021-88507190

راهنمای کامل و جامع خرید در ترکیه

گردشگری م.مقیمی 20 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترکیه بهشت خرید است و توریستان از سراسر جهان برای خرید به این کشور جذاب و تاریخی سفر می کنند. از قدیمی ترین بازار جهان با بیش از 4000 فروشگاه گرفته تا بزرگترین مرکز خرید قاره اروپا، همه و همه در ترکیه واقع شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ترکیه بهشت خرید است و توریستان از سراسر جهان برای خرید به این کشور جذاب و تاریخی سفر می کنند. از قدیمی ترین بازار جهان با بیش از 4000 فروشگاه گرفته تا بزرگترین مرکز خرید قاره اروپا، همه و همه در ترکیه واقع شده اند و به همین دلیل می توان گفت که ترکیه از لحاظ دارا بودن مراکز خرید جذاب و تنوع کالا علی الخصوص در صنعت پوشاک در نوع خود بی رقیب است. در ترکیه هم می توانید کالاهای سنتی ارزشمند خریداری کنید و هم می توانید به دنبال جدیدترین و به روزترین لباس های مد روز دنیا باشید. با مهرپرواز همراه باشید تا بهترین مراکز خرید شهرهای ترکیه را به شما معرفی کنیم.
    1.بازار بزرگ، استانبول
    بازار بزرگ بدون شک بهترین مرکز خرید ترکیه است و یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان به شمار می اید و از سال 1455 تاسیس شده است و ارزش تاریخی نیز دارد. گفته می شود که بازار بزرگ استانبول قدیمی ترین مرکز خرید جهان است و تنوع کالایی بی نظیری دارد. به محض اینکه پای خود را در بازار بزرگ استانبول بگذارید، سفر در زمان را تجربه می کنید و به دنیای گذشتگان برمی گردید. بازار بزرگ استانبول یک بهشت رنگارنگ است که حتما توجهتان را به خود جلب خواهد کرد.
    از بازار بزرگ استانبول چه بخریم؟ قالیچه، سرامیک، جواهرات، سوغاتی
    آدرس بازار بزرگ: استانبول، محله فاتیح

    راهنمای کامل و جامع خرید در ترکیه

    2.خیابان بغداد، استانبول
    خیابان بغداد را می توان با شانزه لیزه پاریس و خیابان پنچم نیویورک مقایسه کرد! خیابان بغداد یکی از جذاب ترین خیابان های ترکیه برای خرید است. این خیابان 9 کیلومتری، پر از مراکز خرید، بوتیک ها و فروشگاه هاست و برندهای مطرح جهانی در آن شعبه دارند. شما می توانید ساعات زیادی را به گشت و گذار در مراکز خرید آن و خوردن غذاهای خوش طعم در رستوران های بی نظیر آن بگذرانید.
    از خیابان بغداد استانبول چه بخریم؟ لباس های برند (برند لوکس ترکی)، جواهرات برند گیلان
    آدرس خیابان بغداد: استانبول، مالتپ کادیکوی 

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    3.مرکز خرید آنکامال، آنکارا
    آنکامال، مرکز خرید اصلی ترکیه است و در مساحتی بیش از 176000 متر مربع ساخته شده است. در آنکامال هم فروشگاه های متعددی برای خرید وجود دارد و هم تفریحات متعددی در آن ساماندهی شده است و در واقع بزرگترین مرکز خرید آنکارا به شمار می آید. بیش از 350 برند ترکی و بین المللی در مرکز خرید آنکامال شعبه دارند و همین مسئله باعث محبوبیت آنکامال در ترکیه شده است.
    در آنکامال آنکارا چه بخریم؟ لباس های برندهای مطرح دنیا مثل زارا و جواهرات سواروسکی
    آدرس: آنکارا، محله گازی

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    4.مرکز خرید فروم چاملیک، شهر پاموکل ترکیه
    شهر پاموکل به خاطر چشمه های آب گرم و مراکز ماساژش در جهان مشهور شده است و به همین دلیل هر ساله توریستان زیادی را به خود جذب می کند و یکی از بهترین مقاصد خرید ترکیه نیز برای خرید سوغاتی به شمار می آید. مرکز خرید فروم چاملیک هم یکی از مراکز خرید جذاب این شهر توریستی به شمار می آید که می توانید از آن سنگ های قیمتی، چرم و سرامیک خریداری کنید.
    آدرس: استان دنیزلی، شهر پاموکل، محله مهمتچیک

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    5.مرکز خرید تراسیتی، آنتالیا
    مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین مراکز خرید ترکیه است که در شهر زیبای آنتالیا واقع شده است. در مرکز خرید تراسیتی بیش از 180 برند مختلف شعبه دارند و همه چیز از پارچه های ترکی گرفته تا لباس های خیلی لوکس را خریداری کنید.
    در مرکز خرید تراسیتی چه بخریم؟ لباس های برند برشکا، دری مد و اکول
    آدرس: آنتالیا، محله فنر

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    6.استانبول معاصر
    خرید از ترکیه فقط معدود به لباس های برند دار و صنایع دستی نمی شود. جالب است که بدانید هر ساله یک نمایشگاه آثار هنری معاصر در ماه سپتامبر در استانبول برگزار می شود و شما می توانید آثار هنری بین المللی معاصر را خریداری کنید و به خانه تان رنگ و بوی تازه ای بدهید.
    آدرس: استانبول، مرکز کنگره و همایش های استانبول

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    7.بازار اسکار، شهر کمر
    کمر یک شهر ساحلی زیبا در ساحل جنوبی مدیترانه است. بازار اسکار یکی از بهترین مراکز خرید شهر کمر است. در بازار اسکار می توانید همه چیز از میوه خشک شده گرفته تا سوغاتی های زیبا و بامزه خریداری کنید. آثار گل دوزی شده و سوزن دوزی شده هم در بازار اسکار برای فروش موجود است. اگر شما هم به این آثار هنری و فرهنگی علاقه مندید، حتما از بازار اسکار شهر کمر ترکیه دیدن کنید.
    از بازار اسکار کمر چه بخریم؟ میوه خشک شده، زیورآلات، پارچه های ترکی، کارهای گلدوزی شده
    آدرس: 42 کیلومتری آنتالیا، شهر کمر، محله ینی 

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    8.خیابان کوکورکوما، استانبول
    خیابان کوکورما یکی از بهترین خیابان های خرید استانبول برای خرید ارزان است. ساختمان های خیابان کوکورما به سبک نئوکلاسیک ساخته شده اند و بسیار زیبا هستند و می توانید ساعت ها در آن گشت و گذار کنید و از فروشگاه ها و ساختمان های زیبای آن دیدن کنید.
    آدرس: استانبول، بی اوغلو، محله فیروزاگا

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    9.بازار آراستا، استانبول
    بازار آراستا در مجموعه مسجد آبی واقع شده است و به همین دلیل هم برای خرید و هم برای گشت و گذار محل بسیار مناسبی است. بازار بدون سقف آراستا بهترین مکان برای خرید قالیچه ها و فرش های دست باف و سرامیک های ظریف است. همچنین می توانید یک فنجان قهوه ترکی نیز در آنجا میل کنید و تجربه حضورتان در فضای ترکی را کامل کنید.
    آدرس: استانبول، محله فاتیح

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    10.خیابان استقلال، استانبول
    خیابان استقلال استانبول بسیار دیدنی است، چراکه در این خیابان می توانید ترکیبی از ساختمان های باستانی به سبک گوتیک قدیمی و عثمانی را در کنار فروشگاه های لوکس برندهای بین المللی ببینید. تنوع لباس ها در خیابان استقلال به شدت زیاد است و بازدید از آن یکی از واجبات سفر به استانبول است. از طرفی می توانید سوار ترامواهای نوستالژیک قرمز رنگ خیابان استقلال بشوید و تجربه ای جدید داشته باشید.
    آدرس: استانبول، محله بی اوغلو، خیابان استقلال

    راهنمای کامل خرید در ترکیه

    نکات مهم برای خرید در ترکیه:
    چانه زدن در بازارهای ترکیه امری عادی است و شما می توانید بین 10 تا 40 درصد از فروشنده ها تخفیف بگیرید.
    بهترین خریدهایی که می توانید در ترکیه انجام دهید، خرید کیلیمز (قالیچه های سنتی ترکیه)، روسری های ابریشمین، پارچه های محلی، جواهرات سنتی و ادویه است.
    به عنوان سوغاتی می توانید ادویه، عسل ترکی، قهوه ترک و یا حوله ترک بخرید.
    مراکز خرید ترکیه به قدری جذاب است که احتمالا خرید زیادی از آن ها انجام خواهید داد، پس بهتر است که یک یا دو چمدان اضافه همراهتان داشته باشید تا برای برگشت به خانه، خریدهایتان را در آن ها جای دهید. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را دارید، با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید تا بهترین تورهای لحظه آخری ترکیه را به شما معرفی کنیم.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW