021-88507190

حقایق جالب و شگفت انگیز درباره سوئیس و مردم سوئیس

گردشگری م.مقیمی 04 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حقایق جالب سوئیس به شما کمک می کند سوئیس را بهتر بشناسید. با ما همراه باشید تا حقایق جالب و شگفت انگیز درباره سوئیس و مردم سوئیس را بررسی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    با خواندن این حقایق جالب، سوئیس را بهتر بشناسید

    سوئیس را به عنوان سرزمین کوهستان ها، شکلات های خوشمزه و ساعت های درجه یک می شناسند. اما این سه تا تنها مواردی نیستند که می توانند سوئیس را تعریف کنند. اگر می خواهید سوئیس را بهتر بشناسید، با ما همراه باشید تا یک سری از شگفت انگیزترین حقایق جالب سوئیس و مردم سوئیس را به شما بگوییم. با خواندن این مطلب درک عمیق تری از کشور زیبای سوئیس پیدا می کنید. پس با ما همراه باشید.

    کل مردم سوئیس در پناهگاه های هسته ای این کشور جا می شوند

    اگر یک زمان در دنیا جنگ هسته ای اتفاق بیفتد، سوئیس بهترین کشوری است که می توانید در آن حضور داشته باشید. چرا که سوئیس از هر کشور دیگری بهتر برای اتفاقات اینچنینی آماده است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در سوئیس به قدری پناهگاه هسته ای ساخته شده است که کل جمعیت سوئیس در آن ها جا می شوند.

    شما می توانید سوئیس زیبا را در فیلم جنگ ستارگان ببینید

    کوه های زیبای گریندلوالد سوئیس در پس زمینه خیلی از فیلم های جنگ ستارگان دیده می شوند. پس اگر احیانا از طبیعت سوئیس خوشتان می آید، بد نیست که فیلم های جنگ ستارگان را دانلود کنید و از دیدن آن ها و تماشای چشم اندازهای جالب گریندلوالد سوئیس لذت ببرید. جالب است بدانید که از قله های برقی این منطقه در سوئیس برای نمایش دادن سیاره آلدران که خانه شاهزاده لیا بوده، استفاده شده است. پس اگر قبلا جنگ ستارگان را دیده اید و به این نکته ها دقت نکرده اید، بد نیست که یک بار دیگر به تماشای این فیلم ها بنشینید.

    شما می توانید سوئیس زیبا را در فیلم جنگ ستارگان ببینید

    حیوانات در سوئیس حق و حقوق متعددی دارند

    مردم سوئیس واقعا حیوان دوست هستند و به همین خاطر در کشورشان چندین و چند قانون برای حفاظت از حقوق حیوانات وجود دارد. مثلا اینکه سگ ها اجازه وود به رستوران ها و غذا خوردن در آن ها را دارند. ضمن اینکه صاحبان یک سری از حیوانات خانگی موظف هستند که در یک کلاس آموزشی بخصوص شرکت کنند تا نحوه درست نگهداری از حیوان خانگیشان را یاد بگیرند.

    یک قانون دیگر درباره حیوانات در سوئیس این است که حیوانات اجتماعی باید به صورت جفت نگهداری شوند و داشتن یکی از آن ها به صورت تکی جرم است. 

    حیوانات در سوئیس حق و حقوق متعددی دارند

    کمتر از یک پنجم کوه های آلپ در سوئیس وجود دارند

    کوهستان های آلپ به عنوان یکی از خاص ترین جاذبه های توریستی اروپا و شاید معروف ترین جاذبه توریستی سوئیس شناخته می شوند. با اینکه خیلی از مردم دنیا کوهستان های آلپ را متعلق به سوئیس می دانند، اما واقعیت این است که کمتر از یک پنجم کوه های آلپ در سوئیس قرار گرفته اند و فقط 13.2 درصد از مساحت کل کوه های آلپ متعلق به سوئیس است.

    قسمت جالب ماجرا اینجاست که کشور اتریس 28.7 درصد، کشور ایتالیا 27.2 درصد و کشور فرانسه 21.4 درصد کوه های آلپ را در بر گرفته است. اما با این حال کوه های آلپ سوئیس معروف تر از کوه های آلپ کشورهای دیگر اروپا هستند.

    مردم سوئیس واقعا عاشق شکلات هستند

    همان طور که می دانید سوئیس به این معروف است که شکلات های بی نظیری دارد. اما شاید این را ندانید که خود مردم سوئیس چقدر شکلات می خورند. برای اینکه بیشتر با مردم سوئیس آشنا شوید، باید این را بگوییم که مردم این کشور بزگترین مصرف کننده شکلات هستند و نفری حدود 10 کیلوگرم شکلات در طول هر سال نوش جان می کنند. نرخ تولید شکلات در این کشور در طول هر سال نزدیک به 200 هزار تن است که البته درصد زیادی از آن به کشورهای دیگر نظیر آلمان، انگلستان، فرانسه و کانادا صادر می شود. برندهای سوئیسی شکلات حدود 40 درصد کل شکلات های تولیدی دنیا را درست می کنند و با همه این اوصاف مشخص است که چرا شکلات های سوئیسی تا این اندازه در دنیا معروف هستند. 

    مردم سوئیس واقعا عاشق شکلات هستند

    مردم سوئیس بیشتر از مردم دیگر جهان عمر می کنند

    مردم سوئیس به صورت میانگین 83 سال عمر می کنند و این نشان مید هد که سوئیس از نظر طول عمر زیاد، جایگاه دوم را در بین کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که زنان سوئیس حتی بیشتر هم عمر می کنند و میانگین عمر زنان در این کشور 85 سال است.

    یک نکته جالب دیگر اینکه سوئیس در بین کشورهای اروپایی، یکی از پیرترین جمعیت ها را دارد و تعداد افراد بالای 100 سال در آن بیش از هر کشور دیگری در اروپاست. درباره اینکه چرا مردم سوئیس بیشتر عمر می کنند، تئوری های مختلفی وجود دارد. برای مثال بعض ها معتقدند که سبک زندگی آن ها که همراه با فعالیت های جسمانی زیاد است، به طول عمر بیشتر آن ها کمک می کند. از آن طرف بعضی ها معتقدند که هوای تمیز و سیستم خدمات درمانی عالی این کشور منجر به طول عمر بیشتر اهالی سوئیس شده است. برای دریافت ویزای شینگن و ویزای سوئیس می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره سوئیس بیشتر بخوانید:

    چگونه می توان ویزا کار سوئیس را گرفت؟

    تاریخ، فرهنگ و سنت های کشور زیبای سوئیس

    8 فستیوال هیجان انگیز در سوئیس برای شادی و نشاط!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW