021-88507190

جاهای دیدنی کوش آداسی

گردشگری مهرپرواز 02 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی کوش آداسی انتها ندارند و مکان های متنوعی را شامل می‌شوند. جزیره کبوتر، بازار کوش آداسی و پارک آبی آکوا فانتزی از جاذبه‌های معروف این شهرند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    یکی از معروف‌ترین و زیباترین شهرهای ترکیه که همه ساله مقصد صدها هزار گردشگر از بسیاری از کشورهای دنیا است، کوش آداسی است. جاذبه های دیدنی کوش آداسی برای هر گردشگر یک تجربه فراموش نشدنی به حساب می‌آید. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، به دنبال خرید هستید یا دوست دارید مکان‌های تاریخی را ببینید، حتما به کوش آداسی سر بزنید تا جاذبه‌های دیدنی تاریخی آن شما را به دل تاریخ ببرد. در این مقاله جاهای دیدنی کوش آداسی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. برای آشنایی با اماکن دیدنی، تا انتهای این مقاله با ما در آژانس گردشگری مهر پرواز همراه شوید. 

    ساحل بانوان

    یکی از بهترین تفریحات کوش آداسی، ساحل زیبای آن است. بنابراین اگر شما خواهان استفاده از این ساحل و شنا در آب‌های مدیترانه هستید، می‌توانید به این ساحل بروید. ساحل بانوان کوش آداسی در فاصله دو کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن بسیار ساده است.

    خط ساحل زیبا و آرامش بی‌نظیر، آن را به یکی از مقاصد اصلی مسافران تبدیل می‌کند. بهترین زمان برای استفاده از ساحل و آفتاب گرفتن، فاصله بین ماه‌های تیر تا مهر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که ساحل بانوان را در لیست دیدنی‌های این شهر قرار دهید.

    ساحل بانوان از جاهای دیدنی کوش آداسی

    تصویری از ساحل بانوان

    شهر تاریخی پرینه؛ از معروفترین جاهای دیدنی کوش آداسی

    اگر عاشق تاریخ و مکان‌های تاریخی هستید، کوش آداسی حتما یکی از مقاصد تفریحی و گردشگری مخصوص شما خواهد بود. یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی و از آثار باستانی معروف تاریخی این منطقه، شهر پرینه است. این شهر با قدمتی که به قرن سوم و چهارم پیش از میلاد باز می‌گردد، شما را به دل تاریخ یونان باستان می‌برد.

    بافت اصلی این شهر به دلیل بالا آمدن سطح آب تا حدودی به زیر آب رفته است، اما هنوز هم بخش‌هایی از آن بیرون از آب و در معرض دید قرار دارد. از جمله زیباترین مکان‌های دیدنی این شهر، معبد آتنا است که با سبک معماری یونان باستان چشمان شما را مجذوب خود می‌کند. در کنار این معبد آمفی تئاتر باستانی پرینه قرار دارد که از جمله مناظر دیدنی کوش آداسی محسوب می‌‌شود.

    ویرانه‌های شهر تاریخی میلتوس

    میلتوس جایگاه بسیار پر اهمیتی در تاریخ یونان باستان داشته است. شما اگر حتی بخش کوچکی از تاریخ یونان باستان را مطالعه کنید، امکان ندارد که اسم میلتوس به چشم‌تان نیاید. این شهر باستانی که پیش از قرن پنجم پیش از میلاد تاسیس شد، قرن‌ها مرکز مهم تجاری شرق یونان به حساب می‌آمد و از سوی دیگر جایگاه علمی بالایی داشت، به طوری که شخصیت‌های علمی معروفی از این شهر برخاسته‌اند.

    اگر دنبال دیدن مناظر دیدنی کوش آداسی هستید، می‌توانید بازدید از خرابه های قصر بیزانتین و تپه‌هایی که پشت آمفی‌تئاتر آن قرار دارد را در برنامه روزانه خود قرار دهید. البته این را هم باید بگوییم که خط ساحلی منتهی به این مناظر دیدنی تاریخی هم به شدت جذاب و دیدنی است.

    ویرانه‌های شهر تاریخی میلتوس کوش آداسی

    عکسی از شهر میلتوس

    افسوس؛ از دیدنی ترین جاهای دیدنی کوش آداسی

    اگر برای سفر و بازدید از مناطق تاریخی، میان کوش آداسی یا آنتالیا در تردید هستید، اول کوش آداسی و شهر افسوس را ببینید. افسوس یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های کوش آداسی است. به طوری که سالانه بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده دارد. شما پس از طی مسافتی ۱۵دقیقه‌ای وارد تاریخ می‌شوید.

    در افسوس بناهایی می‌بینید که الان ویرانه به نظر می‌رسند، اما روزگاری بناهای باشکوهی بودند. شهری با بناهای دیدنی و عظیم و جاده‌ای سنگ‌فرش‌شده. افسوس یکی از شهرهای باقی‌مانده از روم باستان است که می‌توانید با سفر به آن، تاریخ را لمس کنید.

    افسوس از جاهای دیدنی در کوش آداسی

    تصویری از شهر باستانی افسوس

    معبد آپولو دیدیما

    اگر پس از دیدن پرینه و میلتوس و افسوس، گشت و گذار در دل تاریخ برای شما جذاب بود و می‌خواهید باز هم این تجربه را تکرار کنید، کوش آداسی شما را ناامید نمی‌کند. یکی دیگر از اماکن دیدنی کوش آداسی، دیدیما است. دیدیما خیلی بزرگ نیست، اما به واسطه یک مکان تاریخی بسیار معروف است؛ معبد آپولون. معبد آپولون دیدیما یکی از زیباترین معابد عصر رومی موجود در ترکیه است. 

    این معبد که بخشی از آن بر اثر زلزله ویران شده، در قرن سوم پیش از میلاد ساخته شده است. البته مراحل ساخت آن هم هیچ وقت پایان نیافتند.

    این معبد به هنگام ساخت، چهارمین معبد بزرگ یونان باستان محسوب می‌شد. معماران برای این معبد ۱۲۰ ستون و هر کدام را بیش از ۲۰ بار طراحی کرده بودند. گفته می‌شود که ستون‌های معبد دیدیما رکورددار بلندترین ستون‌ها سنگی در عصر خود بوده است. این معبد محوطه‌ای بزرگ و باز دارد و بنای اصلی آن هم بدون سقف ساخته شده است.

    معبد آپولو دیدیما از معروفترین جاهای دیدنی کوش آداسی

    عکسی از معبد آپولو دیدیما

    روستای کیرازلی

    گاهی اوقات ما از هیاهوی شهری خسته می‌شویم و دلمان یک محیط ساکت و دنج می‌خواهد. اگر به بافت سنتی و روستایی علاقه دارید باید تماشای روستای کیرازلی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید. 

    روستای کیرازلی از جاهای دیدنی کوش آداسی و یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای استراحت در محیطی دنج، انتخاب کنید.

     این روستای زیبا که در ۱۰ کیلومتری شرق کوش آداسی قرار دارد، پر از باغ‌ها و تاکستان‌های زیبا است. کوچه پس‌کوچه‌های این روستا و کوچه‌باغ‌های آن شما را به دنیای سنتی ترکیه می‌برد. در این روستا چند کافه و رستوران هم وجود دارد که می‌توانید برای یک ناهار و یا شام به‌یادماندنی در محیطی ساده و روستایی برای آن برنامه‌ریزی کنید. البته اگر می‌خواهید به کیرازلی بروید پیشنهاد می‌کنیم حتما به بازار هفتگی آن سر بزنید.

    برای آشنایی با رستوران های کوش آداسی مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

    روستای کیرازلی از جاهای دیدنی در کوش آداسی

    تصویری از روستای کیرازلی

    جزیره کبوتر؛ پرچمدار جاهای دیدنی کوش آداسی

    جزیره کبوتر یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی است که هم جنبه تاریخی دارد و هم به لحاظ آب و هوایی طرفداران زیادی دارد. این جزیره که در دوران عثمانی به عنوان پایگاهی نظامی از آن استفاده می‌شد، به وسیله‌ جاده‌ای به خشکی متصل می‌شود.

    در واقع باید این منطقه را نوعی شبه جزیره نامید؛ چراکه چندان به جزیره شباهت ندارد. این مکان به دلیل وجود پرندگان مهاجر یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه است. 

    شاید فکر کنید بهترین جای دیدنی این شهر پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی باشد؛ اما نه، جزیره کبوتر میان بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی در رتبه اول قرار دارد و به نوعی می‌توان آن را سمبل کوش آداسی نامید. در این مکان محیطی آرام همراه با منظره کامل طلوع و غروب خورشید را دارید. شما می‌توانید همزمان با نشستن در یکی از کافه‌ها و صرف یک نوشیدنی به غروب خورشید نگاه کنید.

    جزیره کبوتر از معروفترین جاهای دیدنی کوش آداسی

    تصویری از جزیره کبوتر

    آدالند

    اگر در تابستانی گرم و بعدازظهر کسل‌کننده در کوش آداسی هستید و نمی‌خواهید به مکان گردشگری بروید و دل‌تان کمی هیجان و سرخوشی می‌خواهد، ما آدالند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

    آدالند میان مراکز دیدنی کوش آداسی، با دنیایی از سرگرمی، شور و هیجان را به شما تزریق می‌کند و می‌تواند روزی هیجان‌انگیز برایتان بسازد. 

    تفریحات آبی آدالند چیزی نیستند که شما به راحتی بتوانید از آن بگذرید. سرسره‌های بزرگ و ستون‌های سقوط آزاد در آب آدالند بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

    پارک آبی آکوا فانتزی

    اگر می‌خواهید یک پارک آبی را با تمام هیجانات آن تجربه کنید، قطعا پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش ‌رویتان خواهد بود. این پارک برخلاف آدالند فقط یک پارک آبی است. 

    البته آکوا فانتزی پارکی است که وقتی وارد آن می‌شوید، دست‌کم می‌توانید بدون آنکه متوجه گذر زمان شوید، نیمی از روز را سپری کنید.

    تنوع استخر و سرسره در این پارک آنقدر زیاد است که برای استفاده از تمام آنها یا وقت کم می‌آورید یا انرژی! در کنار این پارک آبی چند رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید به راحتی زمان‌های استراحت خود را در آنجا بگذرانید.

    پارک آبی آکوا فانتزی از معروف ترین جاذبه های دیدنی در کوش آداسی

    عکسی از پارک آبی آکوا فانتزی 

    مسجد عیسی بی

    جاهای دیدنی کوش آداسی بسیار است؛ این شهر برای علاقه‌مندان به مراکز تاریخی مذهبی هم چیزی برای تماشا دارد. مسجد عیسی بی یکی از مکان های دیدنی کوش آداسی محسوب می‌شود که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است و معماری زیبایی دارد. 

    یکی از ویژگی‌های اصلی این مسجد که آن را تبدیل به مکانی جذاب برای گردشگران می‌کند، نوع معماری آن است. این مسجد با معماری مرسوم مساجد ساخته نشده و محل قرارگیری پنجره‌ها، درب‌ها و گنبدهای آن به طور عمده با هم تفاوت دارد.

    یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این مسجد، استفاده از ستون‌های ویرانه‌های افسوس در آن است. گنبدهای فیروزه‌ای و تاج زیبای آن حتما می‌تواند نظر هر بیننده‌ای اهل ذوقی را به خود جلب کند.

    مسجد عیسی بی از جاذبه های گردشگری کوش آداسی

    تصویری از مسجد عیسی بی

    بازار کوش آداسی

    اصلا نمی‌شود به یکی از شهرهای ترکیه رفت و به بازارها و مراکز خرید آن سری نزد. کوش آداسی نیز مانند باقی شهرهای گردشگری ترکیه دارای چندین پاساژ مدرن و جدید است و می‌توانید در آنها تمام خریدهای خود را انجام دهید. مثلا مرکز خرید ای وی ام کوش آداسی یکی از این مراکز خرید است، اما ما بازار کوش آداسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    این بازار با سبک قدیمی ترکیه‌ای ساخته شده است و حتی اگر قصد خرید ندارید، می‌توانید برنامه‌های خود را برای یک شبگردی کوتاه و صرف یک نوشیدنی در آن تنظیم کنید. مطمئنیم که تجربه خوبی را برای خود می‌سازید.

    بازدید از جاهای دیدنی کوش آداسی با تور

    همانطور که در این مطلب خواندید، جاهای دیدنی کوش آداسی تمام‌شدنی نیستند و می‌توانید روزها و هفته‌ها به گشت و گذار در این منطقه بپردازید و خسته نشوید. شما می‌توانید برای رزرو و خرید انواع بسته‌های تور کوش آداسی به صفحه مخصوص این تور در آژانس گردشگری مهرپرواز مراجعه کنید. ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بهترین بسته‌های تور را با هزینه مناسب و خدمات عالی به شما ارائه دهیم. همچنین می‌توانید برای مشاوره خرید تور یا مطرح کردن سوالات‌تان با کارشناسان ما در آژانس مهر پرواز تماس بگیرید.

    سوالات متداول

    1. جاهای دیدنی مهم شهر کوش آداسی چیست؟

    در شهر کوش‌آداسی، جاهای دیدنی بسیار جذابی وجود دارد. برخی از این مکان‌ها عبارتند از:

    • قلعه کوش آداسی: این قلعه تاریخی در قلب شهر واقع شده و از 1390 تا 1392 هجری شمسی بازسازی شده است.
    • بازار کوش آداسی: بازارهای محلی در کوش‌آداسی مکانی جذاب برای تجربه فرهنگ و هنرهای محلی هستند.
    • سواحل کوش آداسی: سواحل زیبا و شنی کوش آداسی از جمله مقاصد محبوب گردشگران در تعطیلات هستند.
    • موزه کوش آداسی: موزه‌های محلی و تاریخی که به نمایش هنر و اقلیم این منطقه می‌پردازند.

    2. بهترین زمان برای بازدید از کوش آداسی چه فصلی است؟

    به طور کلی، فصل بهار و تابستان بهترین زمان‌ بازدید از کوش آداسی شناخته می‌شوند. در این فصول، هوا معتدل و گرم بوده و امکان استفاده از سواحل و فعالیت‌های آبی بیشتر می‌شود. اما اگر به دنبال آرامش در فضای کم‌جمعیت‌تری هستید، ممکن است فصول پاییز و زمستان نیز گزینه خوبی باشند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW