021-88507190

کالیچی آنتالیا

گردشگری مهرپرواز 08 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کالیچی آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری جذاب در ترکیه است که کمتر به آن توجه شده است. این مقاله شما را به طور کامل با کالیچی آشنا خواهد کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قدم زدن بر سنگفرش خیابان‌ها، اقامت در هتل بوتیک‌های قدیمی، غذا خوردن در رستوران‌های محلی و گپ زدن با فروشندگان مغازه‌های کوچک و زیبا فعالیت‌هایی است که با سفر به کالیچی آنتالیا فرصت انجام‌شان را پیدا خواهید کرد. در این مقاله همه اطلاعاتی را که درباره شهر کالیچی نیاز دارید، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما در آژانس گردشگری مهر پرواز همراه باشید.

    کالیچی کجاست؟

    کالیچی یا کالیسی، یکی از مناطق قدیمی و زیبا در قلب آنتالیا است. این منطقه در قسمت شرقی آنتالیا و درست در خطوط ساحلی دریای مدیترانه قرار دارد. قبل از اینکه آنتالیا به یکی از بهترین شهرهای تفریحی ترکیه تبدیل شود، کالیچی بخشی از امپراتوری روم و منطقه‌ای مهم در این ناحیه بوده است.

    این منطقه از جاهای دیدنی آنتالیا است و در کنار برج ساعت یا همان ساعت کولسی، یکی از مظاهر تاریخ و تمدن در آنتالیا به شمار می‌رود. اگر دوست دارید یک روز تمام سرگرم شوید، حتما به کالیچی سر بزنید و در کوچه‌های آن بگردید. در این منطقه هیچ خودرویی حق رفت و آمد ندارد و به همین دلیل، حتی در اوج هیاهوی گردشگران هم پر از آرامش است. خیابان‌های سنگفرش و ساحل زیبای دریای مدیترانه شما را به قرن‌ها قبل و دوران پادشاهی‌های باستانی خواهد برد. این منطقه برای همه علاقه‌مندان تاریخ، بی‌نظیر است.

    موقعیت جغرافیایی کالیچی روی نقشه گوگل

    تاریخچه کالیچی آنتالیا

    جالب است بدانید که تا 1950، آنتالیا بخشی از کالیچی محسوب می‌شد. کالیچی آنتالیا میان دیوارهای دورتادور آن محصور بود و شهری بندری و بسیار مهم محسوب می‌شد. به دلیل قرارگیری میان دیوارها دلیل نامگذاری کالیچی است؛ درواقع کالیچی در لغت محصور میان دیوارها معنا می‌شود. 

    کالیچی دوره‌های متعدد پادشاهی، از پادشاهی پرگامون، روم، بیزانس تا عثمانی را به خود دیده است. این شهر یک بار در دوره سلطان غیاث الدین کیخسرو سلجوقی فتح شد و در قرن چهاردهم تحت سلطه امپراتوری عثمانی قرار گرفت. این منطقه شهری به خاطر معماری مخصوص دوره عثمانی، خیابان‌های سنگفرش باریک و ساختمان‌های قدیمی که به هتل تبدیل شده‌اند، مورد توجه قرار گرفته‌ است. 

    معماری کالیچی آنتالیا

    همانطور که قبلا اشاره کردیم، کالیچی آنتالیا به خاطر تلفیق معماری قدیمی و مدرن، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. هرچند قدمت این شهر به امپراتوری روم برمی‌گردد، اما عمده ساختمان‌های منطقه با ویژگی‌های معماری عثمانی و در این دوره ساخته شده‌اند.

    خانه‌های سنگی که امروزه به هتل تبدیل شده‌اند و بسیاری از گردشگران، اقامت در آن‌ها را انتخاب می‌کنند و کوچه‌های باریک و خیابان‌های سنگفرش، از مهم‌ترین ویژگی‌های معماری کالیچی محسوب می‌شوند. این منطقه حقیقتا رنگ و بوی امپراتوری عثمانی و حال و هوایی تاریخی دارد که از ذهن‌تان پاک نخواهد شد.

    جاذبه ها و تفریحات کالیچی

    کالیچی آنتالیا با اینکه خود از جاذبه‌های گردشگری ترکیه به شمار می‌رود، خالی از تفریح و جاذبه‌های خاص خودش نیست. جدا از تفریحات آنتالیا، برای خوش گذراندن در منطقه کالیچی به این گزینه‌ها دسترسی خواهید داشت.

    دروازه هادریان

    می‌توان دروازه هادریان را ورودی باشکوه کالیچی آنتالیا دانست. این دروازه تاریخی که در قرن 130 پس از میلاد به نام امپراتور هادریانوس ساخته شد، تا امروز پابرجا مانده است. برای ورود به این شهر از این دروازه بگذرید تا تماشای شهر را با دیدن این اثر باستانی زیبا شروع کنید.

    دروازه هادریان از جاذبه های اطراف منطقه کالیچی آنتالیا

    تصویری از دروازه هادریان

    کوچه پس کوچه های کالیچی آنتالیا

    وقتی از دروازه هادریان گذشتید، رسما وارد کالیچی خواهید شد. کوچه‌های پیچ‌درپیچ، خیابان‌های رنگارنگ و سنگی که بازسازی شده‌اند و مغازه‌های کوچک سوغاتی‌فروشی، از زیباترین دیدنی‌های این منطقه تاریخی هستند. به نظر ما وقت گذرانی و قدم زدن در خیابان‌های این منطقه، مهم‌ترین تفریح و فعالیتی است که باید داشته باشید.

    قایق سواری و تماشای منظره شهر از دریا

    یکی از کارهای جالبی که می‌توانید در کالیچی آنتالیا انجام دهید این است که تور قایقرانی رزرو کنید. با این تور می‌توانید از کالیچی مارینا سوار قایق شوید و حدود یک ساعت شهر را از دور ببینید. بعضی از تورها از ساعت 10 صبح از شهر حرکت می‌کنند و پس از سر زدن به سواحلی مانند کنیالتی، فالز لر و کاتیکاکاک و توقف در چند نقطه برای شنا و صرف غذا، حدود ساعت 4 بعد از ظهر به بندر برمی‌گردند.

    شنا

    ساحل ممرلی در کالیچی، کنار اسکله تفریحی یک از مکان‌هایی است که می‌توانید در آن شنا کنید یا آفتاب بگیرید. 

    تماشای برج دیده بانی آنتالیا

    برج ساعت یا برج دیده‌بانی آنتالیا در 1901 توسط صدر اعظم سلطان عبدالحمید ثانی ساخته شد. این برج 14 متر طول دارد و صفحه ساعتی بزرگ به همراه ناقوسی قدیمی در طبقه بالای آن نصب شده است. تماشای این برج از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ گردشگران محله کالیچی آنتالیا است.

    آسانسور کالیچی آنتالیا

    اگر به منظره سکونتگاه کالیچی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این منطقه در صخره ساخته شده است و از بالا به ساحل کشیده می‌شود. تفاوت ارتفاع ابتدا و حاشیه منطقه، باعث شد تا برای سهولت دسترسی مردم به همه مناطق شهر، آسانسور نصب شود. این آسانسور اکنون به عنوان مکانی توریستی برای تماشای مناظر محله کالیچی تبدیل شده است.

    آسانسور کالیچی آنتالیا

    عکسی از آسانسور کالیچی آنتالیا  

    زیردریایی مارینا

    زیردریایی مارینا یکی دیگر از محبوب‌ترین تفریحات در کالیچی است. شما می‌توانید با تور زیردریایی مارینا سفری 1ساعته به اعماق دریا داشته باشید. این زیردریایی حدود 44 نفر ظرفیت دارد و تا 35 متر به عمق دریا می‌رود. 

    موزه سونا اینان کراچ کالیچی آنتالیا

    این موزه در کالیچی آنتالیا واقع شده است و توسط بنیاد سونا و اینان کراچ اداره می‌شود. اگر به فرهنگ و تمدن بومی علاقه دارید، تماشای این موزه می‌تواند برایتان جذاب باشد. در این موزه می‌توانید وجوه مختلف فرهنگ و سنت‌های ترکیه و منطقه آنتالیا را ببینید. این موزه از حدود 9 صبح تا 6 عصر باز است.

    بهترین زمان سفر به کالیچی آنتالیا

    کالیچی آنتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های ملایم شناخته می‌شود و بهترین زمان سفر به آنتالیا در واقع بهترین سفر به آنجا هم هست. اگر به آفتاب علاقه دارید، بازه زمانی میان ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از کالیچی خواهد بود. حداکثر دما در این ماه‌ها به صورت میانگین حدود 35 و حداقل دما حدود 25 درجه خواهد بود. البته اگر گرما را دوست ندارید و از ازدحام فراری هستید، پاییز و زمستان گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

    آب و هوای کالیچی آنتالیا

    تصویری از کالیچی در تابستان

     قیمت و زمان بازدید از کالیچی آنتالیا

    از آنجا که کالیچی آنتالیا منطقه‌ای وسیع است و به خودی خود شامل جاذبه‌های متعددی می‌شود، بازدید از آن به طور کلی رایگان است و برای ورود به آن نباید هزینه‌ای پرداخت کنید. 

     آدرس و نحوه دسترسی به کالیچی از آنتالیا

    برای دسترسی به منطقه کالیچی آنتالیا می‌توانید از بلوار عدنان مندرس اقدام کنید. البته دسترسی به این منطقه از طریق ناوگان حمل و نقل در آنتالیا ممکن است. البته تاکسی گزینه‌ای اقتصادی نخواهد بود و حدود 20 یورو هزینه خواهد داشت. اگر علاقه دارید که بازدید از کالیسی را از دروازه هادریان آغاز کنید، این نشانی را دنبال کنید:

    مورت پاشا، بارباروس، دروازه هادریان. 

    همچنین می‌توانید با تراموا یا اتوبوس نیز به این نقطه برسید. 

    جاهای دیدنی اطراف کالیچی آنتالیا

    برخی از جاذبه‌های دیدنی کالیچی آنتالیا که هنگام سفر با تور آنتالیا می‌توانید از آنها دیدن کنید عبارتند از:

    • موزه دنیز بیولوسیجی
    • موزه اسباب بازی آنتالیا
    • آسانسور پانوراما آنتالیا
    • مسجد اسکله
    • بنای یادبود آتاتورک
    • مسجد ییولی میناره
    • آبشار آنتالیا کایا
    • ساحل مرمرلی
    • حمام آنتیک اسپا

    هتل های اطراف کالیچی

    گزینه‌های زیر از بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی هستند که می‌توانید در اطراف یا خود کالیسی برای اقامت انتخاب کنید:

    هتل سیتروس گاردن

    سیتروس گاردن از بهترین هتل های آنتالیا و مکانی ایده‌آل برای اقامت است و در مرکز باغ مرکبات بزرگی قرار دارد. این هتل معماری سنتی دارد و به همین دلیل میان هتل‌های مشابه، گزینه‌ای خاص و متمایز خواهد بود.

    هتل وایت گاردن

    هتل وایت گاردن یکی دیگر از هتل‌های کالیچی آنتالیا است که معماری آن دقیقا با معماری کالیچی همخوان است. این هتل هم مکانی عالی برای اقامت در این منطقه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با اقامت در این هتل از تراس و پشت بام، چشم‌اندازی از کوه‌های تورس و دریای مدیترانه داشته باشید.

    هتل لاوین سوییت

    هتل لاوین سوییت عمارتی یونانی است که قدمت آن به دوران امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد. این ساختمان حالا به هتل بوتیک تغییر کاربری داده و از همه لحاظ گزینه‌ای عالی برای اقامت محسوب می‌شود.

    هتل لاوین سوییت کالیچی آنتالیا

    عکسی از هتل لاوین سوییت

    رستوران ها و کافه های اطراف کالیچی آنتالیا

    اگر به کالیچی آنتالیا رفتید، خوردن و نوشیدن در کافه و رستوران‌های زیر را از دست ندهید.

    رستوران سراسر

    رستوران سراسر به‌عنوان اولین رستوران آنتالیا شناخته می‌شود. در این رستوران از مواد غذایی محلی باکیفیت برای تهیه غذاهای سنتی و مدرن استفاده می‌شود. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذا، از سنتی تا بین‌المللی را با کیفیتی عالی تست کنید.

    رستوران کالیچی میحانه

    این رستوران مکانی عالی برای تست غذاهای دریایی محسوب می‌شود. اگر به انواع غذای دریایی علاقه دارید، مصرف غذا در این رستوران را از دست ندهید.

    کافه و رستوران کسل

    رستوران کسل یا همان قلعه، روی برج هیدیرلیک واقع شده است و تماشای منظره غروب آفتاب از آن بسیار دل‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود. منوی این رستوران متنوع است و طیف وسیعی از غذا، از کلاسیک تا انواع صبحانه را پوشش می‌دهد.

    بازدید از کالیچی آنتالیا با تور

    در این مطلب هرآنچه لازم بود از منطقه کالیچی آنتالیا بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. کالیچی با آنکه خود از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و بین گردشگران، از مقاصد محبوب گردشگری است. یکی از مزایای سفر با تور این است که بازدید از این منطقه جذاب در برنامه سفر گنجانده می‌شود و بخش زیادی از هزینه‌های سفر را کاهش خواهد داد. مثلا اگر تصمیم گرفتید با تور آنتالیا نوروز 1403 به ترکیه سفر کنید، از قبل بدانید که از کالیچی دیدن خواهید کرد. اگر دوست دارید در خیابان‌های سنتی و سنگفرش‌های محله کالیچی آنتالیا قدم بزنید، کافی است با کارشناسان ما در مهر پرواز تماس بگیرید. اگر تجربه بازدید از کالیچی آنتالیا را دارید، دیدگاه خودتان را با ما و دیران به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. کالیچی آنتالیا چه جاذبه‌هایی دارد؟

    کالیچی یک شهر ساحلی جذاب در قسمت شرقی آنتالیا است که با طبیعت زیبا و فرهنگ متنوع خود شناخته می‌شود. این شهر دارای سواحل زیبا، بناهای تاریخی قدیمی، بازارهای محلی، رستوران‌های بومی و فضاهای سبز است. همچنین، امکانات ورزشی دریایی مانند غواصی، شنا و جت اسکی در این منطقه وجود دارد.

    2. چه زمانی بهترین زمان برای بازدید از کالیچی است؟

    بهترین زمان برای بازدید از کالیچی از ماه مه تا سپتامبر است؛ زیرا در این ماه‌ها هوا آفتابی و گرم است و امکان استفاده از امکانات ساحلی و تفریحی بیشتر فراهم است. در فصل تابستان، شهر پر از گردشگر است و فعالیت‌های بیرونی رایج‌تر خواهند بود. اما اگر بودجه کمی دارید، ماه‌های آوریل و مه نیز برای بازدید مناسب هستند، زیرا هوا هنوز گرم است و گردشگران کمتری در این ماه‌ها به این شهر سفر می‌کنند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW