021-88507190

سنت های جالب مردم جهان در جشن سال نو میلادی

گردشگری م.مقیمی 10 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کم کم به آغاز سال نو میلادی و روزهایی که شور و هیجان در دنیا بیشتر و بیشتر می شود، نزدیک می شویم! روزهایی که مردم مختلفی با سنت ها، افکار و رسم و رسوم های مختلف سال نو میلادی را همراه با یکدیگر جشن می گیرند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سنت های جالب مردم جهان در جشن سال نو میلادی
    کم کم به آغاز سال نو میلادی و روزهایی که شور و هیجان در دنیا بیشتر و بیشتر می شود، نزدیک می شویم! روزهایی که مردم مختلفی با سنت ها، افکار و رسم و رسوم های مختلف سال نو میلادی را همراه با یکدیگر جشن می گیرند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که شاید شیوه جشن گرفتن سال نو میلادی در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت باشد؟ آیا این را می دانستید که یک سری از مردم جهان سنت های عجیبی در این مورد دارند و کاملا به شکلی متفاوت و گاه عجیب، به استقبال سال نو می روند؟ از شما دعوت می کنیم که با ما همراه باشید تا شما را با سنت های جالب مردم جهان در جشن سال نو میلادی آشنا کنیم تا این بار با دیدی متفاوت به سال نو میلادی نگاه کنید!
    سنت های جالب مردم آفریقای جنوبی در سال نو میلادی
    در آفریقای جنوبی گذشته از اینکه آتشبازی های جالبی برگزار می شود و آسمان شهرهای آفریقای جنوبی رنگارنگ می شوند و جدای از اینکه مهمانی های جذابی در سراسر کشور به پا می شود، مراسم دیگری هم به پا می شود. جالب است که بدانید در کیپ تاون که دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی است، مردم یک کارناوال خاص و ویژه برپا می کنند. در این کارناوال مردم در گروه های مختلف آواز می خوانند، پایکوبی می کنند و با لباس های رنگارنگ و صورت های نقاشی شده شان در شهر رژه می روند. جالب تر از همه اینکه هر کدام از مناطق مختلف کیپ تاون، لباس های خاص خودشان را تن می کنند و رنگ های خاص خودشان را دارند! شما هم می توانید با سفر به کیپ تاون در جشن سال نو میلادی شرکت کنید و به شادترین شیوه ممکن وارد سال نو شوید!

    سنت های جالب مردم آفریقای جنوبی در سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم دانمارک در جشن سال نو میلادی
    شاید تا به حال فکرش را هم نکرده باشید که شکستن ظرف و ظروف، کار خوبی باشد! اما مردم دانمارک اینگونه فکر می کنند! پس اگر در زمان جشن سال نو میلادی گذرتان به دانمارک افتاد، به هیچ عنوان از دیدن یک تل از ظرف و ظروف شکسته تعجب نکنید و اصلا ترس به دل خود راه ندهید! چراکه هیچ اتفاق بدی نیفتاده است و حقیقت این است که مردم دانمارک فکر می کنند که ظرف های شکسته نماد خوش شانسی هستند و به خاطر همین هم کل ظروف شکسته سالشان را نگه می دارند تا برای تزئین خانه شان در سال نو میلادی از آن ها استفاده کنند!

    سنت های جالب مردم دانمارک در جشن سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم پرتغال در جشن سال نو میلادی
    توصیه ما به شما این است که فقط و فقط اگر از طعم و مزه انگور خوشتان می آید، برای جشن سال نو میلادی به پرتغال سفر کنید! چراکه اگر بخواهید سال نو میلادی را به شیوه مردم پرتغال جشن بگیرید، باید 12 انگور که هر کدامشان نشان از یکی از ماه های سال دارند را درست در نیمه شب سال نو میلادی میل کنید! قسمت جالب ماجرا این است که شما باید این 12 خوشه انگور را قبل از اینکه آخرین زنگ ساعت در ساعت 12 شب بخورد، تمام کنید! 

    سنت های جالب مردم پرتغال در جشن سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم ژاپن در جشن سال نو میلادی
    اگر قرار است که امسال سال نو میلادی را در ژاپن جشن بگیرید، بهتر است که کمی استراحت کنید و انرژی خود را برای شرکت در یک فستیوال 3 روزه جمع کنید! فسیتوالی که پر از بازی های جذاب، غذاهای خوشمزه و برنامه های مهیج است. جالب است که بدانید یکی از سنت های جالب مردم ژاپن این است که باید یک وسیله دکوری به نام کادوماتسو را در قسمت خارجی خانه شان قرار دهند. این کادوماتسو که از آن صحبت می کنید، نوعی وسیله دکوری است که از شاخه های درخت کاج، بامبو و شاخه های آلو درست می شود و نشانه خوش شانسی است. مردم ژاپن معتقدند که با قرار دادن این وسیله دکوری در خارج خانه شان، کاری می کنند که انرژی های مثبت به خانه شان روانه شود و سال نو خوبی را تجربه کنند.

    سنت های جالب مردم ژاپن در جشن سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم یونان در جشن سال نو میلادی
    در روز 1 ژانویه در یونان، فستیوال سنت باسیل نیز برگزار می شود. سنت باسیل نام مردی است که در سال های خیلی دور زندگی می کرده است، اما مردم یونان به او اعتقاد ویژه ای دارند و هنوز که هنوزه از آموزه های او در زندگی استفاده می کنند. به خاطر همین هم هست که می گوییم جشن سال نو میلادی در یونان با همه جای دنیا متفاوت است و دلیلش هم این است که مردم یونان سنت های بسیار خاصی برای جشن گرفتن فستیوال سنت باسیل دارند. یکی از آن سنت ها این است که مردم یونان در چنین روزی نوعی کیک درست می کنند که به آن کیک سنت باسیل می گویند. آن ها در این کیک یک عدد سکه طلایی یا نقره ای می گذارند و اعتقاد دارند که این سکه در برش کیک هر کسی که بیفتد، سالی سرشار از خوش شانسی در انتظارش است! به همین خاطر هم پیشنهاد ما به شما این است که اگر در زمان سال نو میلادی، گذرتان به یونان افتاد و یک وقت هوس خوردن کیک به سرتان زد، مواظب دندان هایتان باشید تا به خاطر خوردن یک کیک خرد نشوند!

    سنت های جالب مردم یونان در جشن سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم برزیل در جشن سال نو میلادی
    خیلی از مردم برزیل معتقدند که پوشیدن لباس سفید در شب سال نو میلادی کار خوبی است و باعث خوش شانسی و صلح در سال جدید می شود. گذشته از این، یک سری عروسک ها با قد و قواره انسان با صورتک های متفاوت می سازند و معتقدند که این عروسک ها نماد اتفاق های بد سال گذشته هستند. به خاطر همین آن ها را در نیمه شب سال نو میلادی می سوزانند تا خاطرات بد سال گذشته شان را به دست فراموشی بگذارند و ذهنشان را برای اتفاقات جدید و خوب خالی کنند!

    سنت های جالب مردم برزیل در جشن سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم کره جنوبی در جشن سال نو میلادی
    آب و هوای کره جنوبی در زمان جشن سال نو میلادی، معتدل است و به خاطر همین هم است که در خیلی از شهرهای ساحلی کره جنوبی، فسیتوال طلوع آفتاب برگزار می شود. در طول این فستیوال، مردم دور هم جمع می شوند تا اولین طلوع آفتاب سال جدید را همراه یکدیگر تماشا کنند. آن ها معتقدند که به آن آرزویی که در زمان طلوع آفتاب می کنند، می رسند. در این میان یک سری از مردم هم آرزوها و رویاهای سال نو میلادیشان را بر روی کاغذ می نویسند و آن را با بالن به هوا می فرستند!

    سنت های جالب مردم کره جنوبی در جشن سال نو میلادی

    سنت های جالب مردم فیلیپین در جشن سال نو میلادی
    یکی از عجیب ترین سنت های مردم فیلیپین در جشن سال نو میلادی این است که معتقدند باید در طول جشن سال نو میلادی پر سر و صدا باشند! به خاطر همین هم از موزیک های مهیج استفاده می کنند و تا می توانند جشن سال نو میلادی را با صدای زیاد برگزار می کنند. مردم فیلیپین معتقدند که این صدا باعث می شود که بد شانسی ها و اروح شیطانی از آن ها دور شود! از این گذشته، یک سنت جالب دیگر هم دارند که بر اساس آن لباس هایی با طرح های دایره ای شکل به تنشان می کنند و اعتقاد دارند که این لباس ها برایشان خوش شانسی می آورد. دلیلش هم این است که آن ها دایره را نماد خوش اقبالی و ثروت می دانند! پس اگر شما هم می خواهید که برای سال نو میلادی به فیلیپین سفر کنید، توصیه ما را بپذیرید و هرچه لباس خالخالی در کمدتان دارید را در چمدانتان قرار دهید!برای رزور تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    سنت های جالب مردم فیلیپین در جشن سال نو میلادی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW