021-88507190

حقایق جالب در مورد برج های دوقلوی پتروناس مالزی

گردشگری م.مقیمی 21 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز در مورد برج های دوقلوی پتروناس مالزی
    ساخت برج های دوقلوی پتروناس در پایتخت مالزی یعنی شهر کوالالامپور در سال 1998 شروع شد و این ساخت و ساز تا سال 2004 ادامه پیدا کرد. در آن سال ها برج دوقلوی پتروناس با 452 متر ارتفاع بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد و جالب است که بدانید در ساخت این برج از معماری اسلامی الهام گرفته شده است و یک شاهکار معماری به حساب می آید.

    برج های دوقلوی پتروناس مالزی

    حقایقی جالب در مورد برج های دوقلوی پتروناس که از آنها بی اطلاعید!
    1-برای سالیان سال بازدید از برج های دوقلوی پتروناس رایگان بود. در آن سال ها تنها کاری که برای بازدید از برج پتروناس باید انجام می دادید، این بود که صبح زود به محوطه آن بروید و در یک صف طولانی در انتظار دریافت بلیط رایگان آن بایستید! چند سال بعد بلیط های پولی برای بازدید از پل برج پتروناس ارائه شد که قیمت آن ها 10 رینگیت مالزی بود. چندی نگذشت که بازدید از منظرگاه برج های دوقلوی پتروناس واقع در طبقه 83 آن به روی عموم باز شد و قیمت بلیط بازدید از برج های دوقلوی پتروناس به 50 رینگیت مالزی افزایش پیدا کرد. امروزه قیمت بلیط این جاذبه گردشگری کوالالامپور 80 رینگیت است و شما با تهیه بلیط آن می توانید از این جاذبه گردشگری زیبای مالزی دیدن کنید.

    برج های دوقلوی پتروناس مالزی

    2-هزینه ساخت برج های دوقلوی پتروناس 2 میلیارد دلار بوده است.
    3-برج های دوقلوی پتروناس 32000 پنجره، 1800 در، 765 پله و 88 طبقه دارند.
    4-مرکز خرید سوریا کی ال سی سی در زیر برج های دوقلوی پتروناس واقع شده است و یکی از مشهورترین مراکز خرید کوالالامپور محسوب می شود. در این مرکز خرید می توانید از انواع شعب برندهای مطرح جهانی دیدن کنید و با بهترین قیمت خرید خود را انجام دهید. چراکه قیمت های اجناس این مرکز خرید، علی الخصوص در فصل حراج های تور مالزی کاملا رقابتی تعیین می شوند و به همین دلیل مرکز خرید کی ال سی سی یکی از بهترین مراکز خرید ارزان مالزی به حساب می آید.

    برج های دوقلوی پتروناس مالزی

    5-در میان مجموعه برج های دوقلوی پتروناس یک ساختمان ارکستر ساخته شده است که در آن اجراهای متفاوتی برگزار می شود و واقعا حیف است که در مدت زمان اقامتتان در تور کوالالامپور یکی از این اجراها را از نزدیک نبینید.
    6-پل آسمانی برج های دوقلوی پتروناس در طبقه 41 آن ها واقع شده است و شما می توانید با استفاده از این پل بین برج ها تردد داشته باشید. این پل هوایی مرتفع ترین پل هوایی دنیا در جهان است و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی مالزی محسوب می شود.

    برج های دوقلوی پتروناس مالزی

    7-هر کدام از دو برج توسط یک تیم مجزا ساخته شده است. یکی از این تیم ها کره ای و دیگری ژاپنی بوده است. جالب است که بدانید تیم کره ای تیم منتخب ساخت این دو برج شناخته شده است و به شکل بهتری ساخت برج مربوط به خود را به اتمام رسانده است.
    8-برج های دوقلوی پتروناس به عنوان سمبل مالزی و صنعت توریسم مالزی شناخته می شود و با اینکه سال به سال بر قیمت بلیط آن افزوده شده است، هنوز که هنوزه همیشه صف بازدید از آن طولانی است.
    9-یک پارک جذاب به نام پارک کی ال سی سی در محوطه برج های دوقلوی پتروناس وجود دارد که برای ورزش، تفریح و قدم زدن عالی است. یک آبشار موزیکال و یک استخر مخصوص کودکان نیز در این پارک وجود دارد که نظر توریستان زیادی را جلب می کنند. 
    10-گذشته از مرکز خرید و پارک کی ال سی سی، جاذبه های گردشگری دیگری نیز در مجموعه برج های دوقلوی پتروناس وجود دارد که از جمله آن ها می توان به گالری هنری پتروناس و مرکز همایش های کوالالامپور اشاره کرد. یک مرکز علمی نیز در داخل سوریا کی ال سی سی وجود دارد که در آن نمایشگاه های مربوط به صنعت نفت برگزار می شود.

    برج های دوقلوی پتروناس مالزی

    راه دسترسی به برج های دوقلوی پتروناس
    دسترسی به برج های دوقلوی پتروناس بسیار کار ساده ای است. چراکه برج های دوقلوی پتروناس در قلب شهر کوالالامپور واقع شده است و به روش های متعددی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. اگر هتلتان در مرکز شهر کوالالامپور باشد، می توانید با پای پیاده به برج های دوقلوی پتروناس بروید. اگر هم در مناطق اطراف بوکیت بینتانگ اقامت داشته باشید، می توانید در پیاده روی مخصوص آن که به سوریا کی ال سی سی و برج های دوقلوی پتروناس ختم می شود، قدم بزنید و خیلی راحت به این برج های زیبا دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید برای دسترسی به برج های دوقلوی پتروناس از مناطق بوکیت بینتانگ و منطقه چینی ها(چاینا تاون) سوار اتوبوس های رایگان برج های دوقلوی پتروناس شوید. از طرفی یک ایستگاه مترو در پایین برج های دوقلوی پتروناس وجود دارد که خیلی راحت می توانید با مترو به آن دسترسی پیدا کنید. یک سری تاکسی نیز در محدوده برج های دوقلوی پتروناس وجود دارد که به شما توصیه می کنیم اصلا از آن ها استفاده نکنید. چراکه طرز رفتار راننده هایشان خیلی مناسب نیست و از طرفی تا 5 برابر حالت معمول از توریستان کرایه دریافت می کنند و اصلا گزینه مناسبی برای برگشت از برج های دوقلوی پتروناس به مقصد هتلتان نیستند.
    پیشنهاد ما به شما تور ارزان کوالالامپور است. برای رزرو تور لحظه آخری کوالالامپور و بلیط ارزان هواپیما می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و با بهترین قیمت به مالزی سفر کنید و از برج های دوقلوی پتروناس به عنوان مهمترین جاذبه توریستی مالزی دیدن کنید.

    برج های دوقلوی پتروناس مالزی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW