021-88507190

معرفی جاذبه های گردشگری باکو

گردشگری م.مقیمی 08 خرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باکو شهری است که جاذبه های گردشگری تاریخی و مدرن، سواحل زیبا، فرهنگ و تفریحات جذاب زیادی دارد. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری باکو و زیبایی های آن می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاذبه های گردشگری باکو را بشناسید

    باکو شهری است که با جاذبه های گردشگری تاریخی، اماکن دیدنی مدرن، سواحل زیبا، فرهنگ جذاب و امکانات تفریحی که دارد، قلب توریست های متعددی را تسخیر کرده است. باکو شهری است که به هر گوشه اش که نگاه کنید، دنیایی از جاذبه های گردشگری متنوع را می بینید که هر کدامشان از دیگری جذاب تر هستند. ما امروز می خواهیم گوشه ای از این زیبایی ها را به شما نشان دهیم و بخشی از مهمترین جاذبه های گردشگری باکو را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

    شهر قدیمی باکو

    شهر قدیمی باکو نام منطقه ای است که خود مردم باکو به آن ایچری شهر می گویند. این منطقه که در گذشته یک پایتخت قرون وسطایی بوده است و تحت حکومت شیروان شاه بوده، امروزه به عنوان قلب تاریخی باکو شناخته می شود و با جاهای دیدنی متعددی دارد، به یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری باکو تبدیل شده است. این منطقه که اتفاقا بارها، کافه ها و رستوران های جذابی هم دارد، یکی از آن جاذبه های توریستی است که شما باید بازدید از آن را در تور باکو در اولویت قرار دهید.

    شهر قدیمی باکو

    برج مایدن باکو

    برج مایدن که در حوالی قرن 12 میلادی ساخته شده است، یک برج استوانه ای شکل است که قصه های جالبی درباره اش وجود دارد. تاریخ دانان معتقدند که این برج در گذشته یک معبد زرتشتی بوده است و در قرن 18 بوده که کاربری آن به برج ساعت تغییر پیدا کرده است. به شما توصیه می کنیم که اگر از این جاذبه گردشگری در باکو دیدن کردید، از پله های مارپیچی آن بالا بروید تا بتوانید از بالای این برج 29 متری، زیباترین نمای ایچری شهر را تماشا کنید.

    برج مایدن باکو

    کاخ شیروان شاه باکو

    کاخ شیروان شاه که تصویرش پشت اسکناس 10 مناتی چاپ شده است، یک کاخ قدیمی است که در قرن 15 میلادی ساخته شده است و برای حدود 200 سال، سکونتگاه سلطنتی بوده است. این کاخ که ساختمان های متعدید دارد، هم از نظر معماری و هم از نظر تاریخی ارزش زیادی دارد و بازدید از آن به همه توریست ها توصیه می شود. لازم به ذکر است که کاخ شیروان شاه برای عکاسی نیز لوکیشن های خوبی دارد.

    کاخ شیروان شاه باکو

    موزه ملی تاریخ آذربایجان

    موزه ملی تاریخ آذربایجان که اتفاقا بزرگترین موزه باکو است، جایی است که همیشه نظر علاقه مندان به تاریخ را به خودش جلب می کند. نمایشگاه های این موزه بیش از 300 هزار اشیاء تاریخی را در خود جای داده اند و در آن ها به موضوعات تاریخی مختلفی از دوران باستان تا مدرن پرداخته می شود. با این اوصاف به شما توصیه می کنیم که برای بازدید از این موزه در باکو نیز وقت بگذارید و مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید. 

    موزه ملی تاریخ آذربایجان

    خیابان نظامی باکو

    خیابان نظامی که حدود 3.5 کیلومتر طول دارد، یکی از زیباترین خیابان های آذربایجان به حساب می آید. این خیابان که در حقیقت به عنوان اصلی ترین خیابان خرید باکو و آذربایجان شناخته می شود، از هر نظر خیابان شگفت انگیزی است. خیابان نظامی چه از نظر تنوع بوتیک ها، فروشگاه ها و مراکز خرید، چه از نظر زیبایی ساختمان ها و باها و چه از نظر امکانات تفریحی، یک خیابان درجه یک است.

    جذاب ترین نکته ای که درباره خیابان نظامی باکو وجود دارد، این است که معماری ساختمانا هایش شگفت انگیز است و ساختمان های ان با سبک های معماری مختلفی از باروک گرفته تا نئو گوتیک و همین طور نئو رنسانس ساخته شده اند و هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. 

    خیابان نظامی باکو

    خانه دولت باکو

    خانه دولت باکو که در خیابان نفتچیلر قرار گرفته است، در حوالی سال های 1936 تا 1952 میلادی ساخته شده است و امروزه از آن به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی باکو یاد می شود. خانه دولت باکو علاوه بر ارزش تاریخی که دارد، زیبایی کم نظیری دارد و معمولا توریست ها به خاطر معماری زیبای خانه دولت است که از آن دیدن می کنند. لازم به ذکر است که زیبایی های خانه دولت باکو در شب هنگام که چراغانی و نورپردازی می شود، دو چندان می شود.

    راستی از نظر شما، کدامیک از جاذبه های گردشگری باکو که در این لیست به آن ها اشاره کردیم، جذاب تر و دیدنی تر هستند؟ برای رزرو تور ارزان باکو و بازدید از این شهر در تور آذربایجان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. 

    خانه دولت باکو


    درباره سفر به باکو بیشتر بخوانید:

    هزینه های سفر به باکو

    خرید کارت گردشگری باکو راهی برای سفر ارزان به باکو

    بایدها و نبایدهای مهم و ضروری سفر به باکو

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW