021-88507190

بهترین زمان سفر به قشم ،خرید یا خوشگذرونی

راهنمای سفر ش.مافی 01 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان سفر به جزیره ی قشم برای سفر و گشت و گذار یا خرید متفاوت است، تغییرات آب و هوایی در ماه های سال در این جزیره تاثیر مستقیمی بر گردشگری دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به قشم

    قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از بزرگترین جزایر غیر مستقل در دنیا به شمار می رود. این جزیره در تنگه هرمز قرار گرفته است. جاذبه های گردشگری فراوانی در این منطقه وجود دارد؛ دره ستاره ها، خاک های رنگی هرمز، جنگل های حرا و مراکز خرید متنوع، از مجموعه دیدنی های این جزیره است که مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، ولی  در این میان سوالی که معمولا برای اکثر گردشگران پیش می آید، این است که چه موقع به قشم بریم؟ تا هم بتوانیم از جاذبه های گردشگری این جزیره استفاده کنیم و هم بتوانیم خرید مناسبی را انجام دهیم.

    قشم مقصدی توریستی و مهم است که در سال های اخیر سفر به این جزیره بیش از سایر زمان هاست و روز به روز بر محبوبیت این جزیره افزوده می شود. مسافران زیادی اوقات فراغت خودشان را در این جزیره ی زیبا سپری می کنند. این جزیره ی زیبا نقش مهمی در حوزه گردشگری کشور دارد و با توجه به زیرساخت های مناسب گردشگری که دارد، به عنوان یکی از مقاصد توریستی پرطرفدار برای ایرانگردان است.

    قشم آنقدر جاذبه دارد که اگر به این جزیره ی زیبا سفر نکرده باشید باز هم آوازه ی جاذبه هایش به گوشتان رسیده است. در ادامه خواهیم گفت که برای سفری تفریحی و توریستی به قشم چه زمانی مناسب تر است؟ البته که جواب دادن به این سوال کمی سخت است، چرا که باید بدانیم هدف شما از سفر چیست؟ و در واقع بهترین زمان سفر به قشم برای خرید، گردشگری، تفریح، شنا و … متفاوت است.

    بهترین زمان سفر به قشم

    آب و هوای قشم

    جزیره ی قشم جزیره ای گرمسیری است که آب و هوایی گرم دارد، با گرم تر شدن هوا رطوبت در این جزیره بالا می رود. جزیره ی قشم با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارد دارای آب و هوایی گرم است. آب و هوای قشم در طول سال متغیر است و این تفاوت آب و هوا روی گردشگری هم تاثیر دارد؛ به طوریکه در تابستان هوای این منطقه بسیار گرم است و برای گشت و گذار اصلا مناسب نیست ولی برای خرید با توجه به وجود سیستم های خنک کننده در مراکز خرید، شما مشکلی نخواهید داشت.

    بهترین زمان سفر به قشم از لحاظ آب و هوا

    همانطور که گفتیم هدف از سفر به قشم متفاوت است، اگر هوای گرم اذیتتان می کند و دوست دارید که با توجه به آب و هوا زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید. باید بگوییم که بهترین زمان سفر به قشم بهار است. فصل بهار هم آب و هوا برای گشت و گذار خوبه، هم اینکه هوا سرد نیست و می تونید از تفریحات دریایی لذت ببرید. 

    توجه داشته باشید که در فصل پاییز و زمستان هوا سرده و برای گشت و گذار مناسبه، اما در این فصول بخاطر سرد بودن آب دریا نمی توانید سراغ شنا و غواصی برید. فصل تابستان هم، همانطور که می دانید بسیار گرم است و با توجه به اینکه اغلب جاذبه های قشم طبیعی و روباز است؛ این فصل برای گردشگری اصلا مناسب نیست. البته که فصل تابستان بهترین زمان برای شنا و تفریحات دریایی است همچنین برای خرید ارزان می توانید این فصل را در برنامه ی خودتان قرار دهید.

    برای اطلاع دقیق تر از آب و هوا لازم به ذکر است که گرم ترین زمان سال از اوایل تیر تا اوایل مرداد، دمای هوای قشم میانگین بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. در سردترین زمان سال هم از اوایل دی تا اوایل بهمن میانگین بین ۱۳.۵ تا ۲۳ درجه سانتیگراد می باشد. در نتیجه می توان گفت بهترین زمان از اوایل آذر تا اوایل فروردین است.

    البته که از شهریور و شروع فصل پاییز که هوا نسبت به تابستان خنک تر است و به راحتی می توان از جاذبه های قشم دیدن کرد ، در واقع بهترین ایام برای مسافرت به این منطقه است.

    بهترین زمان سفر به قشم برای خرید

    جزیره ی قشم یکی از شهرهایی است که افراد برای خرید به آن سفر می کنند. با توجه به اینکه تابستان هوای قشم بسیار گرم و طاقت فرسا می شود سفر به این جزیره با استقبال کمتری مواجه است. از اینرو برای جذب مسافر بیشتر مراکز خرید قشم تخفیفات خوبی را ارائه می دهند و شما میتوانید در این فرصت اجناس با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید. توجه داشته باشید که تمام فروشگاه ها و مراکز خرید قشم سرپوشیده است و با وجود سیستم های خنک کننده و سرمایشی گرمای هوا اذیتتان نمی کند.

    بهترین زمان برای شنا

    قشم سواحل بکر و جذابی دارد که اگر بخواهید فقط بخاطر این مورد به قشم سفر کنید باز هم ارزش دیدن دارد. برای شنا کردن در آب های خلیج فارس،بهترین زمان فصول گرم سال است؛ به طوریکه از اوایل فروردین تا اواخر مهرماه بهترین زمان برای سفر است. دقت کنید که گفتیم در پاییز و زمستان آب برای شنا سرده اما نه اونقدر سرد که نتونید پا رو به آب بزنید و تو شن‌های نرم ساحل قدم بزنید.

    پس فصول گرم سال برای شنا، غواصی، دریاگردی و تجربه لذت بردن از کشتی و لنج های جزیره قشم، جت اسکی و لذت بردن از ساحل نرم و ماسه ای جزیره ی زیبای قشم است.

    بهترین زمان برای تماشای لاک پشت های پوزه عقابی معروف قشم؛ لاک پشت های پوزه عقابی اواخر اردیبهشت ماه از تخم بیرون می آیند، پس این زمان، موقعیت مناسبی است که شما بتوانید به قشم سفر کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

    بهترین زمان سفر به قشم

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW