021-88507190

اهرام مصر و حقایق عجیب و باورنکردنی آن

گردشگری م.مقیمی 26 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اهرام ثلاثه مصر شاهکارهایی هستند که توسط بشر در این دنیا خلق شده اند. حقایق عجیب و باورنکردنی درباره اهرام مصر را در این مطلب با شما در میان می گذاریم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    درباره اهرام مصر

    اهرام مصر شاهکارهایی هستند که توسط بشر در این دنیا خلق شده اند. شاهکارهایی که بیش از 4500 سال از ساخت آن ها گذشته است و در طول این سال ها یک سری حقایق ترسناک درباره اهرام مصر کشف شده است که در گذشته های دور، فقط معماران این اهرام از آن حقایق مطلع بوده اند. حالا ما می خواهیم این حقایق عجیب و باورنکردنی درباره اهرام ثلاثه مصر را با شما هم در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

    حقایق بسیار عجیب و باورنکردنی درباره اهرام مصر

    اهرام مصر چند هزار سال بلندترین سازه های دنیا بودند

    اهرام مصر در حوالی سال های 2550 تا 2490 قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند. نکته جالبی که درباره اهرام مصر وجود دارد، این است که تا سال 1311 بعد از میلاد مسیح یعنی حدود 3800 سال بعد از تکمیل ساخته شدنشان به عنوان بلندترین سازه های دنیا شناخته می شدند. تا اینکه در سال 1311 کلیسای لینکن در انگلستان ساخته شد و این رکورد را از آن خودش کرد.

    بیش از 100 هرم سنگی در مصر ساخته شده است

    شما قبل از خواندن این مطلب فکر می کردید که اهرام مصر چند تا هستند؟ سه تا؟ پنج تا؟ ده تا؟ اگر چنین بوده، باید به شما بگوییم که بیش از 130 هرم در مصر وجود دارد، اما در میان آن ها اهرام جیزه از بقیه معروف تر هستند. دلیل اینکه چرا این تعداد از اهرام در مصر و با این شکل و شمایل ساخته شده است، مشخص نیست. اما مساله ای که مشخص است، این است که این اهرام نقش مهمی در فرهنگ مردم باستان مصر داشته اند.

    سنگ های اهرام مصر سنگین تر از وزن فیل هستند

    میانگین وزن سنگ هایی که در ساخت اهرام مصر از آن ها استفاده شده است، 2.5 تن است. عجیب تر اینکه بعضی از سنگ های اهرام مصر حدود 70 تن وزن دارند! این یعنی سنگ های اهرام مصر سنگین تر از وزن فیل هستند.

    اهرام ثلاثه مصر سازه های توپر نیستند و فضای داخلی دارند

    شاید شما هم تا به حال فکر می کرده اید که اهرام مصر کاملا توپر هستند. اما باید این حقیقت را درباره اهرام جیزه مصر به شما بگوییم که شبکه های متعددی از مسیرها و محفظه ها در قسمت داخلی و زیر اهرام مصر وجود دارد. دلیل ساخت این معابر و مسیرها مشخص نیست. اما به هر حال تئوری های مختلفی در این باره وجود دارد و کارشناسان مختلف نظرهای متنوعی در این باره دارند.

    اهرام مصر سازه های توپر نیستند و فضای داخلی دارند

    اهرام ثلاثه مصر توسط برده ها ساخته نشده اند

    یکی از حقایق جالبی که درباره اهرام ثلاثه مصر این است که این اهرام بر خلاف باور عموم، توسط برده ها ساخته نشده اند. بر اساس آخرین تحقیقاتی که انجام شده و مدارکی که پیدا شده، مشخص شده است که کارگرانی که در ساخت اهرام مصر نقش داشته اند، حقوق و غذای کافی داشته اند و اصلا آن ها برده نبوده اند. از همه عجیب تر اینکه به کار کارگران برای ساخت اهرام مصر به چشم یک کار معتبر نگاه می شده است و حتی به بعضی از آن کارگران اهرام مصر بعد از مرگشان، افتخار دفن در مقابر نزدیک به اهرام را داده اند.

    در ساخت اهرام مصر از یک ملات قوی استفاده شده است

    یک ضرب المثل قدیمی عربی وجود دارد که می گوید: "بشر از زمان می ترسد و زمان از اهرام مصر". منظور از این ضرب المثل این است که زمان نمی تواند باعث شود که اهرام مصر ویران شوند و این اهرام در برابر گذشت زمان تاب آورده اند. یکی از دلایل در امان ماندن اهرام مصر از خطر تخریب این بوده که سازندگان آن ملات خوبی را برای ساخت اهرام مصر انتخاب کرده بودند. جالب است بدانید که بر اساس تخمین هایی که زده شده، در ساخت بزرگترین هرم جیزه به تنهایی از حدود 500 هزار تن ملات استفاده شده است.

    اهرام مصر در زمان ساخته شدنشان مثل الماس درخشان بوده اند

    یکی از باورنکردنی ترین دانستنی ها درباره اهرام مصر این است که اهرام مصر در ابتدا در زیر نور خورشید مثل الماس می درخشیده اند. بعضی از تاریخ شناسان معتقدند که بر روی سطح اهرام جیزه مصر یک پوشش از بلوک های سنگ آهک وجود داشته است که بازتاب بی نظیری در زیر نور خورشید داشته اند و باعث می شده اند که درخشش اهرام مصر از کیلومترها آن طرف تر مشخص باشد.

    راستی شما چه حقایق دیگری را درباره اهرام مصر شنیده اید؟ خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. همچنین شما می توانید ارزان ترین تورهای مسافرتی و تور خارجی را در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز رزرو کنید.


    درباره عجایب دیگر جهان بیشتر بخوانید:

    آشنایی با عجایب هفتگانه جدید

    عجایب و شگفتی های ایران کشوری با اصالت و با شکوه

    عجایب هفتگانه مالزی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW