021-88507190

کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!

گردشگری م.لشکری 14 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
این کانال توسط رکوردهای جهانی گینس ثبت شده و تنها میراث جهانی انتاریو در یونسکو است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
    کانال ریدو(Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!

    کانال ریدو (Rideu) در شهر اتاوا کانادا بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیاست که هر سال به طور طبیعی یخ میزند.این کانال توسط رکوردهای جهانی گینس ثبت شده و تنها میراث جهانی انتاریو در یونسکو است.هر ساله در فصل زمستان، از ماه های ژانویه تا اواخر ماه فبریه یا اوایل ماه مارس،کانال ریدو یخ می زند و نزدیک به یک میلیون بازدید کننده به عنوان سرگرمی زمستانی از آن استقبال می کنند. طبق گزارش کمیته ملی سرمایه (NCC)،این پیست اسکیت در زمستان روزانه به طور متوسط بیش از 20،000 بازدید کننده دارد. بنابراین اگر در فصل زمستان به اتاوا می روید، این چیزی نیست که بخواهید آن را از دست بدهید.

    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    مردم از سراسر جهان می آیند تا در امتداد این کانال اسکیت بازیِ 7.8 کیلومتری سر بخورند چون در فصل زمستان در کانادا هیچ چیزی لذت بخش تر از اسکیت بازی در این پیست بینظیر وجود نداره!مردم می توانند اسکیت های خود را به آن جا ببرند و یا میتوانند یک جفت اسکیت اجاره کنند و روی یخ ها سر بخورند و ببینند تا چه حد میتوانند حرکت کنند! طبق گزارش NCC، سطح واقعی محل اسکیت بازی 165.621 متر مربع است که به اندازه ی بیش از 105 زمین لیگ ملی هاکی و یا به اندازه ی بیش از 90 زمین هاکی در رده ی بازی های المپیک است.

    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    در تمام طول مسیر این بیابان یخی زمانی که اسکیت بازی می کنید،شما می تونید از ایستگاه های میان وعده که انواع مختلفی از سوپ داغ، شکلات داغ و ... را میفروشند، خرید کنید و خودتون رو گرم نگه دارید.همچنین در طول مسیر شما شاهد کلبه های گرم هستید، که می توانید اسکیت های خود را در اونجا  قرار بدید و یا اینکه چند دقیقه خودتونو در اونجا گرم کنید.
    در معروف ترین سطح پیست یک شیرینی فروشی معروف کانادایی به اسم BeaverTails قرار داره که طرفداران خیلی زیادی داره، مطمئناٌ همه با خوردن اون شیرینی ها یکی از طرفدارای اون جا میشن.این شیرینی فروشی از سال 1978 افتتاح شده و یک شیرینی سرخ شده با روکش دارچین و شکر را در کیوسک‌هایی در مسیر پیست می‌فروشند.

    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    این پیست به یک جاذبه توریستی و منطقه تفریحی در کانادا تبدیل شده و در آخر هفته های ماه فبریه ،این کانال مرکز فستیوال Winterlude در اتاوا است .در این مدت جشن سالانه زمستانی انجام میشود.
    البته از این کانال در فصل های گرم سال در درجه ی اول برای قایقرانی استفاده می‌شود و پس از فرا رسیدن ماه زمستان (از اواسط ماه اکتبر) آماده‌سازی مسیر اسکیت  شروع می‌شود. در پایان فصل قایقرانی، آب در نزدیکی پارلمان اتاوا به صورت طبیعی  یخ می‌زند.بیشترین سطح این کانال از مرکز شهر اتاوا به سمت Dows Lake است. هنگامی که ضخامت یخ در کانال به مقدار کافی رسید، برف از سطح یخ جدا شده و سپس آب بیشتری جریان می‌یابد تا یخ ضخیم‌تر و صاف‌تری ایجاد شود سپس نمونه‌هایی از یخ برای کیفیت و ضخامت آزمایش می‌شوند. هنگامی که از کیفیت و میزان یخ برای اسکیت بازی مطمئن شدند کانال را برای شروع اسکیت بازی باز می‌کنند.بسیاری از اتاویان که در نزدیکی کانال زندگی می کنند در این مدت برای رفتن به مدرسه یا سرکار با اسکیت هایشان از این کانال عبور میکنند.

    کانال ریدو (Rideu) بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا!
    طولانی‌ترین فصل اسکیت بازی در این کانال  به مدت ۹۰ روز در سال‌های ۱۹۷۱-۱۹۷۲ و  کوتاه‌ترین آن به مدت ۳۵ روز در سال ۲۰۰۵ بود.این پیست توسط کمیسیون ملی سرمایه(NCC)، اداره و نگهدارای میشود و روزانه (البته با توجه به شرایط آب و هوایی)برای عموم باز میشود.بازی در این پیست رایگان است.

    آژانس مسافرتی مهرپرواز با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزای شنگن ، ویزای کانادا و رزرو تورهای مسافرتی ارزان آماده ی خدمت گذاری به شما عزیزان میباشد. شما میتوانید جهت اخذ ویزای توریستی و یا رزرو تور و خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما با مشاورین ما تماس بگیرید. 


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW