021-88507190

بهترین زمان سفر به بلغارستان

گردشگری م.مقیمی 26 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به بلغارستان
    آیا شما هم می خواهید به بلغارستان سفر کنید و نمی دانید که چه زمانی بهترین زمان سفر به بلغارستان است؟ پس بهتر است که ادامه مطلب را بخوانید تا هم با آب و هوای بلغارستان آشنا شوید و هم درباره زمان جشنواره ها و فستیوال های بلغارستان اطلاعات کسب کنید و هم با روزهای تعطیلات عمومی بلغارستان آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بهترین برای زمان سفر به بلغارستان بگیرید.

    بهترین زمان سفر به بلغارستان

    آب و هوای بلغارستان در فصل تابستان
    بلغارستان 4 فصل سال را تجربه می کند و هم بهار، هم تابستان، هم پاییز و هم زمستان دارد. البته شدت گرما و سرمای هوا در نقاط مختلف بلغارستان متفاوت است. اما با این حال به طور کلی می توان گفت که شما در تابستان می توانید با سفر به هر قسمتی از بلغارستان انتظار مواجه شدن با دمای 27 تا 35 درجه سانتیگراد را داشته باشید. خوب است این را بدانید که در فصل تابستان، شهرهای ساحلی بلغارستان شلوغ تر از همیشه می شوند و توریستان زیادی برای استفاده از آب و هوای تابستانی راهی بلغارستان می شوند. در این بازه زمانی از سال دمای آب دریای بلغارستان به بالاتر از 25 درجه سانتیگراد هم می رسد و این بدین معنی است که شما می توانید با سفر به بلغارستان در فصل تابستان بیشترین استفاده را از تفریحات ساحلی بلغارستان ببرید. 

    آب و هوای بلغارستان در فصل تابستان

    آب و هوای بلغارستان در فصل بهار و پاییز
    معمولا آب و هوای بلغارستان در فصل بهار و پاییز پایدار نیست و بعضی روزها آفتابی و بعضی روزها بارانی می شود. در فصل بهار و پاییز معمولا دمای بلغارستان در محدوده 5 تا 25 درجه سانتیگراد قرار می گیرد. بد نیست این را هم بدانید که بعضی از توریستان فصل پاییز را برای سفر به بلغارستان انتخاب می کنند تا بتوانند از طبیعت پاییزی بلغارستان استفاده کنند و در تور بلغارستان سرگرم طبیعت گردی و حتی کوهنوردی شوند.
    آب و هوای بلغارستان در فصل زمستان
    در فصل زمستان دمای هوای بلغارستان در حدود 5- تا 5+ درجه سانتگیراد قرار می گیرد و هوای بسیار سردی را تجربه می کند. در این زمان از سال شهرهایی مثل بانسکو، بروتس و پامپروو که پیست اسکی دارند، بین توریستان محبوب می شوند و اکثر کسانی که فصل زمستان را برای سفر به بلغارستان انتخاب می کنند، به این مقاصد گردشگری در بلغارستان می روند.

    آب و هوای بلغارستان در فصل زمستان

    زمان برگزاری جشنواره ها و فستیوال های بلغارستان
    گذشته از آب و هوا، یک مورد دیگری که می تواند تعیین کننده بهترین زمان سفر به بلغارستان باشد، این است که در چه زمانی از سال چه جشنواره هایی در بلغارستان برگزار می شوند. خوب است این را بدانید که تابستان فصلی است که بیشتر جشنواره هایی که در فضای روباز برگزار می شوند مثل جشنواره نستیناری و مراسم صبح جولای در آن برگزار می شوند. حتی جشنواره های مهیجی مثل فستیوال موسیقی EDM بلغارستان و جشنواره سولار سامر بلغارستان (جشنواره تابستان خورشیدی بلغارستان) هم در فصل تابستان در سانی بیچ بلغارستان برگزار می شوند. در این جشنواره ها معمولا معروف ترین دی جی های جهانی در بلغارستان اجرا دارند و معمولا توریستان در زمان برگزاری آن ها علاقه زیادی به سفر به بلغارستان نشان می دهند. ضمنا وقتی هم که تابستان تمام می شود، نوبت اجرای نمایش های جذاب در تئاترها و خانه های اپرای صوفیه فرا می رسد و برنامه های اینچنینی در بلغارستان به پا می شوند.

    زمان برگزاری جشنواره ها و فستیوال های بلغارستان

    زمان تعطیلات عمومی بلغارستان
    اگر برایتان سوال پیش آمده که زمان تعطیلات عمومی بلغارستان چه تاثیری در انتخاب زمان سفر به بلغارستان دارد، باید به شما این را بگوییم که بلغارستان در روزهای تعطیلات عمومی از همیشه خلوت تر می شود. به این دلیل که معمولا در چنین شرایطی مردم بلغارستان به سفر و گشت و گذار می پردازند و شهرهای بلغارستان خالی تر از همیشه به نظر می رسند. در این زمان ها ادارات دولتی تعطیل می شوند اما بیشتر مغازه ها و رستوران ها باز می مانند. پس بهتر است این را بدانید که اگر سفرتان به بلغارستان با زمان تعطیلات عمومی بلغارستان رو به رو شود، چنین شرایطی در انتظارتان است. پس اگر به دنبال سفر به بلغارستان در زمان خلوتی سال هستید، بد نیست که زمان سفرتان را با این تعطیلات عمومی همزمان کنید.
    جشن سال نو در بلغارستان: 1 ژانویه (11 دی)
    روز ملی بلغارستان (روز آزادی از امپراتوری عثمانی): 3 مارس (12 اسفند)
    عید پاک ارتدکس: هر سال تاریخش متفاوت می شود و شما باید تاریخ دقیق آن را در سال مورد نظرتان بررسی کنید.
    روز آزادی: 1 می (11 اردیبهشت)
    روز ارتش بلغارستان: 6 می (16 اردیبهشت)
    روز ادبیات بلغاری: 24 می (3 خرداد)
    روز اتحاد بلغارستان: 6 سپتامبر (15 شهریور)
    روز استقلال بلغارستان: 22 سپتامبر (31 شهریور)
    کریسمس: 24، 25، 26 دسامبر (3، 4 و 5 دی)
    بهترین زمان سفر به بلغارستان
    با همه مواردی که گفته شد، باید بگوییم که فصل تابستان بهترین زمان سفر به شهرهای ساحلی بلغارستان است. البته به هر حال این نکته هم حائز اهمیت است که در این فصل از سال، شهرهای ساحلی بلغارستان مملوء از توریست می شوند و ممکن است که هزینه سفر به بلغارستان کمی بالاتر برود. پس اگر می خواهید هم آب و هوای خوبی در انتظارتان باشد و هم سفر به بلغارستان برایتان کم هزینه تر تمام شود، ایده بدی نیست که اواخر بهار و یا اوایل پاییز را برای سفر به بلغارستان انتخاب کنید. اگر هم برایتان مهم است که حتما در تور بلغارستان در یک جشنواره یا فستیوال خاصی شرکت کنید، بهتر است که زمان سفر به بلغارستان را با زمان برگزاری آن جشنواره یا فستیوال خاص همزمان کنید. نکته دیگر اینکه اگر به دنبال سفر به بلغارستان در زمان خلوتی هستید، می توانید روزهای تعطیلات عمومی بلغارستان را برای سفر به بلغارستان انتخاب کنید.برای رزرو تور بلغارستان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    بهترین زمان سفر به بلغارستان@

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW