021-88507190

معرفی کشور استرالیا و حقایق جالب آن

گردشگری م.مقیمی 26 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معرفی کشور استرالیا و حقایق شگفت انگیز آن به دلیل اینکه سرزمینی متنوع است، برای مهاجران و مسافران این کشور جذاب است. با ما همراه باشید تا به معرفی کشور استرالیا بپردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معرفی کشور استرالیا و حقایق آن که شما را شگفت زده می کنند

    استرالیا سرزمینی متنوع است و حقایق بسیار شگفت انگیزی درباره آن وجود دارد. اگر شما هم برایتان جالب است که بیشتر با معرفی کشور استرالیا آشنا شوید، با ما همراه باشید. در ادامه حقایقی را درباره معرفی کشور استرالیا به شما می گوییم که به احتمال زیاد شما هم از آن ها بی اطلاعید و مسلم است که اطلاعات عمومیتان درباره استرالیا با خواندن این مطلب زیاد می شود.

    حقایق جالب درباره استرالیا که شما را شگفت زده می کنند

    حقایق کشور استرالیا

    27 سال برای دیدن سواحل استرالیا زمان لازم است

    یکی از جالب ترین حقایق درباره استرالیا این است که اگر شما هر روز از یک ساحل در استرالیا دیدن کنید، باید بیش از 27 سال زمان بگذارید تا بتوانید از تک تک سواحل استرالیا دیدن کنید. این را هم بگوییم که سواحل استرالیا بسیار زیبا هستند و مسلما اگر کسی از تمامی سواحل استرالیا نیز دیدن کند، باز هم در هر روز تجربه های جدیدی در انتظارش خواهد بود.

    27 سال برای دیدن سواحل استرالیا زمان لازم است

    گیاهان و جانوران استرالیا در هیچ جای دیگر پیدا نمی شوند

    یکی از مواردی که باعث جذاب تر شدن استرالیا شده، این است که بیشتر گیاهان و جانوران استرالیا مختص به همین قاره هستند و شما نمی توانید این گیاهان و جانوران را در جای دیگری از کره زمین پیدا کنید. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، حدود 80 درصد جانورانی که در استرالیا زندگی می کنند، منحصر به استرالیا هستند و این امکان برای شما وجود دارد که با سفر به این کشور و با مراجعه به باغ وحش ها و پارک های ملی استرالیا این حیوانات را از نزدیک ببینید. پس اگر شما هم عاشق حیوانات هستید و دلتان می خواهد که یک عکس سلفی با یک کوالا، کانگورو یا کوکاکو که نوعی پرنده منحصر به فرد است و با نام غبغبکی کلاغی نیز شناخته می شود بگیرید، باید حتما به استرالیا سفر کنید. 

    گیاهان و جانوران استرالیا در هیچ جای دیگر پیدا نمی شوند

    در استرالیا از قدیم الایام از حقوق زنان دفاع می شود

    جالب است بدانید که استرالیا دومین کشوری بوده که حق رای دادن در آن به زنان داده شده است. ماجرای اعطای این حق به زنان در استرالیا به سال 1902 میلادی بر می گردد و این نشان می دهد که در استرالیا از قدیم الایام به حقوق زنان اهمیت داده می شود.

    مردم استرالیا عاشق قمار کردن هستند

    یکی دیگر از حقایق جالب درباره استرالیا این است که مردم استرالیا بیش از مردم هر کشور دیگری در دنیا پول برای قمار خرج می کنند. از آن هم عجیب تر اینکه بیش از 80 درصد بزرگسالان استرالیایی در بازی های قماری شراکت می کنند و یک نکته عجیب دیگر اینکه حدود 20 درصد از ماشین های پوکر جهان در استرالیا قرار گرفته اند و این نشان می دهد که قمار تا چه اندازه در استرالیا محبوبیت دارد.

    دولت استرالیا دلیل عجیبی برای انتخاب پایتخت داشته است

    یکی از خاص ترین دانستنی هایی که می توانیم درباره استرالیا به شما بگوییم، این است که دولت استرالیا یک دلیل بسیار عجیب و غریب برای انتخاب پایتخت داشته است. در حقیقت دولت استرالیا به این دلیل شهر کانبرا را به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب کرده است که شهرهای سیدنی و ملبورن در رقابت تنگاتنگی با هم بودند و انتخاب یکی از آن ها به عنوان پایتخت کار بسیار سختی بود و مقامات هر کدام از آن ها مدعی این بودند که شهرشان باید پایتخت استرالیا باشد. در نتیجه در نهایت هیچ کدام از این شهرها را به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب نکردند و شهر کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا اعلام شد.

    طولانی ترین حصار دنیا در استرالیا ساخته شده است

    در استرالیا یک حصار ساخته شده است که 5614 کیلومتر طول دارد و به عنوان طولانی ترین حصار دنیا شناخته می شود. اگر برایتان جالب شده که بدانید این حصار به چه دلیل در استرالیا ساخته شده، باید به شما بگوییم که در استرالیا یک سری سگ وحشی استرالیایی به نام دینگو وجود دارد و این حصار برای آن ها ساخته شده است. در واقع این حصار طویل را به این دلیل در استرالیا ساخته اند که این دینگوها را از زمین حاصلخیز و مزارع استرالیا دور نگه دارند و آن مزارع را از آسیب احتمالی حفظ کنند.

    در استرالیا میزان زیادی شراب تولید می شود

    در استرالیا حدود 60 منطقه مختلف برای تولید شراب وجود دارد. در این کشور حدود 1.35 تریلیون بطری شراب در طول هر سال تولید می شود.

    تمیزترین هوای دنیا در استرالیا پیدا می شود

    در استرالیا یک جزیره به نام تاسمانی وجود دارد که هوایش از هوای هر نقطه دیگری در دنیا تمیزتر است. هوای این جزیره به اندازه هوای قطب جنوب تمیز است و یک جزیره ایده آل برای قدم زدن و طبیعت گردی به حساب می آید. پس اگر می خواهید که برای یک بار هم که شده تجربه استشمام اکسیژن خالص را کسب کنید، باید حتما راهی استرالیا شوید.

    90 درصد جمعیت استرالیا در ساحل زندگی می کنند

    بیشتر جمعیت استرالیا در شهرهای ساحلی زندگی می کنند و این بدین معنی است که بخش عظیمی از مرکز این کشور بزرگ سکنه بسیار کمی دارد. قمست جالب ماجرا اینجاست که شهرهای ساحلی استرالیا بسیار پیشرفته هستند و امکانات بی نظیری دارند. از جمله این شهرهای بسیار پیشرفته ساحلی در استرالیا می توان به شهرهای زیبای سیدنی و ملبورن اشاره کرد. شهرهایی که کیفیت زندگی در آن ها بی نظیر است و کیفیت زندگی در آن ها را با زندگی در کمتر شهر دیگری در جهان می توان مقایسه کرد. پس اگر شما هم دلتان می خواهد که زندگی در یک شهر ساحلی بسیار پیشرفته را تجربه کنید، باید به فکر مهاجرت به استرالیا باشید.

    90 درصد جمعیت استرالیا در ساحل زندگی می کنند

    برای رزرو انواع تور خارجی ارزان و تور لحظه آخری به نقاط مختلف دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره استرالیا بیشتر بخوانید:

    دیدنی ترین شهرهای استرالیا

    بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

    با چند پارک ملی زیبای استرالیا آشنا شوید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW