021-88507190

حقایق جالب درباره بازار بزرگ استانبول

گردشگری م.مقیمی 13 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بازار بزرگ استانبول یکی از جاذبه های توریستی استانبول است. در ادامه حقایق جالب درباره بازار بزرگ استانبول به شما می گوییم که مطمئنا شما را هم شگفت زده می کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بازار بزرگ استانبول را بشناسید

    استانبول یکی از زیباترین شهرهایی است که تا به حال در دنیا وجود داشته اند. شهر زیبای استانبول جاهای دیدنی، مراکز خرید و بازارهای بسیار جذابی دارد. یکی از شگفت انگیزترین بازارهای استانبول که اتفاقا یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی استانبول نیز هست، بازاری به نام بازار بزرگ استانبول است. ما امروز می خواهیم شما را با این بازار دیدنی در استانبول آشنا کنیم. در ادامه یک سری حقایق جالب درباره بازار بزرگ استانبول به شما می گوییم که مطمئنا شما را هم شگفت زده می کنند.

    حقایق جالب درباره بازار بزرگ استانبول

    بازار بزرگ استانبول یکی از توریستی ترین بازارهای کل جهان است

    بازار بزرگ استانبول در سال 2014 به عنوان توریستی ترین جاذبه گردشگری استانبول با بیشترین تعداد بازدیدکننده به دنیا معرفی شد. این بازار که هر ساله تقریبا 91 میلیون نفر بازدیدکننده دارد، شبیه به هیچ بازار دیگری در استانبول نیست. این بازار دیدنی یکی از پر بازدیدترین و محبوب ترین بازارهای دنیا محسوب می شود و کمتر بازاری در دنیا وجود دارد که تا این اندازه محبوبیت داشته باشد.

    ساخت بازار بزرگ استانبول در قرن 15 میلادی آغاز شده است

    دستور ساخت بازار بزرگ استانبول در سال 1455 میلادی توسط سلطان محمد دوم صادر شد. او می خواسته که با ساخته شدن این بازار، قسطنطنیه را به قطب تجارت امپراتوری عثمانی تبدیل کند. تا اینکه شش سال بعد یعنی در سال 1461 فعالیت کامل این بازار با بیشتر از 3000 مغازه آغاز شد. مغازه هایی که در 61 خیابان سرپوشیده قرار گرفته بودند و حدودا در طول هر روز 400 هزار مشتری داشته اند. جالب است بدانید که در قرن 16 میلادی بود که بازار بزرگ استانبول گسترش پیدا کرد. اما زمان زیادی نگذشته بود که بازار بزرگ استانبول بر اثر یک زلزله تخریب شد و در نهایت دوباره در سال 1894 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. 

    ساخت بازار بزرگ استانبول در قرن 15 میلادی آغاز شده است

    بازار بزرگ استانبول در گذشته سه قاره را به هم پیوند می داده است

    در قرن 17 میلادی، بازار بزرگ نه تنها به امپراتوری عثمانی، بلکه به سه قاره دیگر هم سرویس دهی می کرده است. در واقع در آن زمان بازار بزرگ به عنوان قطب تجارت مدیترانه شناخته می شده است و نقش مهمی در تجارت جهانی داشته است. ماجرا به زمانی بر می گردد که قلمرو عثمانی گسترش پیدا کرد و قدرت عثمانیان به سه قاره مختلف رسید. در آن زمان عملا این عثمانی ها بودند که ارتباطات و تجارت های سه قاره را کنترل می کردند. نکته جالب ماجرا اینجاست که در آن زمان به صورت مشخص، قطب فعالیت تجاری عثمانیان همان بازار بزرگ استانبول بود و اتفاقا به همین خاطر است که تا این اندازه بر روی قدمت و ارزش تاریخی بازار بزرگ استانبول تاکید می کنند و همیشه از آن به عنوان یک مکان تاریخی مهم در استانبول یاد می شود.

    در گذشته مغازه های بازار بزرگ استانبول حق رقابت با هم را نداشتند

    وقتی که بازار بزرگ استانبول افتتاح شد، تاجران در آن حق رقابت را با هم نداشتند. در واقع این یک مساله غیر قانونی بود که تجار بخواهند در این بازار به خاطر مشتریان با هم رقابتی داشته باشند. در آن زمان مغازه های بازار بزرگ استانبول هیچ تابلو یا اسم و رسمی نداشتند و همه آن ها ظاهر مشابهی با هم داشتند. تا اینکه زلزله شد و بعد از آن بازار بزرگ استانبول مورد بازسازی قرار گرفت.در آن زمان بود که برای مغازه ها تابلو گذاشته شد و از آن دوره به بعد بود که رقابت بین حجره ها و مغازه های مختلف بازار بزرگ استانبول برقرار شد.

    در گذشته مغازه های بازار بزرگ استانبول حق رقابت با هم را نداشتند

    ایده فروش همه وسیله ها در یک بازار به دلایل امنیتی شکل گرفت

    همان طور که می دانید در حال حاضر همه جور وسیله و هم جور کالایی در بازار بزرگ استانبول برای فروش موجود است. این بدین معنی است که اگر شما به بازار بزرگ استانبول بروید، این فرصت را دارید که همه خریدهایتان را زیر یک سقف انجام دهید. حتی در گذشته هم شرایط به همین منوال بوده است و امکان خرید انواع و اقسام اجناس در بازار بزرگ استانبول مهیا بوده است. نکته جالبی که درباره این مساله وجود دارد، این است که ایده فروش همه وسیله ها و همه اجناس در زیر یک سقف دلایل امنیتی داشته است. در واقع مسئولین آن زمان می خواستند که کنترل بیشتری روی بازار داشته باشند تا امکان سرقت از مغازه های شهر و آتش سوزی در آن ها کمتر شود و بتوانند امنیت مغازه ها را به شکل بهتر و آسان تری کنترل کنند.

    برای رزرو تور استانبول و همچنین تور استانبول نوروز می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    پل های معروف استانبول

    چگونه به تنگه بسفر برویم

    چگونه می توان از استانبول به آنتالیا رفت؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW