021-88507190

جاهای دیدنی دبی

گردشگری مهرپرواز 28 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی دبی در سال ۲۰۲۱ بهترین جاذبه های گردشگری دنیا را در خود جای داده است. دبی جاذبه های توریستی و دیدنیهای جدید و جالبی دارد که آن ها را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاهای دیدنی دبی و جاذبه‌های گردشگری این شهر، چیزی است که باعث محبوبیت آن در جهان و در بین گردشگران شده است. دبی که یکی از مجلل‌ترین شهرهای جهان توصیف می‌شود، با تمام شکوه و ساختمان‌های منحصربه‌فردش نقطه برجسته گردشگری در امارات متحده عربی است. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر جذاب را دارید، باید یک لیست کامل از گزینه‌های دیدنی در اختیار داشته باشید. ما در ادامه، بهترین و جذاب‎ترین جاهای دیدنی دبی را به شما معرفی می‌کنیم تا راهنمای سفر شما در بازدید از این شهر باشد.

    جاهای دیدنی دبی در تابستان

    دمای دبی در تابستان می‌تواند خیلی گرم باشد، اما این بدین معنا نیست که تابستان‌ها نباید به دبی سفر کنید. اتفاقا سفر به دبی در فصل تابستان هزینه کمتری خواهد داشت و از طرفی هم، تفریحات و سرگرمی‌های فوق‌العاده‌ای در این فصل دبی وجود دارند. اگر کنجکاوید که با تفریحات و جاهای دیدنی دبی در تابستان آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

    تونل باد دبی

    آیا تابه‌حال شده که بخواهید هیجان چتربازی را تجربه کنید اما از پریدن از هواپیما بترسید؟ تونل باد دبی این تجربه را در سطح کلاس جهانی ارائه می‎دهد و مناسب افراد 5 سال به بالا با هر سطح مهارت و سلامت کامل است. در مطلبی مجزا همه چیز درباره تونل باد دبی را توضیح داده‌ایم.

    این مرکز پیشرفته که در قلب دبی واقع شده، برای شبیه‎سازی چتربازی، بدون نیاز به بیرون پریدن از هواپیما طراحی شده است. در این شرایط امن و کنترل‌شده، شما می‌توانید سقوط آزاد و حالت بی‌وزنی را درست مانند چتربازی و بیرون پریدن از هواپیما تجربه و آدرنالین را به رگ‌های خود پمپاژ کنید. بلیط این سرگرمی جذاب، حدود 199 تا 236 درهم است. لازم به ذکر است که تونل باد، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی، با مترو و همچنین اتوبوس قابل دسترسی است.

    آدرس: Play Nation Area, City Centre Mirdif

    تونل باد از جاهای دیدنی دبی

    عکسی از تونل باد دبی

    مال آف امارات؛ از محبوب ترین جاهای دیدنی دبی

    مرکز خرید امارات بعد از دبی مال دومین مرکز خرید بزرگ دبی است و از سال 2005 از محبوب‌ترین مراکز دیدنی دبی به شمار می‌رود. در مرکز خرید امارات کافه‌ها، رستوران‌ها، تئاتر و فروشگاه‌های برند متعددی وجود دارد که ساعت‌ها شما را جذب خواهد کرد. یکی از جذابیت‌های مال آف امارات، پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای آن است که چشم‌اندازی از پیست اسکی دبی دارد. در حالی که با لباس تابستانی خود در مرکز خرید نشسته‌اید، می‌توانید مناظری زمستانی مانند اسکی‌بازی و اسنوبرد دیگران را تماشا کنید. اما به طور کلی همه چیز درباره مال آف امارات دبی را می‌توانید در مقاله مربوط به آن در بلاگ مهرپرواز بخوانید.

    آدرس: Mall of The Emirates, E11 Sheikh Zayed Road, Dubai, United Arab Emirates

    عکسی از مال آف امارات

    سینما برف

    یکی از فعالیت‌های تابستانی محبوب در دبی، رفتن به سینما برف است. این سینما، واقع در پیست اسکی دبی، پروژه مشترک اسکی دبی و سینماهای VOX، یکی از بزرگترین شرکت‌های سینمایی در دبی است که تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این سینما انواع امکانات مانند فضای نشیمن با پتو و بخاری، هدست مخصوص برای هر نفر جهت تنظیم صدای دلخواه خود حین تماشای فیلم و پذیرایی با خوراکی و نوشیدنی گرم، در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد تا نهایت لذت را از تماشای جدیدترین و پرفروش‌ترین فیلم‌ها ببرند. اگر خواستید با مترو به سینما برف بروید، قبل از هر چیز، راهنمای جامع مترو دبی را بخوانید.

    سینما برف از مناطق دیدنی دبی

    تصویری از تماشای فیلم در سینما برف دبی

    کافه یخی؛ از خنک ترین جاهای دیدنی دبی

    اگر می‌خواهید از گرمای تابستان دبی به جایی سرد و جالب پناه ببرید، کافه یخی یا همان کافه چیل‌اوت دبی را حتما امتحان کنید. این کافه تنها سالن یخی خاورمیانه، مکانی جذاب با مجسمه‌های یخی، صندلی‌های یخی و فضای داخلی روشن، همه در دمای زیر صفر است.

    در بدو ورود، یک نوشیدنی گرم خوشامدگویی در اختیارتان قرار می‎گیرد و سپس، به شما لباس‎هایی گرم می‌دهند تا بدون احساس سرمای زیاد، کافه یخی دبی به نام کافه چیل اوت دبی را بشناسید با رفتن به این کافه می‌توانید کمی به سبک اسکیموها زندگی و انواع غذاها و نوشیدنی‌های گرم و سرد را امتحان کنید.

    کافه یخی از مشهورترین مکان های گردشگری در دبی

    عکسی از کافه یخی

    چرخ و فلک دبی

    سوار بر بزرگترین و بلندترین چرخ‌وفلک جهان، یعنی عین دبی شوید که تا ارتفاع 250 متری از سطح زمین بالا می‌رود. هنگامی که به بالاترین نقطه چرخ‌وفلک می‌رسید، بهترین مناظر شهر را خواهید دید و مکان‌های دیدنی دبی مانند برج‌العرب و برج خلیفه زیر پای شما خواهد بود. همچنین یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی در شب همین چرخ‌وفلک است که به شما امکان تماشای غروب شگفت‌انگیز خورشید را می‌دهد.

    جالب است بدانید که این چرخ‌وفلک چند نوع کابین، مانند کابین مشاهده، کابین نهارخوری، کابین دورهمی و کابین VIP برای برگزاری مراسم دارد. قیمت این چرخ‌وفلک، از 92 تا 155 درهم است.

    آدرس: Bluewaters Island - Dubai - United Arab Emirates

    چرخ و فلک دبی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی در شب

    تصویری از چرخ و فلک دبی

    فواره پالم

    فواره پالم در منطقه جمیرا، از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی رایگان است که نشانی از خلاقیت و جاه‌طلبی دبی به شمار می‌رود. این فواره توانسته است رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین آب‌نمای رقصنده در جهان به دست آورد. برنامه نمایش از عصر شروع می‌شود و نیمه شب به پایان می‌رسد. این نمایش هر 30 دقیقه به مدت 3 دقیقه تکرار می‌شود.

    جت آب، آب را تا ارتفاع 105 متر، به‌ بالا پمپاژ می‌کند. شما می‌توانید با صدای موسیقی، آسمان شب را ببینید که با قطرات آب با رنگ‌های مختلف تزئین شده است. این نمایش مسحورکننده قادر است شما را در سه دقیقه به دنیایی فانتزی و جذاب ببرد.

    فواره پالم دبی

    عکسی از فواره پالم

    دیپ دایو

    یک غواصی هیجان‌انگیز را در عمیق‌ترین استخر جهان تجربه کنید. دیپ دایو دبی با رکوردشکنی عمق 60 متری، دنیایی از فرصت‌های منحصر‌به‌فرد غواصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این جاذبه زیرآبی خیره‌کننده شبیه به یک شهر غرق‌شده متروکه است که از میراث غنی غواصی مروارید امارات الهام گرفته و قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر می‌توانید برای کشف این دنیای جذاب و جدید زیر آب، راهی دیپ دایو دبی شوید.

    آدرس: NAS Sports Complex - Dubai - United Arab Emirates

    دیپ دایو از مناطق دیدنی دبی

    عکسی از دیپ دایو

    جاهای دیدنی دبی در زمستان

    آب و هوای نوروز در دبی را که نادیده بگیریم، زمستان در دبی، زمانی جادویی است که گرما جای خود را به دمای دلپذیر و خنک‌تر می‌دهد. در ماه‌های سرد، کارهای زیادی در دبی برای انجام‌دادن وجود دارند، از رفتن به پارک‌های هیجان‌انگیز گرفته تا سواحل نفس‌گیر و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز. در ادامه شما را با برخی از بهترین جاهای دیدنی دبی در فصل زمستان آشنا می‌کنیم.

    برج خلیفه؛ از جاهای دیدنی نمادین دبی

    یکی از سمبولیک‌ترین جاهای دیدنی دبی، برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان است. این سازه از جمله زیباترین برج ها و ساختمان های دبی است و شما می‌توانید با سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان تا طبقه 124 برج خلیفه سفر کنید و شاهد خارق‌العاده‌ترین مناظر، زیر پای خود باشید. این برج شامل مرتفع‌ترین رستوران جهان، واقع در طبقه 122، یک فواره سرپوشیده در خود برج و دیگر دیدنی‌های جذابی است که هرگز از خاطرتان نخواهند رفت. بلیط ورود به این برج شگفتی‌ساز، 132 تا 303 درهم است.

    آدرس: Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd - Dubai

    برج خلیفه از جذاب‎ترین جاهای دیدنی دبی

    تصویری از برج خلیفه

    برج جمیرا

    برج جمیرا یک پروژه مسکونی جدید واقع در الصفوح، منطقه جمیرا در دبی است. ساخت برج در سال 2019 آغاز شد و تحویل اولین قسمت تمام‌شده ساختمان در سال 2023 انجام شد. ارتفاع این آسمان خراش منحصربه‌فرد، 550 متر (1804 فوت) خواهد بود. طراحی برج جمیرا از منظره تپه‌های شنی و واحه‌های صحرایی امارات الهام گرفته شده و پایه آسمان‌خراش بر اساس طرح کلی اثر انگشت شیخ محمد طراحی شده است.

    در برج جمیرا منظره پانورامای 360 درجه دبی توسط چندین سکوی رصد قابل تماشاست. پس از تکمیل، این برج دارای اقامتگاه‌های مسکونی، ادارات، هتل‌ها و رستورا‌ن‌ها و کافه‌های شیک خواهد بود. به یاد داشته باشید که اطراف این برج، جاذبه‌های دیدنی دیگری هم وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر با تور دبی نوروز 1403 به دبی سفر کردید، بازدید از برج خلیفه را حتما در برنامه خود قرار دهید.

    قاب دبی

    قاب دبی یک سازه نمادین و جزو جالب‌ترین جای دیدنی دبی است که مناظر خیره‌کننده‌ای از دبی جدید و قدیمی را ارائه می‌دهد. مکان‌های توریستی دبی مانند برج خلیفه و مسجد جمیرا را که حین قدم‌زدن بر سقف شیشه‌ای دو طرف قاب به هم می‌پیوندند، تماشا کنید. در طبقه اول قاب، گالری قدیمی دبی قرار دارد که نمایش‌های چندرسانه‌ای درباره تاریخ شهر را ارائه می‌دهد.

    در قاب دبی شما می‌توانید سوار آسانسور شوید که تنها در ۷۵ ثانیه شما را از ۴۸ طبقه بالا می‌برد و در حالی که نقاط دیدنی دبی را در ارتفاع ۱۵۰ متری تماشا می‌کنید، شاهد منظره خارق‌العاده غروب خورشید باشید.

    قاب دبی از بهترین جاهای دیدنی دبی

    تصویری از قاب دبی

    کافه روبات؛ تلاقی سنت و تکنولوژی در جاهای دیدنی دبی

    کافه‌گردی یکی از بهترین تفریحات خانوادگی در دبی به شمار می‌رود. کافه روبات یکی از جاهای دیدنی دبی است که در آن می‌توانید شاهد ترکیب نهایی هوش مصنوعی و مهمان‌نوازی باشید. در این کافه، روبات‌ها مسئول سفارش‌گیری، تهیه و سرو سفارشات هستند. با رفتن به این کافه جالب و بی‌نظیر شما شانس این را دارید که در زمان حال، آینده جهان را ببینید و در آن زندگی کنید. بدون شک، این کافه، تجربه‌ای خاص برای شما به ارمغان خواهد آورد.

    آدرس: Dubai Festival City Mall

    کافه ربات دبی

    عکسی از کافه ربات

    گالری اینفینیتی د لومیرز

    گالری Infinity des Lumières که در نوع خود تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است، مستقیما از دبی مال قابل دسترسی و برای همه باز است. این مکان با وسعت 2700 متر مربع در دبی مال، هنر نمادین و معاصر را از طریق 130 پروژکتور، 58 بلندگو و تصاویر متحرک دیجیتال باورنکردنی به نمایش می‌گذارد. این تجربه همه‌جانبه، بازدیدکنندگان را به دنیایی می‌برد که در آن می‌توانند از زندگی هنری پویا لذت ببرند.

    گالری اینفینیتی د لومیرز دبی

    عکسی از گالری اینفینیتی د لومیرز

    جاهای دیدنی دبی برای کودکان

    اگر قصد دارید با تور امارات به‌صورت خانوادگی و همراه با کودکان به دبی سفر کنید، اصلا نگران نباشید، چرا که دبی تفریحات و جاهای دیدنی جذابی برای کودکان هم تدارک دیده است که در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

    مجتمع تفریحی پارک اند ریزورت

    این مجتمع تفریحی یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق دیدنی دبی است که بی‌شک، شما را به‌ وجد می‌آورد. این مجتمع تفریحی شامل سه پارک موضوعی بالیوود، ریورلند، موشن گیت و پارک آبی لگولند و لگوسیتی و هتل لاپیتا می‌شود. این پارک یک مکان عالی برای تفریح خانوادگی و سرشار از هیجان است. بخش لگولند و لگوسیتی برای کودکان 2 تا 12 سال مکانی رویایی است که می‌توانند لحظاتی فراموش‌نشدنی را در آن سپری کنند. در مجتمع تفریحی پارک اند ریزوت، لحظاتی را تجربه می‌کنید که فوق‌العاده منحصربه‌فرد و بی‌نظیرند.

    موزه آینده

    شک نداریم که شما هم می‌خواهید بدانید داخل موزه آینده دبی چه خبر است. یکی از مشهورترین مکان های دیدنی دبی، با نمایی خارق‌العاده، موزه آینده است که به بررسی چگونگی تکامل جامعه در دهه‌های آینده، با استفاده از علم و فناوری می‌پردازد. در این موزه می‌توانید به آینده سفر کنید و درباره نحوه زنده‌ماندن فضانوردان در فضا بیشتر بیاموزید. همچنین ببینید که جهان در سال 2071 چگونه خواهد بود و اثرات تغییرات آب‌وهوا بر بدن انسان چیست.

    یکی از قسمت‌های جذاب این موزه، مخصوص کودکان 3 تا 10 سال است که با الهام‌بخشیدن به آن‌ها به‌عنوان قهرمانان آینده، به آن‌ها امکان می‌دهد تا در یک فضای بازی تعاملی، ماموریت‌های مختلفی انجام دهند. لازم به ذکر است که فرصت بازدید از این موزه دیدنی و جذاب، از 10 صبح تا 6 عصر، برای بازدیدکنندگان در دسترس است.

    آدرس: Financial District of Dubai, UAE

    موزه آینده از جاهای دیدنی در دبی

    تصویری از موزه آینده

    رول دی ایکس بی

    این پاتوق نوستالژیک با حال‌وهوای قدیمی، جایی است که بچه‌ها و بزرگسالان می‌توانند تجربه شیرین اسکیت‌سواری را پشت سر بگذارند یا به تماشای اسکیت‌ کردن دیگران بنشینند. 60 دقیقه سرگرمی و هیجان در پیست اسکیت RollDXB در انتظار کودکان شماست. این پاتوق هیجان‌انگیز برای افراد 4 سال به بالا در دسترس است؛ البته فقط نوجوانان ۱۴ سال به بالا اجازه دارند بعد از ساعت ۷:۱۵ بعد از ظهر در پیست باشند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید اسکیت‌های خود را همراه داشته باشید یا هر آنچه که احتیاج دارید را در خود پیست کرایه کنید.

    آدرس: Shed 3 Marina Cubes Street - Dubai Maritime City - Port Rashid - Dubai - United Arab Emirates\

    تصویری از رول دی ایکس بی 

    مراکز بازی بولینگ

    بولینگ، فارغ از سن وسال، یک بازی جذاب است که همه از آن لذت می‌برند. می‌توانید به‌صورت خانوادگی همراه با کودکان یا دوستان خود، به مراکز مختلف بولینگ دبی بروید و لذت این بازی سرشار از هیجان را تجربه کنید. خوشبختانه مراکز بولینگ بسیار پیشرفته و عالی در دبی وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

    • مرکز بولینگ دبی (Dubai Bowling Center)
    • مرکز بین‌المللی بولینگ دبی (Dubai International Bowling Center)
    • مرکز Brass Monkey
    • مرکز بولینگ Magic Planet
    • مرکز بولینگ Wave House

    آکواریوم دبی؛ جاهای دیدنی دبی در زیر آب

    از میان تونل‌های زیر آب در آکواریوم دبی، نمونه کوچکی از اقیانوس قدم بزنید و شاهد زندگی هزاران گونه دریایی باشید. این آکواریوم یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی، چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان است. این آکواریوم شامل سه بخش مخزن اصلی، باغ وحش زیرآبی و تونل شیشه‌ای ۲۷۰ درجه است. تونل از جذاب‌ترین بخش‌های آکواریوم به شمار می‌رود که دنیای درون اقیانوس را برای بازدیدکنندگان شبیه‌سازی می‌کند. بلیط آکواریوم دیدنی دبی، 178 تا 198 درهم است و برای رفتن به آن، کافی است به نزدیکی برج العرب معروف دبی بروید.

    آکواریوم دبی از معروفترین جاها دیدنی دبی

    تصویری از آکواریوم دبی

    جاهای دیدنی دبی؛ رویاهای حقیقت‌ یافته

    دیدنی‌ها و جاذبه‌های دبی تمامی ندارند و همین باعث شده تا گردشگران زیادی از سراسر جهان، دبی را به‌عنوان مقصدی محبوب برای سفر انتخاب کنند. این شهر مدرن و پیشرفته، برای تفریح و سرگرمی گردشگران خود، چیزی کم نمی‌گذارد. ما در این مطلب تلاش کردیم برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این شهر با تور دبی، لیستی کاربردی در اختیار داشته باشید. شما هم در بخش نظرات، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی دبی را به ما معرفی کنید.

    سوالات متداول

    1. بهترین جاهای دیدنی دبی کدامند؟

    در دبی، جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارند، اما برخی از محل‌های برجسته شامل برج خلیفه، جزیره پالم جمیرا، مجموعه بزرگ‌ترین شهربازی‌های آبی و سوق مراکز خرید معروف مثل دبی مال و مرکز تجاری امارات هستند.

    2. چه فعالیت‌های تفریحی می‌توان در دبی انجام داد؟

    در دبی، می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی لذت ببرید از جمله بالن‌سواری برای دیدن چشم‌انداز شهر، سفر در بیابان، شنا در ساحل جمیرا، بازدید از پارک‌های آبی، بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری و تجربه غذاهای متنوع در رستوران‌های معروف.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW