021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین‌المللی ارجان (Ercan International Airport) قبرس شمالی

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 21 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه بین المللی ارجان بزرگ‌ترین فرودگاه قبرس شمالی می باشد که هر هفته به طور متوسط 100 پرواز به مقصد آن انجام می ‌شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه بین المللی ارجان بزرگ‌ترین فرودگاه قبرس شمالی می باشد که هر هفته به طور متوسط 100 پرواز به مقصد آن انجام می ‌شود. هم اکنون، چهار شرکت هوایی ترکیش ایر، پگاسوس، اطلس جت و ترکیش ایر قبرس، دارای برنامه پروازی ثابت و چارتر از فرودگاه قبرس به نقاط مختلف جهان و برعکس هستند.

    مشخصات
    نوع فرودگاه : همگانی (مسافری)
    کد یاتا : ECN
    کد ایکائو : LCEN
    ارتفاع از سطح دریا : 123 متر
    باند: یک باند سنگفرش شده به طول 2.755 متر
    فاصله هوایی تا تهران : 2 ساعت و 45 دقیقه

    فرودگاه بین‌المللی ارجان

    ترمینال ها
    ترمینال تازه تاسیس فرودگاه ارجان در سال 2004 میلادی و با نام "دروازه قبرس شمالی" به بهره‌برداری رسید و در واقع نیز اصلی ‌ترین محل تردد هزاران گردشگر و مسافر خارجی به قبرس شمالی است. نکته قابل توجه در مورد ترمینال جدید این است که با وجود ساختمان اصلی و واحد، کلیه ورود و خروج‌ ها از طریق سالن ‌های متفاوت انجام می ‌شود.

    فرودگاه بین‌المللی ارجان

    امکانات
    فرودگاه بین المللی ارجان از نظر برخورداری از امکانات مختلف، فرودگاه مدرنی به شمار می رود. در این رابطه، در آخرین بازسازی انجام گرفته علاوه بر باند قبلی، باند سنگ‌ فرش شده جدیدی به طول 1.800 متر به مجموعه اضافه شده است. همچنین برج کنترل فرودگاه نیز مجهز به سیستم‌ های پیشرفته کامپیوتری برای کنترل ترافیک هوایی است. از جمله سایر تسهیلات رفاهی این فرودگاه می ‌توان به کافه‌ ها و رستوران‌ های 24 ساعته، فروشگاه‌ و مغازه ها و نیز امکانات ویژه برای مسافران معلول اشاره کرد. امروزه و در حال حاضر، این ترمینال دارای سالن VIP و اتاق کنفرانس نیست. همین طور فرودگاه بین ‌المللی ارجان دارای پارکینگی روباز با گنجایش 800 خودرو می باشد.

    فرودگاه بین‌المللی ارجان

    راه‌های دسترسی و موقعیت جغرافیایی
    فرودگاه بین المللی ارجان در منطقه ‌ای مسکونی به نام تیموو (Tymvou)، واقع در شهر "نیکوزیای" قبرس شمالی قرار دارد. در این فرودگاه نیز مانند سایر فرودگاه‌ های جهان امکانات متعددی برای تردد مسافران تعبیه شده است.
    🚖 تاکسی : این تاکسی ‌ها در طول شبانه‌روز آماده جابه جایی مسافران به اقصی نقاط قبرس شمالی همانند فاماگوتسا، نیکوزیای شمالی و کایرنیا هستند. کلیه مبادلات مالی با یورو انجام می شود.
    🚗 کرایه خودرو : در صورتی که دارای گواهینامه بین‌المللی هستید، امکان کرایه خودرو در فرودگاه ارجان امکان پذیر می باشد.

    فرودگاه بین‌المللی ارجان

    ✈ اطلاعات پرواز
    امروزه، هیچ یک از شرکت‌ های هوایی داخلی دارای پرواز مستقیم به مقصد این فرودگاه نمی باشند و کلیه پروازها از شهرهای تهران، مشهد، اهواز و اصفهان توسط خطوط خارجی مانند ترکیش ایر، اطلس جت و پگاسوس انجام می پذیرند.

    برای خرید بلیط هواپیما می توانید به صورت آنلاین از وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز اقدام نمایید.

    فرودگاه بین‌المللی ارجان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW