021-88507190

دشت هویج سفری یک روزه به اطراف تهران

گردشگری م.مقیمی 23 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دشت هویج از جاذبه های طبیعی اطراف تهران است که در سفری یک روزه قابل بازدید است. آدرس و بهترین زمان برای سفر به دشت هویج را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دشت هویج کجاست؟

    اگر شما هم نام دشت هویج یا تعریف زیبایی های آن را شنیده اید، با ما همراه باشید تا شما را با این دشت زیبا در نزدیکی تهران آشنا کنیم. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که دشت هویج دقیقا کجاست، چجور جایی است، چگونه می توان به آن سفر کرد، چه زمانی برای بازدید از آن مناسب است و چرا اصلا به آن دشت هویج گفته می شود، این مطلب را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم دشت هویج تهران به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری اطراف تهران برای تجربه یک سفر یک روزه به یادماندنی را به صورت کامل و جامع به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

    دشت هویج کجاست

    آدرس دشت هویج

    دشت هویج که یکی از زیباترین دشت های نزدیک به تهران است، در اطراف روستایی به نام افجه در لواسان قرار گرفته است. در نتیجه شما برای بازدید از دشت هویج باید از تهران به سمت لواسان روانه شوید. برای این منظور کافی است که خودتان را به جاده لشگرک برسانید و از این طریق راهی دشت هویج شوید. از آنجایی که دشت هویج فاصله چندانی با شهر تهران ندارد، می توانید از دشت هویج در قالب یک سفر یک روزه بازدید کنید.

    دشت هویج چجور جایی است؟

    دشت هویج یک دشت بسیار زیبا و سرسبز است که آرامش در آن به خوبی احساس می شود. دشتی که در اطراف آن کوهستان های متعددی قرار گرفته اند و همین باعث شده که دشت هویج چشم انداز فوق العاده ای داشته باشد. اگر شما هم دوست دارید به جایی سفر کنید که فقط صدای سکوت در آن به گوش برسد و در حالی که یک نسیم خنک پوستتان را نوازش می کند، شاهد اسب هایی باشید که از این سو به آن سو می روند و گل هایی را به چشم ببینید که از میان سبزه های با طراوت خودنمایی می کنند، باید حتما از دشت هویج دیدن کنید.

    بهترین زمان برای سفر به دشت هویج کدام فصل است؟

    اگر دوست دارید که دشت هویج را در زیباترین شکل ممکن و در بهترین شرایط آب و هوایی ببینید، بهتر است که فصل بهار را برای سفر به دشت هویج انتخاب کنید. در این صورت می توانید مطمئن باشید که هم هوای دشت هویج مساعد است و هم اینکه از نظر زیبایی هیچ کم و کاستی ندارد. البته در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید فصل های دیگر سال را هم برای سفر به دشت هویج انتخاب کنید. اما مسلم است که شرایط آب و هوایی دشت هویج در فصل های دیگر به اندازه فصل بهار مطبوع و دلچسب نیست.

    چه تفریحاتی در دشت هویج داشته باشیم؟

    شما با رفتن به دشت هویج جدای از اینکه می توانید از آرامش فضای آن استفاده کنید، می توانید تفریحات دیگری را نیز تجربه کنید. برای مثال می توانید در اطراف دشت هویج پیک نیک کنید، مشغول عکاسی در این دشت زیبا و سرسبز شوید و یا از آبشارهای اطراف دشت هویج دیدن کنید. همچنین می توانید از جاهای دیدنی اطراف دشت هویج مثل حمام صفوی و قلعه ساکا بازدید داشته باشید.

    چرا به دشت هویج چنین نامی را داده اند؟

    اگر تا اینجای مطلب فکر کرده اید که دشت هویج جایی است که در آن یک عالمه هویج کشت می شود، باید به شما بگوییم که درباره دشت هویج فکر اشتباهی داشته اید. چراکه در دشت هویج هیچ گونه هویجی دیده نمی شود. این طور که می گویند، در گذشته های دور در این دشت هویج کشت می کرده اند. اما به هر حال الان خبری از آن هویج ها و آن مزارع هویج نیست. راستی تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که دشت هویج یک نام دیگر هم دارد. خیلی از مردم دشت هویج را با نام دشت گرچال می شناسند. پس اگر احیانا کسی درباره دشت گرچال با شما صحبت کرد، این را بدانید که دشت گرچال همان دشت هویج است.

    راستی اگر تا به حال از دشت هویج دیدن کرده اید و یا اگر اطلاعات جالبی درباره آن دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو انواع تور خارجی و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره جاذبه های طبیعی اطراف تهران بیشتر بخوانید:

    روستای آهار کجاست؟

    سد لتیان با دریاچه ای زیبا در تهران

    جنگل های اطراف تهران را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW