021-88507190

آیا ترکیه برای تحصیل خوب است؟

اخبار م.مقیمی 14 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترکیه در سال های اخیر محبوبیت زیادی بین دانشجویان بین المللی پیدا کرده است اما سوال این است که آیا واقعا ترکیه برای تحصیل خوب است؟ ما امروز می خواهیم مزایای تحصیل در ترکیه را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مزایای تحصیل در ترکیه

    ترکیه در سال های اخیر محبوبیت زیادی بین دانشجویان بین المللی پیدا کرده است و سال به سال هم به تعداد دانشجویان خارجی که دارد، اضافه می شود. اما سوال این است که آیا واقعا ترکیه برای تحصیل خوب است؟ ما امروز می خواهیم مزایای تحصیل در ترکیه را بررسی کنیم تا جواب به این سوال برایمان راحت تر شود. پس با ما همراه باشید. 

    هزینه پایین زندگی در ترکیه

    ترکیه شهرهای بسیار مدرنی را در خود جای داده است و از نظر امکانات کشور بسیار خوبی است. اما با این حال هزینه زندگی در ترکیه به نسبت هزینه زندگی در خیلی از کشورهای دیگر دنیا پایین تر است. در واقع امکانات شهرهای ترکیه با خیلی از شهرهای جهانی قابل مقایسه است. اما تفاوتی که شهرهای ترکیه با بعضی از شهرهای اروپایی دارند، این است که هزینه زندگی در شهرهای ترکیه به شدت پایین تر است. با این حساب شما می توانید در ترکیه، انتظار یک آسایش و راحتی تمام عیار را با صرف هزینه ای بسیار کمتر از هزینه زندگی در شهرهای اروپایی داشته باشید و با یک هزینه معقول یک زندگی مطلوب و ایده آل را در ترکیه تجربه کنید. با این اوصاف اگر به دنبال تحصیل در یک کشور خارجی با قیمت ارزان هستید، مسلما ترکیه می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. 

    هزینه پایین زندگی در ترکیه

    همکاری خوب دانشگاه و صنایع در ترکیه

    عامل دیگری که باعث محبوبیت هرچه بیشتر تحصیل در ترکیه بین خارجی ها شده، این است که در ترکیه دانشگاه و صنایع به خوبی با هم همکاری می کنند. در واقع از یک دهه پیش تا به حال، دولت ترکیه تمام تلاشش را کرده که ارتباط صنایع با دانشگاه هایش را بیشتر کند و مقرر کرده که درس هایی در دانشگاه های ترکیه داده شود که نیاز صنایع جهانی هستند. برای این منظور پارک های فناوری زیادی در دانشگاه های ترکیه ساخته شد تا دانشجویان می توانند با استفاده از امکانات آن ها یک قدم بیشتر به صنایع جهانی نزدیک شوند. حتی یک سری دوره های تحصیلی دو ساله نیز در دانشگاه های ترکیه ترتیب داده شده اند که دانشجویان با گذراندن آن دوره دو ساله می توانند مهارت های لازم برای کار کردن در بخش های مختلف اقتصادی ترکیه را کسب کنند و آمادگی لازم برای کار در ترکیه را پیدا کنند. نکته جالب تر هم اینکه این آموزش ها با ارتباطی تنگاتنگ بین صنایع ترکیه انجام می شود و دانشجویان ترکیه می توانند در شرکت های مرتبط با رشته شان در ترکیه کارآموزی نیز داشته باشند. 

    امکان گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های ترکیه

    روز به روز به تعداد دانشجویان بین المللی ترکیه و کشورهای دیگر دنیا اضافه می شود و به همین خاطر سال به سال امکاناتی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود، بیشتر می شود. یکی از این امکانات که اتفاقا دانشگاه های ترکیه نیز آن را ارائه می کنند، بورس تحصیلی است. این بورس تحصیلی فرصتی برای دانشجویان بین المللی است تا بتوانند شانس خودشان را برای تحصیل رایگان در ترکیه یا تحصیل ارزان در ترکیه امتحان کنند. به هر حال اگر شما هم فکر می کنید که جزء دانشجویان ممتاز هستید، می توانید برای بورس تحصیلی دانشگاه های ترکیه اقدام کنید و ببینید که این بورس تحصیلی به شما هم تعلق می گیرد یا خیر!

    امکان گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های ترکیه

    کیفیت آموزش در دانشگاه های ترکیه

    در طول دهه های اخیر نه تنها تعداد دانشگاهای ترکیه زیاد شده اند، بلکه کیفیت آموزش در آن ها نیز زیاد شده است. تا جایی که در سال 2014 در لیست بهترین دانشگاه های دنیا 3 تا از دانشگاه های ترکیه در لیست 10 دانشگاه برتر اقتصادهای نوظهور و 7 دانشگاه ترکیه در لیست 100 دانشگاه برتر اقتصادهای نوظهور جای گرفتند. با این حساب می توان گفت که تصمیم برای تحصیل در ترکیه از نظر کیفیت آموزش تصمیم خوبی است. 

    لوکیشن ایده آل ترکیه

    ترکیه با لقب "پلی به جهان" شناخته می شود و جایی است که جهان شرق به جهان غرب در آن به هم پیوند داده می شوند. این کشور فرهنگ بسیار غنی دارد که هم از کشورهای اروپایی و هم از کشورهای آسیایی تاثیر پذیرفته است و این بدین معنی است که دانشجویان می توانند با تحصیل در ترکیه در یک محیط بسیار خوب با فرهنگ خوب زندگی کنند و خاطرات خوبی از تحصیل در ترکیه داشته باشند. نکته دیگر اینکه ترکیه در مرز کشور ما ایران قرار گرفته است و این نزدیکی به عاملی برای محبوبیت تحصیل در ترکیه بین دانشجویان ایرانی شده است. به هر حال این یک واقعیت است که اگر شما هم در یک کشور نزدیک به ایران مثل ترکیه تحصیل کنید، می توانید راحت تر و با هزینه ای کمتر بین ایران و کشور محل تحصیلتان رفت و آمد کنید و این مزیت بسیار مهمی است که ترکیه دارد.
    با همه مواردی که بررسی شد، می توان گفت که ترکیه برای تحصیل جای خوبی است. البته تصمیم نهایی با شما عزیزان است و این شمایید که باید ببینید که هدفتان از تحصیل در ترکیه چیست و آیا آن هدف با شرایط تحصیل در ترکیه جور در می آید یا خیر! 
    برای رزرو تور ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.  

    لوکیشن ایده آل ترکیه

    مطالب مرتبط با تحصیل و یا زندگی در ترکیه را با مراجعه به لینک های زیر بخوانید 

    هشت حقیقت جالب در مورد زندگی در ترکیه

    هزینه زندگی در استانبول در سال 2020

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW