021-88507190

برای خوشگذرونی کی به کیش بریم

راهنمای سفر ش.مافی 01 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کیش یکی از محبوب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. سفر به این جزیره در بهترین زمان ممکن می‌تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برای خوشگذرونی کی به کیش بریم 

    جزیره کیش به دلایل بسیاری یکی از مقصد‌های گردشگران از سراسر ایران است. آب و هوای گرمسیری کیش، هوای پاک، دریایی زمردین، آثار باستانی، مناظر زیبا، مراکز خرید متنوع و جشنواره‌های مختلف باعث شده است که جزیره کیش در چند ده سال اخیر یکی از مقصدهای پربازدید گردشگران از سراسر ایران و منطقه شود. 

    اما همیشه این سوال وجود دارد که بهترین زمان برای سفر به کیش چه فصلی از سال است؟از آنجا که گردشگران شرایط و علایق مختلفی دارند، همچنین عدم وجود سرمای شدید و قابلیت استفاده 12 ماهه از ظرفیت گردش آبی در کیش، ماه‌های مختلفی را می‌توان به عنوان بهترین زمان برای سفر به کیش زیبا تعیین کرد.

    بهترین زمان سفر به کیش

    بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

    در حالی که در فصل زمستان بسیاری از شهرهای ایران در سرما و برف به سر می‌برند، جزیره کیش دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است. به طوری که می‌توانید بدون استفاده از لباس گرم به راحتی در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از پیاده‌روی در ساحل لذت ببرید. باران‌های سیل‌آسای کیش در فصل زمستان اتفاق می‌افتد اما زودگذر است و پس از مدت بسیار کوتاهی متوقف می‌شود و دوباره آفتاب بر پهنه خلیج سایه‌گستر می‌شود.

    در انتهای فصل زمستان، قبل از اینکه سیل گردشگران نوروزی به کیش، نگین خلیج فارس سرازیر شوند، شاید یکی از بهترین زمان‌های حضور در جزیره است. یکی به دلیل اینکه جزیره در خلوت‌ترین زمان خود به سر می‌برد و دیگر اینکه هنوز هوا به اندازه‌ای گرم نشده که آزار دهنده باشد. به علاوه قیمت پروازها به دلیل کاهش تعداد مسافر پایین تور کیش است. اگر می‌تواند برنامه کاری خود را خالی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید.

    در ماه فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی، جزیره بسیار شلوغ است و هزینه سفر به کیش و هتل‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسد. در این زمان هوا کمی گرم شده است ولی به دلیل اینکه آب دریا هنوز سرد است، شب‌ها می‌توانید نسیم خنک بهاری را تجربه کنید.

    از خرداد ماه تا مهر هوای جزیره بسیار گرم است و رطوبت به حد اشباع می‌رسد و روزها را طاقت‌ فرسا و کلافه کننده می‌کند. اما برای کسانی که به ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، کیبل اسکی، فلای‌بورد و اسکوتر زیردریایی علاقمندند فصل تابستان فصل مناسبی برای سفر به کیش است. همچنین جشنواره‌هایی که از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد، تنور مسافرت به این جزیره گرم را داغ‌تر می‌کند. برنامه‌های متنوعی که شامل کنسرت‌، جنگ‌های شبانه و اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی باعث شده است که گرمای تابستان برای گردشگران قابل تحمل شود. البته مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع نیز در نادیده گرفتن گرمای تابستان بی‌تأثیر نیست!

    اگر بالاخره فصل و ماه حضورتان در جزیره کیش را انتخاب کرده‌اید، بهتر است وسط هفته را خالی کنید تا بتوانید حدود یک سوم از هزینه‌های رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ها را نسبت به آخر هفته ذخیره کنید.

    بهترین زمان برای شرکت در رویدادهای فرهنگی جزیره کیش 

    درست است از نظر آب و هوا تابستان به هیچ وجه فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست؛ اما جشنواره تابستانی کیش که هر سال از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در این جزیره برگزار می‌شود باعث شده است حتی در تابستان هم مسافران زیادی راهی این جزیره شوند.

    برپایی برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر کنند.

    بهترین زمان سفر به جزیره زیبای کیش

    برنامه و خدمات جشنواره ها در تابستان، به شرح زیر است:

    • ارائه تخفیفات ویژه در مراکز خرید
    • جشنواره آبنبات چوبی برای کودکان و امکان استفاده رایگان کودکان زیر هفت سال از خدمات هتل‌ها
    • رالی تور خانوادگی و قرعه‌کشی برای اهدای خودروهای لوکس و گران‌ قیمت
    • برگزاری کنسرت گروه‌های موسیقی با حضور هنرمندان مطرح کشور، اجرای استندآپ کمدی و دیگر رویدادهای ویژه فرهنگی
    • قرعه‌ کشی برای اهدای جوایز نقدی

    در ضمن اگر تنها برای گردش در مراکز خرید کیش قصد سفر به این جزیره را دارید، تابستان هم می‌توانید به آن سفر کنید؛ زیرا تقریبا همه مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع کاملا مناسب هستند.

    سخن آخر 

    در نهایت برای شما که این پرسش برایتان پیش آمده که کی به کیش برویم؟، بهترین زمان را شرایط و هدف  شما از سفر به کیش تعیین می‌کند. اگر به دنبال آب و هوای معتدل‌تر هستید، فصل زمستان را انتخاب کنید. خصوصاً اسفند که تعداد گردشگر کاهش پیدا می‌کند و هزینه سفر ارزان‌تر می‌شود. اگر ورزش‌های آبی و جشنواره‌ها و جایزه‌های متنوع را دنبال می‌کنید، بهتر است گرمای و شرجی را به جان بخرید و در میانه تابستان رهسپار کیش شوید.

    زمان سفر به کیش

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW