021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس ازمیر (The Izmir Adnan Menderes Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 14 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه عدنان مندرس برخلاف قدمت تاریخی این شهر و نیز سایر فرودگاه ‌های ترکیه نو ساز بوده و در سال ۱۹۸۷ به بهره‌ برداری رسیده است. همچنین این فرودگاه به یادبود عدنان مندرس، یکی از نخست وزیران سابق ترکیه، نامگذاری شده است. در سال 2014، بیشتر از 10 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه سفر کرده ‌اند که 8.3 میلیون نفر از آن‌ ها مربوط به پروازهای داخلی است. این فرودگاه به لحاظ ترافیک مسافری در رده 5 فرودگاه ‌های ترکیه قرار دارد.
    برای سفر به هر مقصدی نیاز به یم راهنمای سفر دارید، که البته آشنایی با فرودگاه و یا پایانه و یا مرز هر شهر و یا کشوری مقدمه آن می باشد، چرا که اولین نقطه ایست که شما به عنوان مسافر پایتان را در آن شهر و یا کشور می گذارید. مطلبی که فراهم آوردیم برای آشنایی هرچه بیشتر شما با فرودگاه بین المللی عدنان مندرس شهر ازمیر است، با ما همراه باشید:

    فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس ازمیر

    بندر کوش آداسی در فاصله 80 کیلومتری از ازمیر قرار دارد و فرودگاه عدنان مندرس نزدیکترین نقطه برای سفر به آنجا است. کد یاتا فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر ADB می باشد.
    فرودگاه ازمیر دارای دو پایانه مسافری است که یکی از آن‌ها به پروازهای داخلی و دیگری به پروازهای بین‌المللی اختصاص دارد. این دو پایانه از طریق راهرو‌های متحرک به یکدیگر متصل شده اند. گفتنی است پایانه بین‌المللی فرودگاه در سال 2006 و با اعتباری در حدود 150 میلیون یورو احداث شده و پایانه بین‌المللی قدیمی اکنون برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از دیگر امکانات موجود در فرودگاه می توان به سالن همایش، سالن غذاخوری و رستوران‌ ها، فروشگاه‌ های خرید سوغات، باجه ‌های راهنما و ... اشاره کرد.

    فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس ازمیر

    را‌ه های دسترسی و موقعیت جغرافیایی فرودگاه عدنان

    فرودگاه ازمیر در 18 کیلومتری جنوب شهر ازمیر، در منطقه ‌ای به نام قاضی امیر (Geziemir) و در مسیر شهرهای تاریخی مانند سلجوک (Selcuk)، افسوس (Ephesus) و پاموک‌کاله (Pamukkale) قرار گرفته است. برای دسترسی به این فرودگاه از شهر یا مناطق اطراف راه‌های دسترسی متنوعی برای مسافران وجود دارد.

    فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس ازمیر

    سرویس فرودگاه اتوبوسی (Havas)
    یکی از بهترین راه‌های رفت و آمد به فرودگاه استفاده از اتوبوس‌ های ویژه سرویس فرودگاهی است که هر ۲۰ دقیقه در مقابل دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) آماده انتقال مسافران هستند. البته این سرویس ‌ها در ایستگاه‌ های مختلف توقف کرده و مسافران می‌ توانند در مسیر دلخواه خود پیاده شوند.
    تاکسی
    تاکسی‌ های فرودگاه در طول مدت شبانه‌روز در فرودگاه حاضر هستند؛ نکته جالب توجه اینکه مبلغ کرایه این تاکسی‌ ها در شب گران ‌تر می باشد.
    قطار
    ایستگاه قطار توسط راهرو سرپوشیده‌ ای به پایانه بین‌ المللی فرودگاه متصل است و قطارها هر یک ساعت به سمت شمال شهر و ایستگاه آلسانجاک گاری (Alsancak Gari) در حال حرکت است. باید بدانید بهای بلیط این قطار نیز بسیار مقرون به صرفه است.

    فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس ازمیر

    پروازها و خطوط هوایی

    با وجود سفرهای متعدد گردشگران ایرانی به ازمیر و سایر شهرهای اطراف پروازهای مستقیمی از شهرهای ایران به مقصد ازمیر و برعکس در برنامه پروازی خطوط هوایی قرار دارد که به راحتی می توان با خرید بلیط هواپیما از این شرکت های هواپیمایی به شهر زیبای ازمیر سفر کرد.
    فری‌برد ایرلاینز (Freebird Airlines): فرودگاه امام خمینی تهران
    هواپیمایی ماهان: فرودگاه امام خمینی تهران
    هواپیمایی معراج: فرودگاه امام خمینی تهران
    هواپیمایی قشم: فرودگاه امام خمینی تهران
    هواپیمایی تابان: فرودگاه امام خمینی تهران
    ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines): فرودگاه بین المللی تبریز 

    جهت اطلاعات بیشتر برای سفر های توریستی و گردشگری خود، می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس ازمیر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW