021-88507190

هزینه سفر به آنتالیا

راهنمای سفر مهرپرواز 01 اسفند ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای آنکه بتوانید متوسط هزینه سفر به آنتالیا را محاسبه کنید، لازم است بدانید برای تفریحات، اقامت، حمل و نقل و غذا به طور مشخص چقدر باید هزینه کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در برنامه‌ریزی مسافرت‌های خارجی، فقط چمدان را نمی‌بندیم و راه سفر در پیش گیریم. معمولا خرج و مخارج را پیش‌بینی می‌کنیم و مقدار مشخصی پول با خودمان همراه می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم شما را با جزئیات هزینه سفر به آنتالیا، یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی ترکیه آشنا کنیم. لیر، واحد پولی ترکیه محسوب می‌شود که قیمت آن در حال حاضر حدود 18 هزار و 200 تومان است. بیایید نگاهی دقیق‌ به جزئیات هزینه گردشگری و اقامت در آنتالیا بیندازیم.

    هزینه سفر هوایی به آنتالیا

    سفر هوایی پرطرفدارترین شیوه مسافرت به آنتالیا است. مهمترین دلیل جذاب بودن این روش این است که به لحاظ هزینه سفر به آنتالیا، انتخاب سفر هوایی اقتصادی‌تر است. برای سفر به آنتالیا و به طور کلی ترکیه، شما دو راه اصلی در پیش ‌روی خود دارید؛ یکی سفر به صورت شخصی و دیگری سفر با تور. 

    اگر نخستین‌بار است که می‌خواهید به ترکیه بروید و تجربه سفر به آن کشور را ندارید، توصیه می‌کنیم که از خدمات تور استفاده کنید. به صورت کلی هزینه سفر به آنتالیا با تور، مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. در حال حاضر هزینه بلیط یکسره به آنتالیا به صورت میانگین، حدود 60 میلیون تومان است. البته شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه، از تورهای لحظه آخری استفاده کنید.

    به طور کلی تورهای آنتالیا معمولا بین 6 تا 10 شب ارائه می‌شوند. شرکت‌های گردشگری به خاطر قراردادهایی که با خطوط هوایی و هتل‌ها امکان ارائه بسته‌های متنوعی را خواهند داشت. تورهای آنتالیا در حال حاضر (بهمن 1402) از 34 میلیون تومان شروع می‌شود. اینکه هر تور با چه شرکت هوایی پیمایی سفر می‌کند، چه هتلی در کدام منطقه آنتالیا را رزرو دارد، و در آخر چند شب برنامه‌ریزی شده، متغیر اصلی در تعیین قیمت تور خواهد بود. البته تورهای لحظه آخری هستند که می‌شود با میانگین 11 میلیون تومان آنها را انتخاب کرد.

    هزینه سفر به آنتالیا

    تصویری از سواحل آنتالیا

    هزینه هتل در سفر به آنتالیا

    در آنتالیا مجموعه‌ای متنوع از هتل‌ها را پیدا خواهید کرد که اقامت در آنها مطمئنا تجربه بی‌نظیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مثلا هتل‌هایی در آنتالیا وجود دارند که برای مجردها گزینه‌ای ایده‌آل‌اند و برخی هتل‌ها برای اقامت خانواده و کودکان مناسب‌تر است. بهترین هتل های آنتالیا برای مجردها و بهترین هتل های آنتالیا برای کودکان را در مطلبی به تفصیل معرفی کرده‌ایم. مهم‌ترین عامل در بحث هزینه سفر به آنتالیا، هزینه هتل است. قیمت هتل هم بر اساس ستاره و منطقه‌ای که در آن قرار دارد، متفاوت خواهد بود. 

    هتل‌های ساحلی با امکان ارائه خدمات یوآل، محبوب‌ترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شوند. این هتل‌ها به دلیل داشتن بوفه، وعده‌های غذایی رایگان، شاتل فرودگاهی و بعضا تفریحات رایگان در هتل، بسیار پرطرفدار هستند.

     اگر خواهان هتل با امکانات کامل و بدون هیچ دردسر اضافه هستید، پیشنهاد ما به شما هتل‌های چهار و پنج ستاره است. با انتخاب این دسته از هتل‌ها، در هزینه سفر به آنتالیا صرفه‌جویی خوبی انجام داده‌اید. 

    هتل‌های چهار و پنج ستاره، با داشتن امکانات تفریحی و آسایشی فراوان، شما را از برطرف کردن نیازهای شخصی، بی‌نیاز می‌کنند. امکاناتی مانند حمل و نقل از هتل و به داخل شهر، استخر، بوفه، رستوران، کافه و. . . هر نیاز شما را برطرف می‌کنند. برای رزرو هتل‌های چهار یا پنج ستاره در آنتالیا، برای هر شب و برای دو نفر، به طور میانگین حدود 100 دلار برای هر شب باید هزینه کنید.

    هزینه حمل و نقل در آنتالیا

    هزینه‌های حمل و نقل در آنتالیا یکی دیگر مسائلی است که می‌تواند در هزینه‌های سفر به آنتالیا ذهن شما را مشغول کند. به طور کلی گردشگرانی که وارد آنتالیا می‌شوند، بیشتر برای تفریح و خوشگذرانی این شهر را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین بیشتر هتل‌های این شهر تمام امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جا داده‌اند و گردشگران از رفت و آمد به شهر بی‌نیاز می‌کنند. 

    در آنتالیا خرید آنچنان هم پررنگ نیست که مسافران را به درون شهر بکشاند. اما گاهی برای انجام بعضی کارها لازم است که به شهر رفت و آمد کرد. برای انجام این کار می‌توان از ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی استفاده کرد و یا از پلتفرم‌های اینترنتی مانند اوبر و دلموش بهره برد.

    اتوبوس‌ها فراگیرترین وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا محسوب می‌شوند. تقریبا تمام شهر را می‌توان با اتوبوس گشت. ایستگاه‌های اتوبوس به راحتی در هر نقطه‌ای قابل دیدن و استفاده از آنها نیز راحت است. هزینه استفاده از اتوبوس در آنتالیا حدود 2 لیر است.

    گزینه دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، ون‌ها هستند که به دلموش معروف‌اند. این ون‌ها که ظرفیتی حدود هفت یا هشت نفره دارند، به وفور در تمام شهرهای ترکیه وجود دارند و هزینه استفاده از آنها نیز بین 8 تا 10 لیر است.

    استفاده از تاکسی‌های شهری هم همیشه یکی از پرکاربردترین گزینه‌ها است. اما تاکسی به طور کلی در ترکیه گران است. تفاوت چندانی هم میان هزینه تاکسی شهری و تاکسی اینترنتی مانند اوبر وجود ندارد.

     استفاده از تاکسی دردسرهای اتوبوس و شلوغی دلموش‌ها را ندارد، اما هزینه آن بیشتر است. هزینه تاکسی اینترنتی بسته به مسیر و میزان توقف متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی تاکسی‌های شهری آنتالیا کرایه‌ای حدود 50 تا 150 لیر دارند.

    هزینه حمل و نقل در آنتالیا

    تصویری از تاکسی‌های آنتالیا

    هزینه خرید و خورد و خوراک در سفر به آنتالیا

    خرید کردن یکی از لذت‌های اصلی سفر است و تعجبی ندارد که در پیش‌بینی هزینه سفر به آنتالیا، بودجه مناسبی را برای بازدید از مراکز خرید لوکس نظیر مرکز خرید آگورا در نظر بگیرید. حتی اگر بخوهید از مراکز خرید ارزان آنتالیا هم خرید کنید، باز هم نیاز است مبلغ قابل توجهی را کنار بگذارید.

    در مبحث هزینه خورد و خوراک در آنتالیا، اغلب مسافران هتل‌های یوآل را انتخاب می‌کنند که دست‌کم یک وعده غذای رایگان را به همراه بوفه و نوشیدنی رایگان ارائه می‌دهند. بنابراین کمتر سراغ غذاخوری‌های خارج هتل می‌روند.

    اما اگر بخواهید سری به غذاخوری‌های داخل شهر بزنید، انواع گسترده‌ای از غذاخوری‌های خیابانی تا رستوران‌های لوکس وجود دارند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. رستوران‌های آنتالیا به سه دسته ارزان قیمت، متوسط و لوکس تقسیم می‌شوند. برای میل کردن یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت حدود 18 تا 35 لیر، در یک رستوران متوسط 25 تا 50 لیر و در یک رستوران لوکس از 50 لیر به بالا باید پرداخت کنید.

    هزینه تفریحات آنتالیا

    اگر به شهرهای ترکیه سفر می‌کنید نمی‌توانید هزینه تفریحات آنتالیا را از قلم بیندازید. شما در آنتالیا هم می‌توانید از وسایل تفریحی موجود در هتل‌ها استفاده کنید و هم به پارک‌های آبی و شهربازی‌ها سری بزنید. مطمئنا برای استفاده از وسایل تفریحی داخل هتل هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، اما برای استفاده از مراکز تفریحی خارج از هتل باید هزینه کرد. 

    مهمترین جاذبه تفریحی آنتالیا، سواحل آن است. آنتالیا با داشتن تقریبا 630 کیلومتر خط ساحلی، جاذبه‌های ساحلی بسیاری دارد. یکی از پارک‌های تفریحی شهر بازی آکتور لونا پارک آنتالیا است که برای ورودی آن باید بین 12 تا 50 لیر هزینه کنید. یکی از شهربازی‌های بزرگ آنتالیا سرزمین افسانه‌های آن است که با زمینی گسترده و انواع وسایل بازی و تفریحی، تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد. 

    بلیط پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا برای بزرگ‌سالان 100 دلار و کودکان 80 دلار است. آکواریوم مرکزی یکی دیگر از مراکز دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین تونل‌ آکواریوم‌های جهان را در خود جای داده است. بلیط آکواریوم آنتالیا برای بزرگ‌سالان 35 دلار و برای کودکان 27 دلار است.

    هزینه تفریحات آنتالیا

    تصویری از لونا پارک آنتالیا

    هزینه سفر به آنتالیا با تور یا بدون تور

     پس از مواردی که گفته شد، حتما تصوری کلی از هزینه‌ سفر به آنتالیا به دست آورده‌اید. دست‌کم برای یکبار هم این پرسش در ذهن شما ایجاد شده است که آیا بدون تور هم می‌توان به آنتالیا سفر کرد؟

    حتما می‌شود، اما به چه قیمت؟ در هزینه‌های سفر به آنتالیا، مسافرت با تور به خاطر کاهش هزینه‌های کلی مسافرت، مطمئنا به‌صرفه‌تر خواهد بود. 

    شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات گردشگری به خاطر قراردادهایی که با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها دارند، بهترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهند. اما اگر بخواهید به صورت فردی برای مسافرت به آنتالیا اقدام کنید، باید هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل، حمل و نقل و دیگر هزینه‌هایی را که با تور بر عهده آژانس است را شخصا پرداخت کنید. 

    برای درک بهتر این تفاوت هزینه باید بگوییم که هزینه بلیط دو سفره به مقصد آنتالیا، برای هر نفر در بهمن 1402 به صورت میانگین حدود 120 میلیون تومان است، در صورتی که تور ترکیبی استانبول آنتالیا در بهترین هتل‌های این شهر تقریبا 70 میلیون تومان هزینه دارد.

    هزینه کلی سفر به آنتالیا

    هزینه سفر به آنتالیا در سال 1402 تقریبا برای نفر، چیزی حدود 4700 لیر خواهد بود. این هزینه دربرگیرنده بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا، خوراک، حمل و نقل و هتل است. البته این را هم بگوییم این قیمت برای یک مسافرت معمولی و اقتصادی در نظر گرفته شده است. بالطبع شما بر اساس سطح بودجه و میل خود می‌توانید خیلی بیشتر از این هم هزینه کنید.

    البته به این میزان، هزینه بلیط هواپیما و بیمه مسافرت هم اضافه می‌شود که اگر بخواهید در گام نخست یک هزینه معقول برای تمام مسافرت انجام دهید و باقی بودجه خود را برای لذت بردن از ساعاتی که در سفر هستید صرف کنید، بهتر است که از تورهای متنوعی که وجود دارند بهره ببرید.

    هزینه سفر به آنتالیا را با تورهاب مهرپرواز کمتر کنید

    هزینه سفر به آنتالیا به طور کلی مبالغی را شامل می‌شود که شما برای خرید بلیط هواپیما، اقامت در هتل، حمل و نقل، استفاده از تفریحات و خرید از مراکز خرید این شهر می‌پردازید. شما می‌توانید برای سفر به آنتالیا و لذت بردن از سواحل و تفریحات این شهر، با ما در مهر پرواز همراه شوید. کارشناسان گردشگری ما در مهر پرواز این امکان را برای شما فراهم آورده‌اند که برنامه تور آنتالیا را بر اساس ترجیحات شخصی و بودجه مدنظرتان بچینید. برای رزرو تور و طرح هرگونه سوال در زمینه سفر به آنتالیا یا هر مقصد گردشگری دیگر در ترکیه، با کارشناسان ما در واحد رزرو تماس بگیرید.

    سوالات متداول

    1. متوسط ​​هزینه سفر به آنتالیا برای یک هفته چقدر است؟

    متوسط ​​هزینه سفر به آنتالیا به عواملی مانند فصل سفر، نوع اقامت (هتل، آپارتمان و غیره)، انتخاب خدمات اضافی مانند تور گردشگری و فعالیت‌های تفریحی بستگی دارد. با این حال، ممکن است هزینه‎‌های هتل و اقامت در آنتالیا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر شب برآورد شود. هزینه‌های دیگر مانند بلیط هواپیما، هزینه‌های رستوران، خریدهای محلی و موارد دیگر نیز باید مدنظر قرار گیرد.

    2. آیا می‌توان هزینه‌های سفر به آنتالیا را با تور ارزان‌تر کرد؟

    بله، استفاده از بسته‌های تور می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های سفر به آنتالیا را کاهش دهید. بسته‌های تور شامل بلیط هواپیما، اقامت در هتل، وعده‌های غذایی و گاهی اوقات تورهای گردشگری می‌شوند و معمولا به‌صرفه‌تر از رزرو جداگانه هر یک از این خدمات است. اما قبل از انتخاب یک تور، مطمئن شوید که شامل خدماتی است که شما نیاز دارید و با قیمت نهایی آن آشنا شوید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW