021-88507190

نکات کاربردی برای سفر معلولین

گردشگری م.مقیمی 01 مرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از ویژگی های مشترک اکثر انسان ها با هم این است که معمولا همه ما به سفر علاقه مندیم! تقریبا همه ما دوست داریم که جهان را کشف کنیم و تقریبا همه ما دلمان می خواهد که در طول عمری که داریم، از جاهای دیدنی جدید دیدن کنیم! ما این احساس را می دانیم و به خاطر همین نیازی نیست که الان برای شما توضیح دهیم که چرا سفر تجربه شگفت انگیزی است و چرا شما باید آن را به کرات در زندگیتان تجربه کنید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نکات کاربردی برای سفر معلولین
    یکی از ویژگی های مشترک اکثر انسان ها با هم این است که معمولا همه ما به سفر علاقه مندیم! تقریبا همه ما دوست داریم که جهان را کشف کنیم و تقریبا همه ما دلمان می خواهد که در طول عمری که داریم، از جاهای دیدنی جدید دیدن کنیم! ما این احساس را می دانیم و به خاطر همین نیازی نیست که الان برای شما توضیح دهیم که چرا سفر تجربه شگفت انگیزی است و چرا شما باید آن را به کرات در زندگیتان تجربه کنید! چراکه مطمئنا شما هم این احساس را می شناسید و مطمئنا شما هم الان دارید به این فکر می کنید که برنامه یک سفر برای خودتان تدارک ببینید تا این احساس را یک بار دیگر تجربه کنید. واقعیت این است که هر کسی میل به سفر دارد و فرقی ندارد که آن شخص چه شرایط فیزیکی داشته باشد. پس اگر شما هم یک معلولیت جسمی دارید و می خواهید سفر با ویلیچیر را امتحان کنید، بهتر است که اجازه ندهید که این معلولیت جلوی خواسته های شما را بگیرد و شما را از سفر منع کند. ما در ادامه به شما یک سری نکات کاربردی برای سفر معلولین یاد می دهیم که مطمئنا می توانند به شما هم کمک کنند تا یک سفر جذاب، به یادآمدنی، امن و هیجان انگیز را با ویلچیر تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

    نکات کاربردی برای سفر معلولین

    قبل از اینکه به سفر بروید، درباره شرایط هتل مورد نظرتان تحقیق کنید
    این روزها اینترنت زندگی همه ما را راحت کرده است. شما خیلی راحت می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه شوید که هتل مورد نظرتان برای اقامت معلولین مناسب هست یا خیر! البته واقعیت این است که گاهی اوقات هتل ها اطلاعات غلطی را در وب سایت ها وارد می کنند و خدمات و امکاناتشان برای معلولین به آن خوبی که در وب سایت ها ذکر می کنند، نیست. با این حساب به شما توصیه می کنیم که اول یک سرچ در اینترنت کنید تا یک هتل خوب برای خودتان پیدا کنید و بعد با شماره های تلفن آن هتل تماس بگیرید و این را مطمئن شوید که واقعا امکانات آن هتل برای شرایط جسمانی شما مناسب باشد. به شما توصیه می کنیم که اگر می خوهید یک سفر خوب با ویلیچیر را تجربه کنید، در این مورد کنجکاو باشید و حتما با تماس از هتل سوالات خودتان را بپرسید. توصیه ما به شما این است که اصلا تعارف نکنید و حتما این را بپرسید که پهنای درب های آن هتل چقدر است؟ آیا اتاقی که برای شما مناسب است، در طبقه همکف قرار دارد و یا دسترسی به آن با آسانسور ممکن است؟ آیا حمام آن اتاق برای شما مناسب است؟ مطمئن باشید که با پرسیدن این سوال ها خیالتان از بابت هتل راحت تر می شود. اما اگر باز هم برایتان جای ابهامی بود، از مسئولین آن هتل بخواهید که عکس هایی از جزئیات امکاناتی که مد نظرتان است را برایتان ایمیل کنند تا با خیال راحت تر یک هتل مناسب برای معلولین برای خودتان رزرو کنید. 
    از بابت شرایط و خدمات هواپیماهای ایرلاین مد نظرتان مطمئن شوید
    به شما توصیه می کنیم که اگر توانایی رزرو بلیط هواپیما فرست کلاس یا بلیط هواپیما کلاس تجاری را دارید، این کار را انجام دهید. چراکه صندلی های مربوط به این بلیط ها شرایط بهتر و مناسب تری دارند. اما به هر حال اگر می خواهید ارزان سفر کنید  ترجیح می دهید یک بلیط هواپیما اکونومی یا اقتصادی داشته باشید، باز هم نیازی به نگرانی ندارید. چراکه همه ایرلاین ها موظفند که برای افراد معلول یک جای مناسب درون هواپیماهایشان داشته باشند. ضمنا شما می توانید در طول سفر هوایی، هر وقت که به استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما نیاز پیدا کردید، از خدمه هواپیما درخواست کنید که به شما کمک کنند تا شما به سرویس بهداشتی دسترسی پیدا کنید. اما به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر اولین بارتان است که می خواهید با هواپیماهای یک ایرلاین خاص سفر کنید، با شرکت آن ایرلاین تماس بگیرید و شرایط خودتان را توضیح دهید و مطمئن شوید که همه چیز برای شما در طول سفر رو به راه خواهد بود.

    از بابت شرایط و خدمات هواپیماهای ایرلاین مد نظرتان مطمئن شوید

    اگر ویلچیر برقی دارید، از نحوه حمل آن مطمئن شوید
    اگر شما هم از ویلچیر برقی استفاده می کنید و احیانا می خواهید آن را با هواپیما با خودتان به یک کشور دیگر ببرید، بهتر است که یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. حقیقت این است که احتمال اینکه ویلچیر برقی شما در قسمت بار هواپیما آسیب ببیند، وجود دارد. پس بهتر است که حتما درباره این مسئله نیز با مسئولین فرودگاه صحبت کنید و حتما بسته بندی مناسبی برای ویلچیر برقی خودتان داشته باشید. ضمنا بهتر است که کاتالوگ و یا نکات ایمنی درج شده روی بسته بندی اصلی ویلچیر برقی خودتان را مطالعه کنید و ببینید که ویلچیر برقی در چه شرایطی می تواند حمل شود. 
    در مورد تجهیزات خوب برای سفر با ویلچیر تحقیق کنید
    دانش قدرت می آورد! پس بهتر است که شما هم از دانش روز برای سفرهای راحت تر با ویلچیر استفاده کنید. این روزها نوآوری های زیادی در دنیا انجام می شود و در همین راستا، تجهیزات بسیار خوبی هم برای سفر معلولین ساخته شده اند. به شما توصیه می کنیم که گشتی در اینترنت بزنید و ببینید که چه تجهیزاتی برای فروش وجود دارد که می توانند به شما برای تجربه تفریحاتی که می پسندید، کمک کنند. 

    در مورد تجهیزات خوب برای سفر با ویلچیر تحقیق کنید

    با کمپانی ویل دی ورلد (Wheel the World) آشنا شوید
    شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک کمپانی به نام ویل دی ورلد وجود دارد که ایده تاسیسش این بوده که با کمک این کمپانی، افراد معلول بتوانند تفریحاتی که آرزویش را دارند، تجربه کنند! داستان از این قرار است که کارمندان این شرکت به معلولین کمک می کنند که بدون محدودیت کل دنیا را کشف کنند! این کمپانی برنامه هایی را تدارک می بیند که افراد معلول بتوانند کوهنوردی را تجربه کنند، غواصی کنند و یا دوچرخه سواری در یک طبیعت دورافتاده را تجربه کنند! در واقع این کمپانی با تجهیزات خیلی خاصی که دارد، به معلولین کمک می کند که سفر رویاهایشان را تجربه کنند. پس اگر به دنبال تجربه یک سفر خیلی خاص هستید، بهتر است که درباره این کمپانی بیشتر تحقیق کنید و از مسئولین آن بخواهید که سفر رویاهایتان را برای شما برنامه ریزی کنند.برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW