021-88507190

10 قصر زیبای جهان (قسمت دوم)

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 06 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
توی این مقاله درباره 4 تا از زیبا ترین قصر های جهان که در کشورهای چین ،ترکیه و فرانسه هستند با شما صحبت می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    با قسمت دوم قصرهای زیبای جهان در خدمت شما هستیم. راستی قسمت اول این مقاله رو مطالعه کردید؟!؟
    خوب!توی این مقاله درباره 4 تا از زیبا ترین قصر های جهان که در کشورهای چین ،ترکیه و فرانسه هستند با شما صحبت می کنیم. چنانچه مسافر تور چین، تور ترکیه و یا تور فرانسه هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما از این کاخ ها دیدن نمایید و با تاریخ و نوع سازه آن از نزدیک آشنا شوید. این کاخ هایی که در این مقاله ها به شما معرفی می شوند، بسیار شگفت انگیز و بی نظیر هستند و هر کدام از آنها شهرت جهانی دارند.

    کاخ تابستانی در پکن 
    کاخ تابستانی در 15 کیلومتری مرکز شهر پکن واقع شده است. همان طور که از اسمش مشخص است، کاخ تابستانی پکن به عنوان ‏محل اقامت تابستانی حکمرانان امپراطوری چین برای استراحت و دور بودن از شهر ممنوعه مورد استفاده قرار می گرفته است.

    باغ ها ‏اساسا در سال 1750  ساخته و گسترده شدند و در واقع سبک های مختلف کاخ ها و باغ های اطراف چین در این بازه زمانی مجدد بازسازی شده اند.

    ‏دریاچه کونمینگ به مانند دریاچه غربی هانگژو ساخته شد.‏

    کاخ تابستانی در پکن

    کاخ توپکاپی در استانبول
    وقتی سلطان مهمت قسطنطنیه را در سال 1453 فتح کرد، ابتدا دستور ساخت یک محل جدید را برای زندگی خود صادر کرد. به همین دلیل ‏کاخی ساخته شد که بعدها به نام توپکاپی شناخته شد.

    این کاخ برای 4 قرن از سال 1456 تا سال 1853محل سلطنت عثمانی ها ‏باقی ماند. در طول سال ها کاخ دستخوش تغییراتی شد.

    امروزه این مجموعه شامل 4 حیاط اصلی است که در بین ساختمان ‏های با شکوه و عظیم و همینطور ساختمان های کوچک تری قرار گرفته اند.

    کاخ توپکاپی در استانبول


    کاخ باشکوه شامبور در فرانسه
    این قصر که بعد از کاخ ورسای پربازدید ترین قصر در فرانسه به شمار می رود، یک شاهکار دوره رنسانس به شمار می ‏آید. قصر شامبور440 اتاق، 365 آتشکده و 84 پلکان دارد.

    شروع ساخت این کاخ در سال 1519 به دستور فرانسوای اول شروع شد. او می توانست در جنگل های نزدیک این کاخ به شکار بپردازد.

    اتاق های حجیم و سرد، باعث شده اند که کاخ به ‏محلی غیر متعارف برای زندگی تبدیل شود و خود شاه کمتر از 40 روز در آن زندگی کرده است.‏

    کاخ باشکوه شامبور در فرانسه

    کاخ ورسای در فرانسه
    ورسای یک کاخ شکاری بود که در سال 1626 به وسیله  لویی 13 ساخته شد. جانشین او، لویی 14 این کاخ را به ‏بزرگترین کاخ جهان گسترش داد و از سال  1682 به بعد از آن به عنوان محل کنترل  و فرمانروایی بر فرانسه استفاده کرد.

    کاخ ‏ورسای محل زندگی رسمی پادشاهان فرانسوی تا اکتبر سال 1789 که خانواده سلطنتی در طی انقلاب فرانسه مجبور شدند به ‏پاریس برگردند، باقی ماند.‏

    کاخ ورسای در فرانسه

    مهر پرواز کمال تشکر و قدردانی را از شما عزیزان برای مطالعه این مقاله دارد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW