاه می کنند. این یعنی فقط حدود 10 درصد برنج دنیا به مردم قاره های دیگر جهان می رسد که درصد خیلی کمی است.

    90 درصد برنج جهان در آسیا مصرف می شود

    سه کشور باهوش دنیا در آسیا واقع شده اند

    یکی از حقایقی که کمتر درباره آن صحبت شده، این است که سه تا از کشورهایی که مردمانش بیشترین میانگین آی کیو را دارند، در قاره آسیا قرار گرفته اند. این سه کشور سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن هستند که اهالی آن ها بیشترین میانگین ضریب هوشی را دارند. لازم به ذکر است که همان طور که انتظار می رود، اقتصادهای این سه کشور که باهوش ترین کشورهای دنیا هستند، جزء قوی ترین اقتصادهای جهان هستند.

    راستی شما چه اطلاعات عمومی دیگری درباره قاره آسیا دارید؟ شما از چه حقایقی درباره قاره آسیا مطلع هستید؟ خوشحال می شویم که اگر اطلاعات بیشتری درباره قاره آسیا دارید، آن را با ما و دیگر همراهان عزیز وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو تورهای ارزان آسیایی مانند تور ارزان تایلند و تور هند و رزرو بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت به کشورهای مختلف آسیایی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره آسیا بیشتر بخوانید:

    شگفت انگیز ترین شهرهای آسیایی

    بهترین شهرهای آسیا برای زندگی

    زیباترین جزایر تایلند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW