021-88507190

حقایق جالب درباره گرجستان

گردشگری م.مقیمی 11 تیر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کشور گرجستان در بین اروپا و آسیا قرار دارد و یکی از دیدنی ترین و ارزانترین مقاصد گردشگری نزدیک به ایران است. حقایق جالب درباره گرجستان را در ادامه بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایقی که درباره گرجستان نمی دانید!

    گرجستان که در نزدیکی کشور ما و در جایی بین اروپا و آسیا قرار گرفته است، یکی از دیدنی ترین و ارزانترین مقاصد گردشگری نزدیک به ایران محسوب می شود. اگر شما هم تازگی ها به سفر به گرجستان و آشنایی با این کشور جذاب علاقه مند شده اید، در ادامه مطلب همراهمان باشید تا شما را بیشتر با گرجستان آشنا کنیم و یک سری حقایق جالب درباره گرجستان را به شما بگوییم که احتمالا از آن ها بی اطلاعید. 

    حقایقی که درباره گرجستان نمی دانید

    گرجستانی ها به کشورشان گرجستان نمی گویند

    معادل انگلیسی گرجستان، Georgia است. اما قسمت جالب ماجرا اینجاست که گرجستانی ها به کشورشان نه گرجستان می گویند و نه جورجیا! آن ها خودشان به کشورشان ساکارتولو می گویند! باورتان می شود؟ اگر شما هم تا به حال نام ساکارتولو را نشنیده اید، به شما حق می دهیم! واقعیت این است که هر کسی این نام را برای اولین بار می شنود و متوجه می شود که گرجستانی ها به کشورشان ساکارتولو می گویند، تعجب می کند!

    یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا داخل گرجستان است

    تا به حال نام کوتایسی را شنیده اید؟ آیا با این شهر زیبا و تاریخی در گرجستان آشنایید؟ اگر نه، به شما توصیه می کنیم که این نام را در گوگل سرچ کنید و تصاویر این شهر قدیمی و جذاب را تماشا کنید. خوب است این را بدانید که کوتایسی که در غرب کشور گرجستان قرار گرفته است، یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیاست که هنوز هم مسکونی است و هنوز که هنوزه، سکنه دارد. جالب است بدانید که این شهر روزی روزگاری در حوالی دو هزار سال قبل از میلاد مسیح پایتخت پادشاهی کولخیس بوده است. 

    یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا داخل گرجستان است

    یک شهر غاری 6000 اتاقه در گرجستان وجود دارد

    می توانید تصورش را بکنید که در گرجستان یک شهر غاری وجود داشته باشد که 6000 اتاق داشته باشد؟ شهری که در موردش صحبت می کنیم، واردزیا نام دارد. شهری که در زیر کوه اروشتی حفاری شده است و قدمتش به قرن 13 میلادی بر می گردد. درست زمانی که تامار ملکه گرجستان دستور داد که چنین شهری در گرجستان بسازند که به نوعی یک پناهگاه در برابر امپراتوری مغول ها باشد.

    این شهر غاری که در موردش صحبت می کنیم و از آن زمان های دور در گرجستان به یادگار باقی مانده، در 13 طبقه ساخته شده است و همه جور امکاناتی از نانوایی گرفته تا کلیسا داشته است. البته باید این را هم با کمال تاسف خدمتتان عرض کنیم که فقط یک قرن بعد از ساخت این شهر غاری، یک زلزله در گرجستان آمد و بیشتر از دو سوم آن را تخریب کرد. اما خبر خوبی که برایتان داریم، این است که هنوز که هنوزه، امکان بازدید از قسمت هایی از این شهر وجود دارد و در نتیجه شما هم می توانید در تور گرجستان از این شهر صخره ای و تاریخی دیدن کنید. 

    یک شهر غاری 6000 اتاقه در گرجستان وجود دارد

    گرجستان با وجود وسعت کم، سه میراث یونسکو دارد

    با اینکه گرجستان چندان کشور بزرگی نیست، اما از نظر تاریخی بسیار کشور غنی است. در این کشور با وسعت کم، سه میراث جهانی یونسکو وجود دارد که یکی از آن ها کلیسای جامع باگراتی و صومعه گلاتی است. دیگری پایتخت سابق متسختا است که در جاده ابریشم قرار گرفته است و آخری یک سری دهکده باستانی و برج تاریخی است که در منطقه سوانتی از کوه های قفقاز قرار گرفته است. با وجود این میراث های یونسکو و دیگر اماکن تاریخی و باستانی که در گرجستان وجود دارد، می توانیم بگوییم که گرجستان برای دوستداران تاریخ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری نزدیک به ایران است.

    زبان مردم گرجستان با کل دنیا متفاوت است

    زبان مردم گرجستان با کل دنیا متفاوت است

    همان طور که می دانید زبان گرجی زبان رسمی مردم گرجستان است. اما شاید این را ندانید که زبان گرجی با همه زبان های دنیا متفاوت است و حتی الفبای آن هم با الفبای زبان های دیگر در جهان متفاوت است و مردم هیچ جای دیگر دنیا از این زبان استفاده نمی کنند! با این حساب اگر احیانا قصد یادگیری زبان گرجی را دارید، باید از این حقیقت مطلع باشید که این زبان احتمالا فقط در خود کشور گرجستان به کارتان بیاید و نتوانید از آموخته های خود در کشور دیگری در دنیا استفاده کنید.

    البته لازم به ذکر است که خیلی از جوان های گرجستان به زبان انگلیسی مسلطند و در نتیجه کسی مجبور نیست که حتما برای بازدید از گرجستان و یا حتی زندگی موقت در این کشور، زبان گرجی را یاد بگیرد. هرچند اگر کسی قصد اقامت بلندمدت در این کشور را داشته باشد، بهتر است که سعیش را کند که به این زبان تسلط لازم را پیدا کند. برای رزرو تور گرجستان می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید. 


    درباره گرجستان بیشتر بخوانید:

    معرفی بهترین مراکز خرید تفلیس گرجستان

    بهترین جشنواره های موسیقی در گرجستان

    هزینه سفر به گرجستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW