021-88507190

تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

گردشگری م.مقیمی 21 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به دهلی با کودکانتان سفری فوق العاده جذاب خواهد بود. این شهر رنگارنگ و سرزنده تفریحات متعددی را برای شما و کودکانتان مهیا کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به دهلی با کودکانتان سفری فوق العاده جذاب خواهد بود. این شهر رنگارنگ و سرزنده تفریحات متعددی را برای شما و کودکانتان مهیا کرده است. با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید تا بهترین اماکن گردشگری هند و جذاب ترین تفریحاتی که در شهر زیبای دهلی و در یک سفر خانوادگی  با کودکانتان می توانید داشته باشید را به شما معرفی کنیم.
    1.در شهر بازی دروازه هند بازی کنید
    مهم ترین جاذبه گردشگری دهلی،دروازه هند است. احتمالا اطلاع دارید که دروازه هند در دهلی یادگار جنگ است و به خاطر یادبود سربازان هندی که در جنگ جهانی اول جنگیدند، ساخته شده است. اما مسئله ای که اکثرا از آن بی اطلاعند این است که در کنار دروازه هند، یک پارک کودک 10 هکتاری برای کودکان نیز وجود دارد. این پارک زیبا در سال 2002 بازسازی شد و یک عالمه بازی های جذاب و هیجان انگیز به همراه یک کتابخانه، یک فواره موزیکال، سالن تئاتر و آمفی تئاتر به آن اضافه شد. منطقه شهر بازی فوق العاده در غروب آفتاب دل انگیز و زیباست.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    2.به دژ قدیمی بروید و قایق پدالی سوار شوید
    بیشتر توریستان دژ قرمز را در دهلی می شناسند، اما جالب است که بدانید بازدید از دژ قدیمی هیجان انگیز تر است. در روزگاران قدیم دژ قدیمی برای مجافظت از شهر ساخته شده بود. طول دیوار این دژ زیبا 2 کیلومتر است  و شبیه یک قلعه تمام عیار در داستان های قدیمی است. یک دریاچه زیبا نیز کنار دژ قدیمی وجود دارد که کودکان در آن می توانند قایق پدالی سوار شوند، از طرفی دژ قدیمی در نزدیکی باغ وحش دهلی واقع شده است و می توانید بعد از دژ قدیمی به راحتی از باغ وحش هم دیدن کنید.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    3.به تماشای هنرمندان هندی در حال کار بروید
    بازدید از موزه صنایع دستی دهلی برای کودکان بسیار جذاب و آموزنده است. این موزه زیبا به صورت یک دهکده با 15 ساختمان مختلف ساخته شده است. کودکان می توانند در محوطه این موزه بازی کنند و گوشه کنار آن را با کودکان دیگر کشف کنند. همچنین می توانند هنرمندان هندی را در این ساختمان ها در حال کار ببینند و آثار زیبا و ارزشمندشان را تماشا کنند. جالب است که بدانید قیمت این صنایع دستی از همه جا ارزان تر است و می توانید خرید دلنشینی را در آنجا انجام دهید. بعد از خرید هم می توانید همراه با اعضای خانواده تان به کافه مشهور موزه صنایع دستی دهلی بروید و یک فنجان قهوه خوش طعم میل کنید.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    4.در (دیلی هات) غذاهای محلی هندی را به همراه کودکانتان امتحان کنید
    یکی از بهترین مراکز خرید دهلی، دیلی هات است که یک دنیای رنگارنگ فرهنگی در آن به روی شما باز می شود. کودکان عاشق محیط جذاب دیلی هات و صنایع دستی آن می شوند و می توانند در محیط آن گشت و گذار کنند و با فرهنگ مردم هند بیشتر آشنا شوند و به همین ترتیب شما می توانید یک خرید آسوده انجام دهید. بعد از خرید هم می توانید به همراه کودکانتان غذاهای محلی متعلق به نقاط مختلف هند را در فود کورت دیلی هات امتحان کنید و گردش فرهنگی خود را کامل کنید.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    5.در موزه ملی راه آهن هند قطار سواری کنید
    موزه ملی راه آهن هند یک فضای تفریحی ایده آل برای کودکان و بزرگسالان است. موزه راه آهن در 11 هکتار گسترده شده است و نشانگر میراث غنی راه آهن هند است. حدود 100 نمایشگاه مختلف در این موزه واقع شده است و تجیهزات قدیمی راه آهن، مبلمان آنتیک و قدیمی و عکس های قدیمی راه آهن را به معرض نمایش گذاشته می شود. ماشین های سلطنتی راه آهن نیز در نمایشگاه وجود دارد که تماشای آن ها برای هر توریستی جذاب است. کودکان عاشق گشت و گذار در موزه راه آهن و قطار سواری می شوند.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    6.به مرکز ملی علم و دانش دهلی بروید
    بازدید از مرکز ملی علم و دانش دهلی برای هر کودکی با هر سن و سالی آموزنده است و یکی از بزرگترین مراکز علم و دانش کل آسیا به شمار می آید. در این مرکز، هفت گالری در هشت طبقه مختلف وجود دارد که کودکان با بازدید از آن ها اطلاعات مفیدی در مورد علم و تکنولوژی مثل بیولوژی انسان، دوران پیش از تاریخ و ... دریافت می کنند. همچنین می توانند فیلم های سه بعدی آموزشی را در این مرکز علمی تماشا کنند و قوانین فیزیکی را یاد بگیرند.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    7.به پارک کینگ آف دریمز (قلمرو رویاها) بروید
    پارک کنیگ آف دریمز یکی از بهترین شهر بازی های هند است. بدون شک شما و کودکانتان عاشق رستوران های زیبا، دهکده صنایع دستی و هنرمندان خیابانی این مجموعه می شوید.همچنین می توانید در پارک کنیگ آف دریمز برنامه های فرهنگی را با پرداخت حدود 10 دلار تماشا کنید.

    تفریحات جذابی که در دهلی با کودکانتان می توانید داشته باشید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW